{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

Michael P
Michael P
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 33

Vores kat er konstant sur og tvær? {{forumTopicSubject}}

Hej KG.
Sagen er den, at vores kat Putpigen, har de sidste par måneder været utrolig sur og kan pludselig ikke sammen med vores anden kat længere, den brummer konstant af os, og hvæser tit af den anden kat, og lader den ikke længere komme i nærheden. Dette skete efter den fik vaccine for katteaids. Vi ved selvfølgelig ikke om det har noget at gøre med det, da den anden kat ikke har ændret adfærd på nogen måder, men stadigvæk er sød og glad.
Vi har været på dyrehospital flere gange, og de ved ikke hvad der er galt. Hvad kan grunden være til at den har skiftet adfærd pludselig, fra sød og glad til arrig og fjendsk? Før i tiden var hun hjemme hver dag, men nu kan der gå op til en uges tid før hun kommer hjem, men er altid lige i nabolaget.
Vi aner ikke vores levende råd og håber I kan hjælpe os, for vi savner den gamle Putpigen smiley

Mvh Camilla og Michael smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vores kat er konstant sur og tvær?
  • Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jan 2011

#2   6. aug 2011 Hun er ikke neutraliseret nej, hun har haft et kuld killinger på 5stk, hvor hun dagene efter var dehydreret, og var på hospitalet et par dage og få drop, og så nogle måneder valgte vi så at få begge vaccineret, og en uge eller 2 efter havde de begge en slags bobbel i nakken, men den er så vidt jeg ved gået væk.
    Vi har også i tankerne, at der er sket noget med hende, da hun godt nok jamre sig, selv hvis vi tager hende nænsomt op, eller vil nusse hende, og hun vil hele tiden ud. Men så snart hun er ude, så er halen oppe, og hun lader til at være glad, og løber og springer rundt. Men selv dyrlægen kunne ikke finde noget på hende, og fik os til at købe noget stof, som var i en flaske, som eftersigende ville sprede feromoner i lejligheden, så hun blive mere glad, men det hjalp ikke.

• #3   6. aug 2011 Hvis din hunkat får p-piller, kan det højst sandsynligt være grunden.
    Mange hunkatte har det nemlig mentalt meget dårligt med de møjpiller. Nogle bliver sure og indadvendte og andre bliver aggressive, fuldstændig lige som kvinder kan have det med p-piller.

PS: Og så kan man desværre IKKE vaccinere mod katte-aids (FIV), så det må du have misforstået.

• Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jan 2011

#4   7. aug 2011 Hun er nemlig på p-piller ja, men vi ønsker ikke at sterilisere hende, da vi gerne vil have flere kuld med hende smiley
    Men hva faen kan vi så lige gøre?

• Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jan 2011

#5   7. aug 2011 Men hun har været på p-piller i godt og vel et år, og det er først efter killingerne kom væk fra hende, at hun begyndte at blive sådan. Da vi startede hende på p-piller var hun stadig glad og sød.
    Men kan det lige pludselig vende?

• Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jan 2011

#6   7. aug 2011 Hun har heller ikke fået p-pillerne i et halvt år, da hun begyndte at blive sådan. Hun begyndte jo sin adfærd, efter killingerne kom væk, da vi gav hende piller igen.

• #7   7. aug 2011 Hvor gamle var killingerne, da de kom væk, og kom de væk på én gang?

Desuden finder jeg det meget betænkeligt, at I bare lader hende rende frit ude. Så har I hverken styr på, hvem hun parrer sig med og hvornår. Det sker alt for tit, at en hunkat spytter en p-pille ud og bliver parret, og så fortsætter man med at give p-piller.
    Jeg behøver vel ikke fortælle, hvad der så sker?

Et godt råd er, at I sætter jer lidt mere ind i, hvad det burde indebære bevidst at lade sin kat få killinger. I ved end ikke, at man ikke kan vaccinere mod katte-aids.

Desuden kunne det være ønskeligt, at du på din profil skrev noget om dine katte om f.eks. baggrund, alder og race, da dette kan betyde en del for at kunne komme med ordentlige råd.

• Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jan 2011

#8   7. aug 2011 De var 11-12 uger, de kom væk med et par dages mellemrum smiley
    Og det er en normal huskat, som altid bare har gået frit rundt. Jeg bryder mig ikke om at min kat skal holdes inde, og så bare gås rundt med i snor. Det er en udekat, som alle år og dage har vadet rundt som hun lyster, og det mener jeg hun har bedst af. Hun er hverken en udstillings- eller racekat, hvilket jeg ikke går op i, men derimod bare vores herlige kat som vi holder meget af.
    Men vi holder på en måde øje med, at hun sluger p-pillen, da vi altid pakker dem ind i diverse pålæg, som de gerne spiser, så vi går lidt ud fra de ryger ned, men man kan selvfølgelig aldrig vide.
    Og vi har intet mod at få killinger, det var de 3 herligste måneder at have dem smiley Og de blev passet rigtig godt på, og de nye ejere fik ros fra dyrlægerne fordi de var så sunde og raske, så vi passer skam dem som var det vores små babyer smiley

At jeg så ikke lige kunne i hovedet, at det ikke var katteaids, det er så min fejl. De fik hver en indsprøjtning med Leucofeligen, og så en til 2 uger efter.

• Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jan 2011

#9   7. aug 2011 Og mht info osv om hende, så bliver hun højst sandsynlig oprettet i morgen, hvis jeg lige kan finde alle de billeder af hende som vi har, for hun er virkelig en smuk kat smiley

• Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jan 2011

#12   7. aug 2011 Vi lader hende i hvert fald sterilisere, efter vi har set hvad I har skrevet, og finder det meget fornuftigt.
    Mht til vaccinationsægget, så sidst jeg tjekkede, var det stort set væk, men hun har nu været væk i et par dage, så har ikke kunne tjekke op på hende.
    Vores dyrlæge nævnte heller ikke noget om p-pillerne, og talte kun højt og flot om det her Feliway, hvilket ikke har hjulet en disse.
    Hun er 2 år, og hun fik killingerne for et halvt år siden.

• #13   7. aug 2011 Rigtig god beslutning Michael - Du kommer vel med en melding om, hvordan det gik?
    Held og lykke!

• Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jan 2011

#14   7. aug 2011 Jep, melder tilbage når det er sket smiley
    Vi har desuden besluttet at lade begge piger sterillisere, da vi har fået en ovenud godt tilbud på sterilition smiley

• #15   7. aug 2011 Dobbelt så god beslutning :-)))))

Husk samtidig øremærkning og registrering!

• Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jan 2011

#16   7. aug 2011 Jep, det ryger oveni smiley

Kommentér på:
Vores kat er konstant sur og tvær?

Annonce