Tisser i sofaen... {{forumTopicSubject}}
min kat har desværre det kæmpe problem at hun tisser i vores sofa. Det har før "kun" været ved større omvæltninger. Som flytninger. Nye dyr. Hvis vi har været på ferie. Flyttet om osv.
Men nu syntes jeg det er næsten hver dag.
Skal nok lige tilføje at hun er 12 år. Blev steriliceret da hun var 4. Hun er født som vildkat på mine forældres høloft. Men taget ind da hendes mor blev kørt ned da hun var 8-10 uger. Hun har altid sagt til når hun skulle ud. Og kun brugt bakken når det ikke var muligt at komme ud.
Og det har aldrig lykkedes mig at tage hende i det. Trods hun kun kan komme i nærheden af sofaen når vi er hjemme. Og heller ikke om natten.
Jeg har altid rengjort i rodalon og er så heldig at have en støvsuger der også kan fungere som rensemaskine.
Men nu kan sofaen altså ikke mere. Og jeg vil rigtig gerne have en ny!! -jeg har ellers altid købt brugt da jeg ikke ville bruge for mange penge på noget der bliver udskiftet jævnligt.
Så hvordan forebygger jeg at det sker igen??
Forresten hun er flere gange undersøgt af dyrlægen.
Hvad havde DU gjort????
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Har du fået hende undersøgt af en dyrlæge ? Jeg tænker på nyrer og urinveje. Måske kan han/hun osse give et bud på om hun er ved at synge på sidste vers, selv om 12 år for mig ikke er en skyhøj alder på en kat.
aug 2010
Følger: 23 Følgere: 23 Katte: 11 Emner: 13 Svar: 152
Ældre katte holder sig tit mere og mere indenfor, måske gider hun ikke besørge udenfor mere???
Vh Linda
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 73
aug 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
hun har 2 bakker. 1 i bryggerset, hvor hun er når vi ikke er hjemme. og 1 bag ved sofaen. netop for at der ikke skal være for langt. og jeg alt hvad jeg kan for at de er rene...
hun er undersøgt af dyrlægen for alt hvad der kan have indflydelse.
men det er jo nok den tunge vej der er tilbage.
Tisser i sofaen...