792 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Foder jungle? :S Foder jungle? :S

Jeg har en ægte maine coon, samt en maine coon/norsk skovkat.

Hvilket foder er det bedste til præcis disse racer?

køber speciel foder fra Rc og select gold til blandingen, men efter at have læst et forum, med test resultater om det bedste foder, hvor et af Aldis mærker lå over rc, er jeg kommet meget i tvivl om hvad der er bedst til prisen?
Mener at hvis jeg kan få noget bedre, der samtidig er billigere så er det da det jeg skal smiley

Men self. også hvis det er dyrere..

Hvad er jeres holdning til godt foder til disse racer eller lign. og hvad fodrer i selv med?

På forhånd tak alle jer katte mennesker herinde smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.
  • Hæk klippes 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder jungle? :S
  • #1   3. okt 2011 Skal skifte til Applaws nu. Der er masser af kød i.

Min mening er at jo mere kød jo bedre uanset race. Det mætter hurtigt, så det ikke er med til at være fedende, er min umiddelbare indsigt.

• #4   3. okt 2011 Susan: Jeg tænker mere på at main coons vokser mere, og for at de vokser korrekt skal de vel have noget mere af et eller andet?
    Samt så skal det jo helst indeholde noget til langhårede katte, mht. fældning, skæl, tør hud/bund osv..
    Så lidt har racen vel at sige?

• #5   3. okt 2011 Kristine F

Alt det med special foder til langhårede, korthårede, platfodede, kasterede osv. er i min optik et slagstrick. :o)

Min norske skovkat får hverken det ene eller det andet til langhår, hårboller eller sådan noget og han har simpelthen den lækreste pels og hud. Han er nu 6 måneder og vejer 5 kg og har fået det almindelige killingefoder fra Royal Canin. (og han er ikke overvægtig)

Jeg har på fornemmeren at hvis man giver masser af kød (både tør- som vådfoder) som de jo er (kødædende), så vokser de også mest optimalt alt efter dens genetiske bestemte størrelse.

• #6   3. okt 2011 Nu er jeg ikke ekspert. Men jeg er kommet frem til, at der skal være en høj kødprocent. Så vores kat får tørfodder fra Feline Porta 21 deres grain free udgave. Og så får hun vådfoder hver dag. Tørfodder er mest som supplering. det kan stå fremme hele dagen, og trilles over gulvet i leg, men hendes primære kost er vådfodder.
    Jeg tror ikke, at der er brug for et særligt foder til racen. Jeg har hørt at det racespecifikke foder mest varierer i størrelsen på foderpillerne, og ikke voldsomt meget i indhold. En stor kat skal vel bare have mere end en lille kat.

• #7   3. okt 2011 okay ja så har racen nok ikke så meget at sige smiley

Har kigget lidt på Applaws foder, der er 80 % kød i, er der nogle der har erfaringer med det? smiley

• #8   3. okt 2011 Hvis du søger lidt rundt herinde på 'foder' er der mange der anbefaler Applaws, Porta Feline, Orijien, Olivers , Acana - det er lige dem jeg kan huske.

Men som sagt skifter vi over til Applaws når nu gutten bliver 'voksen' smiley Han er ikke meget for råt kød, tilberedt kød, vådmad eller noget andet end tørkost, så al den kød, der kan komme i - skal der i herhjemme smiley

• #9   3. okt 2011 Hvis du har kastrater så er der jo også tendens til at de tager på. Derfor er masser af kød netop godt - det mætter hurtigt og det er ikke 'tomme' kulhydrater/kalorier eller hvad det nu hedder, det der feder. :o)

Sådan noget som risikoen for urinsten og nyresten osv hos kastrater holder vi så langt væk som vi kan simpelt ved at sørge for han får en masse vand - skyllet ordentligt igennem smiley Istedet for at bruge 500 mia. kroner på special foder til lige netop det. Katte overlevede altså også i mange år FØR "mirakel maden" til speciale 'behov' kom frem :o)

• #10   3. okt 2011 Det er virkelig en jungle alt det foder til de kære dyr.. jeg har brugt hills engang, gik over på RC da det var lidt billigere og nu har jeg så lige taget hul på en pose fra olivers da jeg også køber hundefoder der, men de er ikk meget for at æde det, de får et par dage ellers går jeg tilbage til RC igen.. bruger det til neutraliseret katte

• #11   3. okt 2011 Nu skal jeg ikke gøre mig klog på foder, men min kats liv blev bogstaveligt talt reddet af maden fra Applaws. Hun har haft alvorlige problemer med sin mave (indlæggelse, operation mv.) og har ikke ville spise noget som helst. Vi prøvede en masse forskelligt foder, men hun ville ikke spise det efter et par dage - og skal man jo være hurtig og finde noget nyt, så katten rent faktisk får mad i sig..... I en lang periode kørte vi med dyre økokyllinger, som vi kogte - fordi vi var ved at løbe tør for muligheder, og mad skulle missen jo have.. Et tip herfra om at prøve applaws har gjort vores kat til en velfungrende og velædende misser :0) Jeg siger det bare :--)) - og katten ved vel bedst? :0)

• #12   4. okt 2011 Kender mange langhårskatte - deriblandt min egen - der fungerer rigtig dårligt på RC Maine Coon. Pelsen bliver mat og kedelig, og min fik skæl til den helt store guldmedalje.

Lige nu får hun Hills Natures Best, men kører hende over på Arion Kitten inden længe, da min venindes 3 norske skovkatte får den fineste pels af det.

Kommentér på:
Foder jungle? :S

Annonce