main coon opdrætter i jylland main coon opdrætter i jylland
Hejsa.
Vores elskede kat mojo sov stille ind i går, kun et år gammel.
Dyrelægen mener at han har haft en hjerte fejl.
Det har været virkelig hårdt og vi ved næsten ikke hvad vi skal gøre af os selv, selv bianco vores hund er ked af det, da de var bedste venner og nu kan han ikke finde sin bedste ven.
Så jeg har bestemt at vi skal have en ny kat som kan hjælpe med at komme bare lidt oven på og udfylle det tom rum der er nu.
Så den her gang skal det være fra en opdrætter så vi kan mimimer chancen for hjerte fejl og andre sygdomme, for vi skal ikke opleve det samme igen om et år.
Så vis der var nogle der kunne anbefale en go opdrætter i Jylland så ville vi blive utrolig taknemmelig.
Mvh
Morten & Susan
maj 2005
Følger: 20 Følgere: 18 Katte: 4 Svar: 231
nov 2005
Følger: 50 Følgere: 49 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 143
Det gør mig ondt at i har mistet jeres Mojo...
Jeg kender flere opdrættere der har killinger til salg her i jylland, kommer også lidt anpå hvad i gerne vil have..
Heldigvis er vi rigtig mange opdrættere der går op i sundhed på vores katte
Judy
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Jeg ville gå på Jyraks hjemmeside og se hvem der er reg opdrættere i jylland
http://www.jyrak.dk/index.php?ShowOpdraetRace=Maine%20Coon&SectionID=240&WebsiteID=1&LanguageID=1&Page=1
dernæst vil jeg anbefale jer at spørge ind til om de tester deres dyr.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Glem ikke opdrættene af de andre hovedklubber , som Darak -Racekatten og Katteklubben .
Det er jo ikke alle opdrætter som har valgt klubben efter geografi og valgt Jyrak .
Som skrevet før Killinge listen er godt sted at kigge også . Der kan man også søge geografisk nu .
nov 2007
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 35
Er sikker så på vi nok skal finde en dejlig mis.
nov 2007
og kan man kun kontakte dem på email?
nov 2007
nov 2007
Ved du hvilken prisklasse de ligger i? selvfølglig som kælekat.
Og hvor i landet i befinder hun sig for det står der nemlig ikke.
Du kan evt. send en pm.
nov 2007
Men mange tak for din hjælp det er vi glade for.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
Jeg bor i midtjylland (imellem Vejle og Brande).
nov 2007
Men tak for du skrev.
maj 2008
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 82
Her er et link http://www.ojos.dk/
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 591
Tests gør det dog ikke alene. Opdrætter skal bl.a. have et rigtig godt kendskab til forfædrene i stamtavlen.
Jeg vil derfor anbefale, at i finder jer en erfaren opdrætter med maine coon katte, som i bryder jer om. Besøg gerne flere opdræt, og hold jer ikke tilbage med at stille spørgsmål. Køb aldrig kat et sted fra, hvor i ikke føler jer tilpas og har tillid til opdrætteren.
Når i leder efter en killing, så gør jer gerne tanker om, hvilke type af kat som i mener passer bedst til jer med farve, temperament, type osv. Giv opdrætteren besked herom også om i kunne tænke jer en dag at prøve at udstille m.v. En god opdrætter vil altid være behjælpelig med at finde den helt rigtige killing til jer, også selv om killingen ikke er opdrætterens egen.
Når i er på besøg, så kig på om i bryder jer om forældrekattene og eventuelt deres forældre, såfremt opdrætteren har dem gående. Dermed er i nået langt i at finde nødagtig den kat i gerne vil have. Kig også gerne på de andre katte, der er i opdrættet. Måske i finder en rigtig flot maine coon, som endnu ikke har fået killinger - så kunne i jo vælge at vente indtil katten får killinger.
Skal jeg komme med en anbefaling til en opdrætter i jylland, jeg synes i skal besøge, så må det blive http://www.jungleman.dk/ i Herning. De har nogle super lækre katte,og har en håndfuld killinger gående i øjeblikket samt erfaringen til at rådgive jer videre De kan sikkert også henvise jer til andre opdrættere, som jeg ikke kender, der kunne have en killing gående eller ventede killinger, der kunne være noget for jer.
Vi har ikke selv killinger gående i øjeblikket, men i er velkomne til at kigge forbi og se de katte, vi har.
Kontakte mig gerne via PB, såfremt det måtte have interesse.
Det var mine tanker og anbefalinger herfra.
Held og lykke med "jagten"
nov 2007
Mange tak for den lange besked.
Vi har faktisk snakket med henne fra jungleman, hun har nemlig en rigtig søg killing, som vi regner med vi skal op og kigge på.
Vi har et godt øje til et par killinger, men det sku svært.
main coon opdrætter i jylland