{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Hjælp, mine katte tisser overalt {{forumTopicSubject}}

Jeg har en kat, som jeg har haft i et år, og havde lige fået hende vendet af med at gøre udenfor bakken. Så fik jeg en ny killing, som ikke kunne finde ud af det og nu gør de begge over det hele.

Jeg har skældt dem ud og smidt dem i bakken, sprøjtet med pebermynte og gjort rent med rodalon, men intet hjælper.

Nogen som ved hvad jeg kan gøre.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, mine katte tisser overalt
  • #1   19. aug 2011 Det hjælper ihvertfald ikke at skælde dem ud! smiley

    Hvor mange bakker har du?


  • #3   19. aug 2011 Har godt nok kun en bakke, men den bliver renset HVER dag, og gruset bliver skiftet 3 gange om ugen

  • #4   19. aug 2011 Det er ikke nok til 2 katte smiley

    2 katte kræver 2 bakker mindst smiley Gerne +1 ..
    Det er ikke alle katte der er villige til at bruge samme bakke ..


  • #5   19. aug 2011 jeg har tre katte og 4 bakker smiley Da jeg havde 2 katte havde jeg 3 bakker, så vil helt sikkert anbefale dig at skaffe 1 eller 2 bakker mere smiley

  • #7   19. aug 2011 Jeg har 6 bakker til 6 katte. Nogle af dem er overdækket andre ikke, da et par af mine IKKE vil gå i lukket bakke. Katte har en rigtig god lugtesans og for dem må en kattebakke med låg stinke ganske forfærdeligt efter et par besøg.

    At råbe og skrige, kaste med vand, eller sprøjte med pebermynte eller andet, gør kun det hele meget værre. For mig lyder det som om den første kat slet ikke har haft gavn af at der er kommet en ny og slet ikke en lille killing der heller ikke er renlig.
    Men det kan osse være at det er en stress-udløst blærebetændelse eller lign der ligger til grund for urenlighederne i dit hjem. Få dem undersøgt og tag en snak med dyrlægen om problemet.


  • #8   21. aug 2011 Skovkatte til salg: Killingen VAR renlig da jeg fik hende i en alder af 4 måneder, men hun skulle åbenbart lige "afmærke sit nye hjem"

    Marianne: Den gamle kat elsker killingen, passer og plejer hende som om hun var dens mor, og så tror jeg ikke blærebetændelse udløser at de skider alle steder, for det har de også gjort, og noget helt andet er, jeg har aldrig sprøjtet på dyrene, men på møbler, puder og tæpper, med duftstoffer, som dyrlægen mente at katte ikke kunne fordrage


  • #9   21. aug 2011 Det kan sagtens være stress og usikkerhed der udløser denne urenlighed. Det er desværre sådan at har man først fået problemet, så kræver det stor tålmodighed og lang tid at rette op på. At din "gamle" kat slikker og vasker den lille killing er selvfølgelig hyggeligt, men kan osse være nervøst. Er begge neutraliserede? for så kunne det være en hjælp at få gjort. Det kan osse være en ide at prøve feliway til stikkontakt og måske prøve fodervarianten CALM fra RC.
    Det er meget svært at rådgive når man ikke kan se hvad der sker, for så har man ikke alle oplysninger der kunne være relevante. Det kan endda være ting du ikke selv er opmærksom på og måske ikke tror er et problem.


Kommentér på:
Hjælp, mine katte tisser overalt

Annonce