364 visninger
|
Oprettet:
Kattepension eller ??? {{forumTopicSubject}}
Hej herinde.
Ingolf - min Hellige Birma er meget tæt knyttet til mig. Var syg af sorg da jeg i sommer var 10 dage i Usa. Da min søster passede ham, græd han indtil jeg kom hjem.
Nu skal vi på sommerferie, og vil gerne gøre det bedste for ham.
Skal vi vælge Kattepension, og er der een der kan opfylde hans behov for nærvær - eller hvad skal jeg gøre.....
Er der nogle der har et godt råd til os?
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 56 Svar: 391
Sidste september var min kæreste og jeg i USA, og da blev vores kat passet i en pension under dyrenes beskyttelse. Grunden til, at han kom i pension var, at han er "enebarn" og vi derfor var MEGET sikre på han ville blive ensom hvis han skulle bo hjemme, og der så bare kom en og fodrede og ordnede bakke samt gav lidt nus. Det ville være synd. Og vi havde ikke mulighed for at få ham passet af katte-kendere, da han er indekat, og dem vi ville ty til, har ude-inde kanin (det er en længere forklaring, men går kort fortalt ud på at de har en kanin, der det bedste af året går ud og ind som den vil :o) ), så vi syntes ikke vi havde så mange andre muligheder en pension. Derfor blev det løsningen.
Det var ikke nogen slem oplevelse for ham, for han var ikke mærket på nogen måde efter at have været der. Han var en smule mere kælen, men det havde vi sådan set også regnet med, da han umuligt kunne få samme mængde opmærksomhed der som hjemme (så ville de andre katte i pensionen jo ikke få nogen :o) ), men det var en god pension hvor han kunne gå ud i sin egen gård hvis han ville. Og der var stille og roligt, ikke noget med 150 katte i samme store hal. Der var vel kun en 4-5 stykker og der var faktisk ingen der sådan mijavede - udover den hilsen vi fik da vi kom ind - så det var en god oplevelse. Selvfølgelig tænkte vi på ham mens vi var væk, fordi det stadig var lidt slemt at skulle undvære ham, men det er noget vi helt sikkert overvejer når vi til sommer skal afsted igen. - medmindre vi har fået en lille ny så de er to, og vi kan få en katte-kærlig sjæl til at fodre og ordne bakke etc. mens vi er væk :o) Men som udgangspunkt syntes jeg ikke en pension er noget negativt. I hvert fald ikke den vi brugte, eller den vi har tænkt os at bruge næste gang :o)
Håber det var noget du kunne bruge... Ellers er du velkommen til at fange mig på min mail: trine@trimon.dk
feb 2006
nov 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Katte: 2 Emner: 93 Svar: 1.121
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 221
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 221
Meget sjovt, da den ene var stukket af, lige inden de skulle hjem
feb 2006
Jeg sikrer mig min kat (altså mit barn) har det godt og er i kyndige hænder den ene gang om året jeg har råd til/tid til/mulighed for, at tage på en ferie, og så har jeg ingen grund til ikke at se verden.
Da jeg var lille, var mine forældre indimellem i byen med deres respektive arbejdspladser, eller ude og spise med hinanden og lignende, og da blev jeg passet. Jeg blev endda passet af mine bedsteforældre en uge eller to hver sommer (ikke fordi mine forældre var ude at rejse, men for at jeg var hjemmefra :o) ) og jeg har aldrig nogensinde været vred på mine forældre for det. Tværtimod.
Og når min kat bare har det godt når jeg er på ferie, ser jeg virkeligt ikke noget problem i at lade ham passe. Præcis som andre lader deres heste, hunde, kaniner, og børn passe, når de skal et eller andet. Hvis jeg mente det var mere forsvarligt at hive katten med tværs over atlanten, for de 14 dage jeg er afsted om året så gjorde jeg det, men jeg har en ide om at det er langt mere stressende for ham end at blive passet af en kattekender- og -elsker.
Så kort sagt; enig med May-Britt :o)
okt 2005
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 63 Svar: 404
Nu bord vi i Jylland men kommer opringligt fra Sjælland, så der over er vores familie jo.. Så vi er væk i mange weekender om året det er som regl fra fredag eftermiddag/aften og så til søndag eftermiddag.. Og der er vores katte bare her hjemme helt selv, vand og mad skåle bliver godt fyldt op og så kan de sagtens klare sig til vi kommer hjem.. Og de virker på ingen måde ked af det eller noget..
De ved jo at vi elsker dem...
Så min holdning er nok at man sagtens kan tage ud at rejse..
Og jeg synes godt man bare kan lade kattene være hjemme i huset alene hvis bare der kommer en og kigger til dem og sørger for dem..
feb 2006
Jeg kan kun skrive/savre på mine egne vegne, så det vil jeg tillade mig at gøre - håber det er okay :o)
Jeg synes det er helt fint, at du har truffet beslutning om ikke at rejse. Det ser jeg intet i vejen med. Og jeg ser absolut heller intet galt i at du har din mening, jeg har min og nogle andre har andre meninger. Slet ikke. Det er jo det der gør en forum så fantastisk (for det ville være trist hvis vi alle havde samme mening).
Tråden blev startet, fordi Jeanettet søgte råd, og jeg har skrevet lidt, du har skrevet lidt, nogle andre har skrevet lidt, så egentligt får hun jo også råd :o) Så var der en der bemærkede din udmelding, og måske fandt det interessant, at du er af en anden opfattelse (igen, det er der intet galt i), og derfor udviklede det sig til en meningsudveksling om, hvordan vi hver især ser på det med at have kat, og rejse :o) Jeg tvivler på nogen har forsøgt at nedgøre dig eller dine holdninger på nogen måde. Jeg har i hvert fald ikke set spor af det, og har afgjort heller ikke forsøgt på det. Det er ikke en nedgørelse, bare fordi man ønsker at diskutere et bestemt emne :o) Men jeg synes da det er beklageligt hvis du har følt det som sådan.
Som nævnt i starten kan jeg kun vare for mig selv, og jeg har ikke ondt af dig. Du er jo et voksent menneske der i dine indlæg virker fuldt ud som om du er ganske intelligent og ved dine fulde fem, så der er ingen grund til at have ondt af dig. Du har jo selv truffet beslutningen, så du kunne jo bare lave den om hvis du ville :o)
Sidst, men bestemt ikke mindst, så er der da ingen tvivl om, at katte knytter sig til sine mennesker, og omvendt. Præcis som vi knytter os til vores kærester, mænd, børn, venner og hamstere. Så den del af det, er for slet ikke til diskussion. Og netop fordi vi ønsker at gøre det bedste for vores dyr, spurgte Jeanette om råd, og for mit vedkommende er det af selvsamme årsag, at jeg synes det er interessant at debattere de forskellige holdninger til det at have kat og rejse :o)
Jeg håber du hittede hovede og hale i ovenstående, og forstår, at det fra min side af ikke har været tale om medlidenhed, nedgørelse eller tvivlen på om katte knytter sig til sine ejere :o)
feb 2006
Derudover var de der ude-gårde overdækkede så kattene umuligt kunne stikke af.
Og så skal det lige tilføjes at vores kat (der er indekat) slet ikke fattede hvad han skulle bruge sin kattelem til, så han kom ikke ud :o)
Kattepension eller ???