{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.484 visninger | Oprettet:

Hjælp please, ved ikke hvad jeg dog skal gøre. {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver herinde fordi jeg er MEGET itvivl om hvad / om jeg skal foretage mig noget ang. denne kat.

Min kærestes kammerat har en kat, som han mildst talt ikke virker særlig intresseret i, selvom han dog holder meget af katten.
Lige pt er han kun hjemme i weekenderne, og for at være ærlig er han ikke engang hjemme der.
Katten er EKSTREM TYND, og har mange tegn på hun har orm, men han har ikke råd til at tage hende til dyrelægen, hun har ALDRIG været ved dyrlægen førhen heller.
Mad får hun når han har råd til det, det vil sige jeg tror sku helt ærligt hun sulter engang imellem, også selvom hun ikke overspiser.
Hvad angår hendes kattebakker så bliver den vist meget sjældent renset, nok max 1 gang om ugen.
Hun er indekat, og skulle blive passet af hans 2 "roomies" men de skal jo være på arbejde om dagen, og de har selv en hundehvalp, så meget tid til katten er der jo ikke.
Jeg ved i forvejen at hun ikke bliver snakket meget med, da han syntes det er sjovere at drille hende.

Skal jeg gøre noget? Kan jeg overhovedet gøre noget for at hjælpe den stakkels kat?
Eller er jeg bare overpylret fordi mine egne to bliver behandlet som prinser.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp please, ved ikke hvad jeg dog skal gøre.
  • #1   20. aug 2011 Har du mulighed for at tage katten ind i dit eget hjem? Har du snakket med ham om det?

  • #2   20. aug 2011 Jeg synes faktisk ikke, der er noget som helst, der tyder på, at han holder af den kat.
    Gjorde han det, ville han sørge både at den daglig får noget at spise, at dens bakke holdes ren, at han giver den positiv kontakt og ikke i stedet for driller den.

    Prøv at tage en grundig snak med ham om det og spørg også, om han vil være villig til at give den et andet hjem.

    Hvad siger din kæreste til hans måde at behandle katten på?
    Måske han også kunne fortælle ham, at det ikke er en måde at have dyr på.


  • #3   20. aug 2011 Linda G: Jeg har ekstra dårlig samvittighed lige på det punkt, da det netop var meningen vi skulle have passet hende, men mine egne katte fløj lige i hovedet på hende med det samme, og vi kunne slet ikke få dem til at enes. Så nej, jeg har dog overvejet at spørge min mor om hun ville, jeg syntes bare ikke det er fair overfor hende at hun skal tage en måske syg kat til sig.

    *Mega* Vi har spurgt ham om han ville beholde hende, dette gjorde vi ligeefter kærestens var skredet (det var hendes kat), og det ville han. Min kæreste syntes absolut ikke hun bliver behandlet pænt, og han har prøvet at snakke med ham, men det virker ikke som om det rigtig trænger ind, selvom han lover bedringer.


  • #4   20. aug 2011 Der er åbenbart ingen, der holder af den kat - heller ikke kæresten, som skred uden at tage den med smiley

    At katten er ekstrem tynd, betyder ikke at den er syg, men snarere, at den ikke får nok at spise og tilmed har orm. Sandsynligvis skyldes det også stress, da den kontakt han giver den, når han endelig er hjemme, er at drille den.

    Jeg vil krydse fingre for, at din mor vil tage den til sig - stakkels kat!

    PS: Hun er vel hverken neutraliseret eller får p-piller?
    Det i sig selv er uhyre belastende for en hunkat, både mentalt og fysisk.


  • #5   20. aug 2011 Det er jo ikke holdbart overhovedet :S Lyder da mere som om den kat er til besvær for ham.. Træls nogle dyreejere er så ligeglade og 'dårlige' over for deres dyr.. Det gør mig rigtig trist. smiley

  • betina l
    betina l Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #6   20. aug 2011 hej jkeg ville ringe til dyrenes beskyttelse eller andre der tager sig af sager med vanrøgtet dyr og fortælle den historien.

  • #7   20. aug 2011 *mega* Hun er hverken neutraliseret, eller på p-piller, og ja hun virker også helt ærligt fuldstændig skør i bolden ind i mellem.

    Lurifax L: Det gør også mig så ked af det, men jeg ved bare ikke hvad jeg kan tillade mig af gøre, overvejet at melde ham for vanrøgt, men det er jeg ikke sikker på det er.



  • #8   20. aug 2011 Ejeren holder sgu ikke en skid af den kat, og han skulle skamme sig over at forsømme sin kat så slemt smiley
    Hvis han efter en alvorssnak ikke kan finde ud af at passe katten ordentligt, ville jeg melde ham for vanrøgt - for det er det, det er, udfra det du beskriver.
    Men håber allermest at den stakkels mis kan få et nyt, godt hjem!


  • #9   20. aug 2011 Spørgsmål, hvis jeg melder ham til dyrenesbeskyttelse, hvad gør de så med katten?

  • #10   20. aug 2011 Karina - Jeg synes næsten, du skal ringe til kredsformanden og fortælle hvordan det står til, og spørge hvad de vil gøre.

  • #11   20. aug 2011 Det tror jeg også jeg vil gøre Tinka D.

  • #12   20. aug 2011 Fortæl gerne os herinde, hvad DB siger til det.

    Jeg håber, der kan findes en god løsning for den stakkels kat - det er da slet ikke til at holde ud til at tænke på, hvor skidt hun bliver behandlet smiley
    Hvis hun bliver neutraliseret og får ro for sine hormoner og får et godt hjem, hvor hun bliver passet ordentligt, så tror jeg, at hun vil blive en dejlig kat, der viser sin nye ejer taknemmelighed. Det er set før.

    Det må være hårdt for dig at være vidne til og tage stilling til osv. men tak fordi du vil hjælpe katten. Jeg krydser fingre og tæer!



  • #13   21. aug 2011 Jeg havde sgu taget den kat fra ham.. Længere var den ikke.. Man skal ikke have dyr hvis man ikke passer dem.. Tænk at byde den det. Sådan vil han jo ikke selv behandles..

  • #14   21. aug 2011 Nu er jeg ikke særlig autoritetstro, Dyrenes Beskyttelse kan højst sandsynligt IKKE gøre nogeto g vi har desværre ikke noget dyrepoliti i Danmark.
    .
    Katten har aldrig været hos dyrlægen og er dermed heller ikke øretatoveret eller chippet, ejeren er næsten aldrig hjemme, så jeg ville simpelthen fjerne katten uden at sige nærmere.
    Den kan jo været smuttet ud, uden nogen har set det, ikke?

    Hvis din mor eller en anden så vil have den, vil være det bedste, for den fortjener da at opleve et trygt og kærligt hjem.

    Når den er så ekstremt tynd, kan I også indlevere den hos en dyrlæge eller på et internat som syg, hjemløs tilløber.


  • #15   21. aug 2011 Laila **Jeg havde sgu taget den kat fra ham.**

    Forstår godt du tænker sådan. Men man skal bare først have et sted, hvor katten kan være, hvis man ikke selv har mulighed for at tage den.


    Mega **Når den er så ekstremt tynd, kan I også indlevere den hos en dyrlæge eller på et internat som syg, hjemløs tilløber.**

    Nemlig lige hvad man kan smiley Lige pt er bare et rigtig skidt tidspunkt for sådan et projekt pga. overfyldte internater smiley


  • betina l
    betina l Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #16   21. aug 2011 jeg ville også tage katten fra han med det sammen sådan en som ham skal ikke have dyr!!! også kan du! aflevere den på et dyreinternatet

  • #17   21. aug 2011 Nu vil jeg helt undlade at sige min mening om den stakkels kat's såkaldte ejer, for så skal jeg fryse mig selv.
    Men var jeg dig ville jeg kontakte samtlige internater og DB og høre hvilke muligheder du har eller om de evt kan være behjælpelige. Selv om vi ikke har et dyrpoliti, har vi en dyrværnslov, og i den står der at vanrøgt er forbudt, kort sagt. Så nogen SKAL reagere. Jeg var blevet ved indtil nogen havde gjort noget eller været behjælpelig med at fjerne katten.
    Ja desværre er internaterne fyldte IGEN!!!!!! for ellers var det en god ide. Men ellers ville jeg, selv om det lyder hårdt, aflive den stakkels og helt klart uønskede kat. En død kat lider ikke, men det er tydeligt at den lille stakkel i hvert fald ikke får bare de mest basale behov opfyldt bare en lille smule.


  • #18   21. aug 2011 Synes det lyder som vanrøgt af værste skuffe. Du skal anmelde ham for dyremishandling.

  • #19   21. aug 2011 "Synes det lyder som vanrøgt af værste skuffe. Du skal anmelde ham for dyremishandling."

    Det har man lyst til, men det hjælper desværre ikke.
    Han vil altid kunne sige, at hans room-mates fodrer den (og de vil bekræfte), og det er desværre ikke forbudt at drille sin kat.

    Katten skal bare væk på den ene eller anden måde!



  • #20   21. aug 2011 Mega, det er korrekt at de kan bakke hinanden op, men hvis katten bære meget præg af for lidt kost osv, kan de sagtens skride ind, hvis det altså er i et område med en aktiv kredsformand. For jeg vil give dig helt ret i at DB ikke altid er lige nemme at få til at lette måsen.

  • #21   22. aug 2011 Hej alle sammen.
    Jeg har skrevet en mail til min lokale kredsformand, og håber hun vælger at svare på den MEGET hurtigt.
    Jeg lover at vende tilbage så snart jeg har fået svar.


  • #22   23. aug 2011 Karina, har du fået svar endnu fra kredsformanden ??
    Havde ikke lige forventet at det ville blive så slemt at det ikke er til at vide om hun får mad, og en bakke der ikke bliver renset, hverdag, er en bakterie bombe :S


  • #23   23. aug 2011 Nickie: Nej jeg har intet hørt fra hende endnu, men jeg venter.
    Var ude og se til hende idag, smiley hun er bare så kælesyg det stakkels kræ, sad og snakkede med hende en halv time før jeg blev nød til at smutte igen.
    Den her gang var der dog mad i skålen smiley men tilgengæld var der en meget beskidt bakke smiley
    Fyldte dog alligevel mad og vandskålen op inden jeg tog afsted.


  • #24   24. aug 2011 **Var ude og se til hende idag,**

    Så I passer hende altså lige pt?...

    Jeg kender ikke så meget til hvordan DB agerer i sådanne sager, men de må vel gøre cirka det samme som DDÅ, hvor konsulenten typisk opsøger ejeren og ser på dyrets tilstand/foderstand/forhold, og tager en snak med ejeren om hvad h*n bør gøre anderledes.
    Nogle dyreejere kan godt selv se, at de bør gøre sig mere umage - og gør det, og forholdene vil så være forbedret når konsulenten kommer igen.
    Andre gange er det så grelt (akut behandlingskrævende dyr) at konsulenten - med ejers accept - tager dyret med sig med det samme.
    Og nogle gange går det bare i ged, hvor ejer ikke vil af med dyret, ikke vil gøre noget anderledes, og konsulenten ikke vurderer der er nok til politianmeldelse smiley

    Jeg tvivler på, at ham fyren her overhovedet egner sig at have dyr, men det der dog burde kunne lade sig gøre for denne kat er, at kredsformanden fik ejeren til at tage sig sammen! .... indtil der er plads på internat, og at katten så derigennem - eller på anden vis - kan få et ordentligt hjem...






  • #25   28. aug 2011 Nej vi passer hende ikke, men jeg fik min kæreste til at køre mig derud så jeg kunne se til hende.

    Jeg har stadig intet hørt fra DB smiley Så jeg har ingen idé om hvad der foregår, jeg kan dog fortælle ejeren besluttet ikke at komme hjem i weekenden, så hun har været alene igen smiley
    Kæresten tager nu en snak med ham (IGEN) om han vil beholde hende, ellers hedder det indlevering på et dyrehospital.


  • #27   29. aug 2011 Den nærmeste kattens værn ligger i sønderborg 70 km væk (:
    Jeg ved dog det koster 600 kr. at indlevere en kat her, og jeg må ærligt indrømme jeg vil gøre alt for at hjælpe den stakkels mis, men jeg har bare ikke penge til at betale hendes indlevering sådan et sted smiley


  • #29   29. aug 2011 det vil jeg prøve, det kan være de ihvertfald har en idé om hvad man skulle gøre.


Kommentér på:
Hjælp please, ved ikke hvad jeg dog skal gøre.

Annonce