{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.903 visninger | Oprettet:

Killinger, alder ved fravænning {{forumTopicSubject}}

Vi kom til at snakke om - hvorfor blev loven om 12 uger lavet til killinger egentligt? smiley

Vi var på besøg hos Sylvester i forgårs igen, som er vores kommende killing, han er nu 9 uger og fuld af krudt *GG*

Vi venter jo så tålmodigt de næste 3 uger på at han er flytteklar, men kom så til at snakke om hvorfor man lige har sagt 12 uger ved kattekillinger, når man f.eks. siger 8 uger ved hundehvalpe?
- Og nej jeg ved godt det ikke er samme dyr osv. men det var lige sammenligningsgrundlaget.

Så tænkte der var nogle kloge mennesker som kunne komme med en god beskrivelse for hvorfor smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskmaskinens hovedafbryder virker ikke og dermed kan den ikke tændes 810 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.590 kr.
  • Kun udevndig vinduespudsning på 1. sal 300 kr.
  • Opsætning af gips på lille område af skråvæg. 2.000 kr.
  • Vvs-installatører 2.000 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til at få hængt 2 lamper op 375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killinger, alder ved fravænning
  • #2   13. sep 2011 Killinger skal blive sammen med deres søskende og deres mor, til de er *mindst* 12 uger gamle for at lære kattesprog og -adfærd - det kan de kun lære i den periode, og de lærer det bedst af deres mor.

• #3   13. sep 2011 Super link, - det gav en masse god forståelse smiley

Nu sammenlignede jeg bare med hunde, fordi vi selv avler m.v. - men katte har jeg ingen forstand på smiley Er min første killing, har altid fået voksne katte som skulle omplaceres m.v. og de har altid været neutraliserede så hurtigt som muligt.

Så snakken faldt på hvorfor det var 12 uger nu, hvor andre tidligere lod dem flytte som 8 ugers.

Kan også godt lide det der står om 4mdrs killinger *GG* For vi synes hittekillingen er en værre plage for tiden smiley

• #4   13. sep 2011 Et supergodt link der forklare en del.
    Ja loven siger 12 uger, men jeg vil så tilføje at jeg IKKE sælger killinger før de er 16 uger. En ting er hvad loven siger, noget andet er hvad der er bedst for killinger og hvalpe. Personligt mener jeg at 8 uger for hvalpe er for lidt og jeg kender heldigvis et par opdættere der vente til hvalpene er 10 uger.

• #5   13. sep 2011 Hvorfor 16 uger fremfor 12? Hvad gør de 4 uger?

Mht. hvalpene, så synes jeg det er forskelligt fra hvalp til hvalp. Ved de første to kuld har vi solgt ved 8 ugers alderen, men vi snakker om at sige 9-10 uger den her gang, da vi synes det passer bedre til hvalpene.
    - Ved det første kuld havde vi kun én hvalp og han var meget hurtigt ret selvstændig men han var også kun én (Vi havde 3 voksne så han var ikke alene-alene), men ved det næste kuld var de hvalpe som flyttede 1-2 uger efter de andre lidt mere selvstændige og klar til verden.

Men igen, synes det afhænger meget af hvalpene - en af dem som flyttede som 8 ugers var totalt klar til det! smiley Hun var bare klar til verden og har også indtaget den med storm, hehe.

Man skal også huske på at det er 8-12 ugers alderen hvalpene skal ha' en masse gode indtryk og lære en masse, og det er selvfølgeligt ens "job" som opdrætter men personligt vil jeg helst ikke ha' en hvalp ved 12 ugers alderen først.

• #7   13. sep 2011 Jeg siger mindst 17 uger fordi det er min oplevelse at killingerne både fysisk og psykisk er mere robuste, uafhængige og udviser meget større selvtillid.

Det er for mig vigtigt at især killingen men også køber får den bedste oplevelse.

Killingerne vaccineres første gang ved 12 uger
    Kastreres og chippes eller øremærkes ved 14 uger
    Revaccineres ved 16 uger, hvor man ved vaccinen har effekt fordi der på det tidspunkt ikke længere er maternelle antistoffer fra moderen der blokerer for vaccinens virkning og killingen er igang med at danne eget immunforsvar

En uges tid efter er de klar til jeg leverer dem i deres nye hjem.

• #8   13. sep 2011 Nu har Lis svaret for mig. Det gør en kæmpeforskel, der er til fordel for køber og ikke mindst katten/killingen.
    Jeg kan iøvrigt oplyse dig om at de plejekillinger jeg har stadig dier ved deres mor, de er godt 14 uger.

Kommentér på:
Killinger, alder ved fravænning

Annonce