kattetis på min sofe :( hjælp?? kattetis på min sofe :( hjælp??
Hej KG
ja jeg er så den heldige vinder af at få kattetis på min sofa! stereliseret hunkat- men ad det lugter, den gamle torsk altså... det er hver morgen, jeg vasker ned , men niks, det stinker.
hvad gør jeg? sofaen er en stor flyder (nej faktisk 2 stk) ,træramme, skumgummi med filt omkring og så det stof der skifter farve når man køre hånden den ene eller anden vej...
hjælp
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Skal det forståes som at hun gør det hver dag?
I så fald, har du fået din dyrlæge til at tage en urinprøve fra hende?
For både det at hun gør det jævnligt, plus at det lugter kraftigt, kunne være tegn på at hun har en urinvejsinfektion af den eller den anden art...
Har du prøvet at vaske med rodalon?
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 1 Emner: 26 Svar: 178
ja rodalon og "minus mug" ,jeg har vasket pletter - men kunne jeg over hælde sofaen= ? simpelthen ?eller?
jun 2008
det kan ikke bare være at hun er blevet "tosset" på sine gamle dage? hun er 6år - og ja det er næsten hver morgen og derfor ved jeg ikke hvad jeg skal stille op længre-
okt 2007
Jeg fik hende undersøgt og hun havde en meget slem blærebetændelse!
Jeg synes nu altså du skulle få hende tjekket, tænk på hvor ondt hun må ha hvis det er blærebetændelse
Mht. sofaen....
Jeg tror jeg ville prøve at leje en tæpperenser, det er slet ikke så dyrt igen
Jeg har selv renset min sofa med sådan en, da jeg fik den fra et rygerhjem!
jun 2008
jeg vil undersøge med tæpperenser da det giver den gravide her kvalme at være i sofaen
jun 2008
****og hvordan vasker jeg en kugle sækkestol bedst? kuglerne kan self ikke tages ud
okt 2007
Kan du så ikke pille det yderste betræk af og vaske i maskine, og så læggen kuglesækken i blød i vand med rodalon, skylle det meget grundigt, og så lade det hænge og tørre på en eller anden måde...
Det er mit bedste bud..
jun 2008
jun 2008
okt 2007
Hvis det ikke hjælper, er der ikke andre muligheder end at smide den ud desværre..
jun 2008
jun 2008
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 156
Efter et stykke tid fik den en tur med en tæpperenser.
jun 2008
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
En kat har en så stor smertetærskel, så det er meget svært at se om katten har smerter. Så jeg ville omgående tage til dyrlægen med hende og for det tjekket.:-)
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 156
Har haft samme problem ad flere omgange. Første gang var det fordi hun blev bange for låget på kattebakken. Anden gang var fordi hun var blevet bange for at gå ind på værelset hvor bakken står.
Har fået så mange forskellige råd og årsager at vide. En af rådene var at stille kattens mad der hvor den plejer at tisse, fordi en kat aldrig tisser hvor den spiser. Hvis det kun er det samme sted den tisser hver gang så kan det hjælpe.
Feliway har også gjort underværker herhjemme.
jun 2008
^^udover det med tis lugter hun, dr.dyr siger at man intet kan gøre ved lugten fra munden grundet underbid (fik hun som ungkilling) så mig og sønnen er de eneste der snakker med hende, elsker hende, ja hver gang vi har gæster kommer hun listende ,men lige så snart hun åbner munden og miver ja så er snakketuren slut fra div gæster
jun 2008
og eftersom du tydeligvis dømmer mig på aflivning- jeg vil da ikke sende hende videre så andre får tis i møblerne? så hellere tage mit ansvar, har dog aldrig aflivet et dyr før da det ligger mig fjernt, ingen siger at det bliver nu - i nærmere fremtid, ja men stopper hun med at pisse i vores nye sofaer bliver hun da her ?
jeg havde ikke anskaffet mig hende og forbarmet mig hvis jeg ikke ønskede hende, hun er så god som dagen er lang , men hvem vil lade sin søn på 2 år og kommende lillesøster ligge/sidde i kattepis? hun er en herlig flottert , speciel, ligner en bulldog , ja hun ligger altid her siden af mig i sofaen, jeg vil da helst at hun kunne bilve, det er bare blevet et problem for mig at hun er begyndt at pisse i møbler og gå på borde, mon hun er ved at blive dement?
kattetis på min sofe :( hjælp??