Foder jungle? :S Foder jungle? :S
Jeg har en ægte maine coon, samt en maine coon/norsk skovkat.
Hvilket foder er det bedste til præcis disse racer?
køber speciel foder fra Rc og select gold til blandingen, men efter at have læst et forum, med test resultater om det bedste foder, hvor et af Aldis mærker lå over rc, er jeg kommet meget i tvivl om hvad der er bedst til prisen?
Mener at hvis jeg kan få noget bedre, der samtidig er billigere så er det da det jeg skal
Men self. også hvis det er dyrere..
Hvad er jeres holdning til godt foder til disse racer eller lign. og hvad fodrer i selv med?
På forhånd tak alle jer katte mennesker herinde
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Min mening er at jo mere kød jo bedre uanset race. Det mætter hurtigt, så det ikke er med til at være fedende, er min umiddelbare indsigt.
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 19 Svar: 140
Samt så skal det jo helst indeholde noget til langhårede katte, mht. fældning, skæl, tør hud/bund osv..
Så lidt har racen vel at sige?
apr 2011
Alt det med special foder til langhårede, korthårede, platfodede, kasterede osv. er i min optik et slagstrick. :o)
Min norske skovkat får hverken det ene eller det andet til langhår, hårboller eller sådan noget og han har simpelthen den lækreste pels og hud. Han er nu 6 måneder og vejer 5 kg og har fået det almindelige killingefoder fra Royal Canin. (og han er ikke overvægtig)
Jeg har på fornemmeren at hvis man giver masser af kød (både tør- som vådfoder) som de jo er (kødædende), så vokser de også mest optimalt alt efter dens genetiske bestemte størrelse.
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Jeg tror ikke, at der er brug for et særligt foder til racen. Jeg har hørt at det racespecifikke foder mest varierer i størrelsen på foderpillerne, og ikke voldsomt meget i indhold. En stor kat skal vel bare have mere end en lille kat.
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 19 Svar: 140
Har kigget lidt på Applaws foder, der er 80 % kød i, er der nogle der har erfaringer med det?
apr 2011
Men som sagt skifter vi over til Applaws når nu gutten bliver 'voksen'
apr 2011
Sådan noget som risikoen for urinsten og nyresten osv hos kastrater holder vi så langt væk som vi kan simpelt ved at sørge for han får en masse vand - skyllet ordentligt igennem
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 42
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 35 Svar: 172
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 156
Lige nu får hun Hills Natures Best, men kører hende over på Arion Kitten inden længe, da min venindes 3 norske skovkatte får den fineste pels af det.
Foder jungle? :S