{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.701 visninger | Oprettet:

hjælp til katte-adfærd?? {{forumTopicSubject}}

Heej allesammen.

Jeg er lidt forvirret og bekymret for min elskede kat.
Da vi fik ham, var han ikke vant til ret meget opmærksomhed som lille, vi havde ikke indtryg af han så så meget til sin mor heller.
Han var lidt kælen men det var ikke voldsomt.
Kort efter fik min mor en ide om at købe ham en lille hundekurv, og denne elsker han, han sov rigtig meget i den, den stod i vores udestue smiley
Men da han var ½-1 år, kom han hjem med bagpartiet læggende ned, men intet brækket, det kom han sig over med en masse kærlighed og pleje smiley Derefter var han ikke meget kælen, lå mest for sig selv - dog enormt nervøs, kunne ikke have noget som helst ændrede sig i hjemmet, sommetider kunne han blive bange for sig selv.
Senere blev han mere og mere kælen og mindre nervøs, dog stadig nervøs og lå helst oppe med "udsigt"

For 3 uger siden blev hans trædepude på den ene forpote skåret op, og han blev syet. Han har gået som "lænkekat" i haven, da han er udekat normalt, dette er gået godt alle 3 uger, han er ikke ret nervøs længere og ligger midt på gulvet og hygger sig. Han kan ikke gå mange skridt uden at skulle kæles igen smiley
men i dag kom dyrlægen forbi og fjernede hans sting. Nu går han ikke længere med forbinding. (i sygeperioden gik han med forbinding, og en hjemmelavet sok udenom - denne har han slikket enormt meget på) nu er han uden forbinding og uden sok på, og han virker helt fortabt, sidder bare hvor man sætter ham og kigger helt fortabt ned i gulvet. Det er ikke rart at se på smiley og han er blevet mere nervøs igen smiley

Har i nogen ide til hvorfor han skifter sådan? evt hvad det betyder og hvad der kan gøres ?

Undskylder længden

På forhånd tak
Maja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til katte-adfærd??
  • #1   10. aug 2011 Det skal lige siges, at de her 3 uger har han ikke brugt sin hundekurv, men har nærmest knyttet sig til sin sok i stedet. Som om han nu har mistet en del af ham selv

  • #2   10. aug 2011 Det lyswe godt nok mærkeligt.
    Måske han savner selskab af en artsfælle?
    Min mors kat slikker helt vildt på min Bianca, når han er hos os.


  • #3   10. aug 2011 vi har en kat mere, som synes Chico er enormt interessant, men Chico bliver desværre meget hurtigt sur på vores anden kat som ellers bare prøver at vise omsorg :S

  • #4   11. aug 2011 Kristine J
    nu husker jeg ikke undersøgelsen af dyrlægen så godt, men mener de bare mærkede på ham og tog røngten af hans krop for at se om der var noget brækket - men det var der heldigvis ikke. Dog blev han skæv, mener det var bækkenet som vi en kort periode gik til noget kiopraktor med. Men de kunne kun konkludere han have et meget stort blåt mærke på maven som nu gør han har hænge mave.

    Det havde slet ikke slået mig at han kunne have fået en form for hjerneskade.

    I dag så jeg ham ligge i en stol, så gik jeg lige kort, og da jeg kom tilbage satte han sig som om han sku til at tisse. Så sagde jeg ned chico, og så løb han ud på kattebakken. Den adfærd har jeg aldrig oplevet ved ham før. Han spiser heller ikke af madskålene længere, men kun af høje bøtter eller på gulvet :S


  • #5   11. aug 2011 Jeg tænker også at han er hjerneskadet fra dengang, og derfor ikke er enhelt normalt fungerende kat. Nogle gange, kan man dog stadig godt give sådan en kat et optimalt liv, hvis man blot ved hvad man har med at gøre.
    Så tror jeg, at grunden til at han slikker på strømpen og ikke vil noget, er fordi han har smerter. Hypersoignering på et bestemt område, er forbundet med en gene, og den gene kan meget vel være smerte når nu han har skåret sig op der. (når hunkatte bliver steriliseret, ser man ofte de slikker i såret fordi de ikke er ordentligt smertedækkede)

    Er han smertedækket? Jeg ville bede dyrlægen prøve at udskrive lidt smertestillende til ham. Du kan få metacam, det er rimelig nemt at give, da det er flydende og kattene kan godt lide det, dog er det ikke et produkt jeg ville anvænne over længere tid. Men så kan man få andre produkter, bare i pilleform.

    Så skal du selvfølgelig gøre op med dig selv, om du synes han har et værdigt liv, og hvorvidt han har det bedre og bedre.


  • #6   11. aug 2011 Vi prøvede i dag at give ham sokken på igen, da virkede han gladere og slikkede den helt vildt meget. men jeg tvivler på han har smerter, i dag har han nemlig gået på den dårlige pote og hvæst kløer for første gang i 3 uger. Så det er skønt at se.

    Men jeg vil holde et skarpt øje med hvordan han ser ud til at have det.

    Tak for hjælpen


  • #7   11. aug 2011 det kunne jeg selvfølgelig godt smiley

    men ja det er meget mystisk


Kommentér på:
hjælp til katte-adfærd??

Annonce