{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.334 visninger | Oprettet:

Ondt i maven {{forumTopicSubject}}

Min kat Aslan, har i et døgns tid været væk. jeg leder naturligvis efter ham, og finder ham liggende på siden i mit blomsterbed i haven.
Han virker slap, og har helt sikkert smerter.

Dyrlægen undersøger ham, hun kan lokalisere smerten til maven, tager røntgen, får hår-bolle middel, drop, smertestillende, klyx....Intet, at komme efter.

Han fik smertestillende kl 18, og jeg synes ikke det virker.

Aftalen er, at jeg bare ringer hvis det blir værre, og ellers skal vi tales ved imorgen tidlig. For de kan ved en operation, åbne i maven for, at se om de kan finde noget...

Er der nogen af jer, der før har prøvet det?
Uha jeg er så bekymret for ham smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ondt i maven
  • #1   5. sep 2011 Kan han have spist rottegift ?
    Hvis han ikke er bedre, så kontakt dyrlægen igen, stol på din mavefornemmelse


  • #3   5. sep 2011 Hun siger det ikke kan være rottegift, og en bil formodede jeg selv, men hun siger det kan udelukkes...

    Jeg er så klar til, at de skal gøre noget nu...uha jeg ikke kan ha det, kan slet ikke mærke nogen virkning på noget af de ovennævnte.

    Han virker bare rigtig forpint, og meget meget sløv.

    Tak fordi i tog jer tid til, at svare, man har bare så meget brug for, at komme ud med det, når man er så ked af det.

    Jeg vælger at stole på min mavefornemmelse, og ringer til dyrlægen nu.


  • #4   5. sep 2011 håber han snart får det godt igen smiley

  • #5   5. sep 2011 Krydser fingre for, at han snart er frisk igen smiley At dyrlægen finder ud af hvad der er galt . Synes det lyder underligt med en hårbolle, når han ligger ude i blomsterbedet efter at have været væk i et døgns tid smiley

  • #6   5. sep 2011 Hej Camilla.. Jeg krydser fingere for dig og din aslan.. Håber dyrlægen kan finde ud af hvad der er galt

  • #7   5. sep 2011 Også krydsede fingre herfra!

  • #8   6. sep 2011 Det må være en helt fantastisk dyrlæge, der inden for sin konsultations fire vægge helt sikkert kan udelukke, at katten er ramt af en bil.

    Hvordan er hans vejrtrækning? Hvis den er kort (og hans pupiller udvidede) kan det skyldes smerter, men også et sprængt mellemgulv, da bughulens organer går ind i brysthulen og trykker på lungerne.
    Men dette skulle dyrlægen kunne høre i sit stetoskop (hvis der er tarmlyde i brysthulen).

    Bortset fra det, så kan en hårbolle sjældent ses på et røngtenbillede.

    Og så lige et forsigtigt spørgsmål:
    Har din dyrlæge speciale i smådyr og har du ellers gode erfaringer med hende? Hvis ikke, ville jeg kontakte en anden dyrlæge.


  • #9   6. sep 2011 Hvis der er taget røntgen ville sprængt bughule kunne ses der.
    Hvordan går det i dag?


  • #10   6. sep 2011 Det var ikke min egen dyrlæge, men en vagt-dyrlæge.
    Han blev hentet i formiddags, de lagde ham i narkose, åbnede maven, og måtte lukke igen pga blødning.

    Hun kunne ikke sige det med vished, men hun tror det kan være rottegift. Han fik tilført K-vitamin i mange doser, og informerede mig om, at måske ville han overleve, men kunne ikke garantere for hans organer.

    Jeg valgte, at Aslan skulle have fred, og huskes som den dejlige kat han var.

    Stort vræl, så hård en beslutning, men hans liv skulle være værdigt.

    1000 tak for jeres svar.


  • #11   6. sep 2011 den kan sagtens være blevet ramt af bil el.lign uden dyrlægen kan se det.... havde engang en huskat der osse blev meget dårlig dyrlægen fandt ud af at han havde fået klemt en nerve så han ikke kunne tisse hvilket jo gør sindsyg ondt for blæren springer jo hvis den ikke bliver tømt.... vi måtte afsted og have tømt blæren 2 gange, men han kom sig fuldstændigt...

    Håber vi får en opdatering

    held og lykke


  • #12   6. sep 2011 Camilla.. Det gør mig ondt.. Jeg sender hermed trøstekram til jer.. Aslan hvil i fred

  • #13   6. sep 2011 åhh sorry af en eller anden grund var min side ikke opdateret smiley

    Det gør mig rigtig ondt Camilla nu har Aslan ingen smerter mere og er forhåbentlig i himlen sammen med et par stykker af vores dejlige katte.... ved godt hvor hårdt det er at tage sådan en beslutning smiley

    STORT trøste kram herfra Hyggebo


  • #14   6. sep 2011 Jeg er ked af det på dine vegne. Men aslan har det godt nu, hvis det er en trøst.

  • #15   6. sep 2011 Det er en rigtig stor trøst, at vide han ingen smerter har mere.
    Men jeg kan godt mærke, at selve etikken er nok det værste, fordi hvornår er Nok så Nok?

    Nu skal jeg bare finde ud af, hvordan Hvis det var rottegift, hvordan det kan være end her hos mig.....For uha, det skal vi bare aldrig igennem mere.


  • #16   6. sep 2011 Det er jeg ked af at høre, Camilla smiley

  • #17   6. sep 2011 Det gør mig ondt, at det skulle gå sådan smiley

    Camilla **Det er en rigtig stor trøst, at vide han ingen smerter har mere.
    Men jeg kan godt mærke, at selve etikken er nok det værste, fordi hvornår er Nok så Nok?**

    Åh ja, det er altid forfærdelig tung beslutning at tage! Jeg synes, du tog den rette beslutning, for tænk hvis behandling ikke ville føre til andet end at trække pinen i langdrag smiley dét er han i hvert fald blevet forskånet for. Og han havde det så skidt, at døden helt sikkert har været en befrielse. Nu har han fred.






  • #18   6. sep 2011 Nej pu-ha hvor trist at læse, men nu har han fred smiley Hvil i fred Aslan og stor cyberknus til dig Camilla smiley

  • #19   6. sep 2011 Rigtig trist og frygteligt - men godt du traf en beslutning ikke lod ham lide mere...

    Men puha, hvor har det været slemt....


Kommentér på:
Ondt i maven

Annonce