{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
671 visninger | Oprettet:

Nogen der kan hjælpe? {{forumTopicSubject}}

Jeg har i dag fået neutraliseret mine tre hunkatte og fik i den forbindelse at vide at de ikke må hoppe op, da det kan forårsage brok. Den ene af mine katte havde navlebrok som sikkert kommer igen, men det er ikke alvorligt, men den kat skal have en krave på for ikke at slikke i såret da hele bugen mere eller minder er skåret op.
Jeg kan ikke få krave på den, og jeg kan ikke få dem til at blive på gulvet de kravler op ale steder, og en af dem er vist kommet i løbetid for hun miaver og gør sig til og jeg er frygtelig nervøs for at såret springer op når hun ligger og strækker sig på gulvet, men vil hun gøre det hvis det gør ondt????
Det er måske et lidt forvirret indlæg og jeg spørger nok om mange ting men håber i kan følge mig. På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der kan hjælpe?
  • #1   6. mar 2006 Ja det må du gerne jeg har brugt den dyrlæge som jeg har brugt til mine andre katte. St. Merløse dyrlægeklinik

  • #2   6. mar 2006 Carina jeg kender godt den omtalte "dyrlæge" men min dyrlæge har jeg haft igennem de sidste mange år og har aldrig nogensinde haft noget at udsætte på dem. MEget kompetente læger både hvad angår mine mange katte og to hunde.

  • #3   6. mar 2006 Hvis det kan være nogen hjælp, så vil jeg prøve at sammenligne det med da Mischa blev steriliseret..

    Hun skulle have krave på i 12 dage (hvis jeg husker rigtigt) og hun kunne ikke hoppe nogen steder... Fik dog heller ikke at vide hun ikke måtte.. Jeg pillede hendes kradsetræ ned, da hun forsøgte at komme op i det, men hun kunne kun hoppe 5 cm over gulvet, og det var ikke højt nok..

    Men hvis din dyrlæge har sagt de ikke må hoppe, så er det jo om at gøre så de ikke kan komme til det.. Ved godt det kan være svært, da de sikkert vil op i sofaen, på stole osv..

    Kraven vil de forsøge at få af, når du en gang får den på dem.. Du skal være meget bestemt når den skal på.. Hvis du har muligheden så få en til at hjælpe dig med at holde katten i mens du presser den over hovedet på den.. Den skal sidde stramt.. Mere stramt end du normalt ville sætte et halsbånd.. Dog ikke så du kvæler katten.. men de kommer hurtigt ud af den igen..

    Det sidste du skriver, kan jeg så ikke helt forstå.. At den ene skulle være gået i løbetid.. det kan den jo ikke hvis den er steriliseret.. hvor gamle er de?


  • #4   6. mar 2006 Ups det var mange ting på en gang.
    Sarabimor mine piger er 1 år ca.

    Kat-ly
    Jo det er helt okey at spørge.
    1. de må helst ikke hoppe op da det forstærker risikoen for at de får brok og dermed skal opereres igen.
    2. Dyrlægen har ikke givet hende kraven på da hun blev helt vild og blodig hver gang hun nærmede sig og så var der også risiko for at såret ville springe op og jeg tror nu også at jeg godt kan få kraven på hende når hun er faldet til ro, men de var alle meget bange.

    Jeg har altid haft mine katte med hjem samme dag og det har aldrig været et problem, men jeg har nu heller ikke haft tre afsted på en gang og jeg tror måske nok det er det som stresser mig da jeg frygter jeg ikke kan holde øje med dem alle på en gang.
    Mht søvn så er jeg allerede i underskud da jeg ikke sov forrige nat aaf frygt for hvad der ville ske. mine katte er infieret med virus for bughindebetændelse som er yderst smitsomt hvorfor det er indekatte, men jeg opdagede de bar dette virus da jeg havde mit første kuld til neutralisering og mistede en og obdutionen viste at hun var død pga dette virus som blev udløst af den stress narkosen og dyrlægebesøget havde forårsaget hende - og deter jeg naturlig nok angst for skal ske igen... Jeg tror det var svar på dine spørgsmål - mine katte er faldet til ro nu så jeg vil forsøge at få lidt søvn.
    Men tak for interessen og svarene godnat fra Trine


  • #5   6. mar 2006 som skrevet længere oppe så er de ca et år og har i den sidste måneds tid været i løbetid på skift og holdt kattejammerkoncert. Hendes hormoner er sikkert stadig løbske da det er foretaget i dag og hun nok lige skal give kroppen tid til at finde ud at at hun ikke længere er fertil og kan udskille disse hormoner. Det er der vist ikke noget underligt i, men jeg bekymre mig bot om såret springer op når hun sådan ligger og strækker sig og gør sig lækker.

  • #6   6. mar 2006 Øh mit "problem" er måske nok nærmere at de kan hoppe op alle vegne og gør det, men jeg synes jeg øger risikoen for at såret springer op hvis jeg hver gang skal tage katten ned for at den kan hoppe op igen. Så jeg har nu adet dem ligge der hvor de vil i håb om at der faldt ro over dem, hvilket der jo også gjorde til sidst. Godnat alle sammen og tak for jeres hjælp

  • #7   7. mar 2006 Tak for alle jeres søde indlæg. Mine Katte er sig selv igen idag. Men det siger sig selv at de er totalt i panik. Første dyrlægebesøg og første gang de overhovedet er uden for hjemmets vægge. Den ene af mine katte vlev aggressiv af narkosen og sikkert fordi hun blot havde lyst til at være i fred, men hold da op hvor var hun gal på mig knurrede af mig når jeg nærmede mig hende og mit hjerte slog flere slag over ved at se hende på den måde, og jeg følte mig virkelig meget ond!

    Alt i alt så tror jeg at det var mig der var lettere neurotisk pga manglende søvn da jeg frygtede dette dyrlægebesøg og har skudt det ud så længe - som tidligere nævnt så mistede jeg en kat pga sygdommen F.I.P og var naturligvis bange for at den ville bryde ud hos mine andre katte når nu jeg udsatte dem for så stor en stressfaktor. Men de er faldet helt til ro og hjemmet ånder fred og idyl, bob bob... dvs er som det plejer med 8 katte og 2 store hunde...
    M.H.T Quinitas løbetid så tror jeg bare at kroppen lige skal finde ud af at hun ikke længere er fertil og derved ikke danner hormonerne der får hende til at kamme over.

    Vi har det alle godt efter en laaaaang nats søvn.
    Endnu engang tusind tak for jeres søde og beroligende ord.
    Mange hilsner fra Trine og misserne


  • #8   7. mar 2006 Min hun kat fik ikke krave eller noget. Da hun kom hjem var hun lidt omtåget men lige så snart hun så bamse (vores han kat) hoppede hun rundt og ville lege. Hun var blevet syet emd en snor der selv skulle gå væk. Der har aldrig været noget.

Kommentér på:
Nogen der kan hjælpe?

Annonce