{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

Normal adfærd? {{forumTopicSubject}}

Hej. Min lille Hubert er 13 uger gammel, en sød lille huskat.. Er førstegangs ejer og er i tvivl om en del ting.. Han er utrolig kræsen og mijaver rigtig meget hver gang han går ud til madskålen, derudover kradser han på gulvet ved madskålen.. Han ligger helst helt oppe ved min ansigt når han sover midt på dagen og så er han helt vild med mit hår . Kravler op på min skulder og ælter mit hår.. Han sover ikke inde ved mig om natten.. Han er en indekat men nyder at sidde i vindueskarmen og kigge ud.. Han slikker meget på mine fingre og hænder og hvis han ligger på sofaen og halv sover og jeg så går ud i køkkenet eller på toilettet så løber han efter mig. Er denne adfærd helt almindelig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Normal adfærd?
  • #1   12. sep 2011 Alle de ting du siger, lyder i mine øjne meget normale, og ikke som noget du burde være nervøs for smiley Mine ælter mig, slikker også nogle gage på mig, ligger også helt under hagen og sover, og følger med når man går - specielt i køkkenet, for at så kan det være der falder en godbid af smiley


  • #4   12. sep 2011 Jeg har haft ham i en uge . Han har en tallerken med tørfodder, noget killinge tørfodder og noget med smag af fisk. Så har han en vandskål stående og en skål med tørfodder som jeg har opblødt i vand (så jeg er sikker på han får nok væske) nogle gange blander jeg noget tun i det opblødte nogle gange lidt smør, nogle gange ris, nogle gange leverpostej. Når jeg ikke blander nogle af de ovennævnte ting i, mijaver han en del ude ved madskålen og jeg synes ikke han spiser så meget .

  • #5   12. sep 2011 Maden står fremme hele tiden.. Derudover vil jeg høre hvornår i tror han kan sove hjemme alene? Vil nemlig gerne besøge min kæreste og sove ved han på et tidspunkt. Men vil jo ikke lade lille hubert være alene hvis han ikke er klar til det. Til hverdag er han alene hjemme når jeg er på uni, der er han alene i ca 5 timer.

  • #6   12. sep 2011 Jo det kan han godt . Men han har lidt knas med hans knæ og det er en 8 km cykeltur.. Så ville også gerne aflaste ham lidt og komme hjem til ham en gang imellem smiley .. Men havde også tænkt mig at vente.. Men ville egentlig bare vide om nogen havde en ide om hvor længe? .. Derudover skal jeg lige høre. Jeg skal hjem til mine forældre på lørdag til tirsdag og har tænkt mig at tage hubert med. Han har været der før og min far har købt katte seng og alr muligt til ham og hubert elsker virkelig min far. Stresser det en kat at blive fjernet fra sit hjem i 4 dage hvorefter at komme hjem igen? - min kusine og hendes kæreste har en kat som de tager med hjem til Korsør hver weekend og den virker rimelig normal.

  • #8   12. sep 2011 Nogle gange skraber han og går sin vej. Nogle gange skraber han og så spiser han .

  • #9   12. sep 2011 Min far har en kat som kommer på besøg - det er lidt en dele kat på den vej han bor på. Men den bliver smidt ud når hubert kommer hjem. Min mor har hunde o dem var hubert ikke glad for så han er ikke ved min mor.. Så om en måneds tid kan jeg lade ham sove alene ?

  • #11   12. sep 2011 Han mødte hundene mens han var i sin transport taske. Det er to små mobs hunde. Plus han mødte dem i 5 sekunder da jeg kunne se han ikke var tryg, så gik jeg med ham igen..

  • #14   12. sep 2011 Det skal lige nævnes - omking det med hunde. Hubert kommer fra et hjem med en meget aktiv hund som var i samme rum som ham fra da han blev født til jeg hentede ham.

  • #18   12. sep 2011 Fik bare at vide at det var en god ide at opbløde tørfodderet - tror faktisk jeg læste det her inde et sted.. Har prøvet det med vandskåle men han benytter det ikke rigtig.. Som jeg også skrev har jeg ham ikke med hjemme ved min mor hvor der er to små hunde. Men han nød at være hjemme ved min far sidst. Jeg synes bare jeg har prøvet at give ham noget andet mad men det gad han sgu heller ikke. Sådan noget som katte snacks er han heller ikke vild med. Han elsker kattemælk og tun. Men det kan han jo ikke få hver dag.

  • #20   12. sep 2011 Han elsker sin transportkasse og har de to gange jeg skulle have ham i, selv gået i uden problemer. Grunden til han var i ved hundene var fordi jeg ikke nåede at åbne før jeg så han var utryg og derfor rejste mig og gik igen..

  • #21   12. sep 2011 Den fik noget tørfodder og noget tun. Ved ikke hvilken slags tørfodder og det fik han også de første dage men viste ikke vildt stor interesse for det. Derfor skiftede jeg til noget killinge fodder. Han spiser det da også - det han får. Men han brokker sig over det.

  • #22   12. sep 2011 Coop - optimal balance kitten.. Han står og spiser det nu. Ved ikke om han måske bare brokker sig fordi han bedre kan lide tun og kattemælk og hellere vil have det?

  • #25   12. sep 2011 Har tre forskellige tørfodder han kan vælge imellem. Troede bare ikke sådan noget som creme fraise var godt for ham.. Han har ingen afføringsproblemer . smiley

  • #27   12. sep 2011 Jeg har også vitfoss som han får.

  • #28   12. sep 2011 Han vejer 1472 gram ..

  • #29   12. sep 2011 Min far havde noget der hjemme som den godt kunne lide men det var sådan noget voksen tørfodder . Så var bare nervøs for at købe noget som den ikke kan tåle PFA dens alder

  • #30   12. sep 2011 Okay.. Jeg må prøve mig frem med maden.

  • #31   12. sep 2011 Skal til dyrlægen på torsdag så der må jeg lige høre..

  • #33   12. sep 2011 Skal til dyrlægen på torsdag så der må jeg lige høre.. Men hvad med vægten, lyder den fin?

  • #34   12. sep 2011 Han sover godt nok meget i dag. Men killinger sover også omkring 20 timer om dagen, ikke?

  • #35   12. sep 2011 Det der med at skrabe ved maden er i de fleste tilfælde fra naturens side af fordi den 'gemmer det' til senere..

Kommentér på:
Normal adfærd?

Annonce