{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.075 visninger | Oprettet:

størrelse på main coon og norsk skovkat {{forumTopicSubject}}

Min nabo har netop fået sig en blanding af main coon og norsk skovkat. Opdrætter har sagt at han er 12 uger, men jeg har ALDRIG set så lille en af de racer. Han ligner ikke en killing der er en dag over 9 uger.

Så var det at jeg tænkte at i kloge katteejere herinde måske ved hvad jeres killinger at de to racer har vejet da den var 12 uger.
jeg ved ikke hvad denne her vejer, men han er så lille at han kan sidde i en hånd.
Han var ikke den mindste i kullet, da var alle 6 ca samme str...
Håber i kan og vil svare mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  størrelse på main coon og norsk skovkat
  • #1   28. okt 2011 Hvor meget vejer han?

  • #3   28. okt 2011 Altså ham her vejer ikke en dag over 400 - 450 g. MAX 500 vil jeg sige.

  • #5   28. okt 2011 Joan - Den er IKKE 12 uger gammel hvis den vejer så lidt.

    Mine 9 ugers killinger (Norsk Skovkat) vejer alle omkring 1200 gram også pigerne.


  • #6   28. okt 2011 Det vejer han slet slet ikke....
    Må lige prøve at høre hende om hvad han vejer...


  • #8   28. okt 2011 Annie. Han er ikke større en din Thomanis Tyson Beckford er på det sidste billed nr 3 for oven...

  • #9   28. okt 2011 Ja der er jo en lov for en grund, og derfor blev jeg ret så overrasket over at se ham. Deres rene main coon på 14 uger, er MEGET større end ham. Ca 3 gange større...

  • #11   28. okt 2011 Vores NFO vejede 1,6 som 11 uger gammel..
    Jeg tror ikke på den er 12 uger, og hvis den er, ville jeg stadig lade den blive ved missemor til den havde 'ordentlig' vægt


  • #12   28. okt 2011 Susan. Det var faktisk dem der kom ind for at hente mig, da de undrede sig over at han var så lille. Det er deres første katte og de havde så været på nettet ov var faldet over hvor sød han så ud.
    Så jeg jeg har sagt at jeg synes de burde ringe til opdrætter og høre om der er sket en "fejl"
    de har så også set billeder af andre killinger på ca 12 uger, og de er jo en del større end ham. derfor hentede de mig.

    Thilde. Ja det er også det jeg ville mene. Men nu er han jo hos dem, og har været der 1 uge nu. Men ja han burde stadig være hos hans mor. Også selvom hun ikke gad hendes killinger mere.


  • #14   28. okt 2011 Susan. Jeg vil håbe de ringer til hende. Vil egentlig gå ud fra, at det er sådan en som avler de killinger for at tjæne tid klejner...
    Har netop skrevet en sms og spurgt om de ikke lige kan veje ham. Samt at jeg synes de skal ringe og høre...
    Det eneste de ved, er at mor ikke gad killingerne mere, og at den var 11 uger og 2 dage da de fik ham.


  • #15   28. okt 2011 Det med at moren ikke vil killingerne mere, er (hvis killingen altså er under 12 uger), en del af opdragelsen. Hun er lidt hårdere over for dem og ignorere dem og går fra dem i længere tid - ellers ville de aldrig blive selvstændige katte.
    Ved ikke om du/din nabo vidste det :-))


  • #17   28. okt 2011 Thilde. Jeg viste det godt, men det gjorde de ikke. De blev helt chokeret og helt blege i ansigterne. Men tror virkelig de har lært noget af det her... , hvilket jo er godt for dem, men skidt for lille manse manden...

    Susan. Nej det tror jeg ikke der er så mange missemødre der gør. Men nok nærmere en dårlig undslyldning for at komme af med dem...


  • #18   28. okt 2011 Okay håber det bedste for den lille pelsbold smiley

  • #19   28. okt 2011 Han skal nok få det super godt, det tvivler jeg ikke på. de er jo allerede som deres børn. hehe.
    Han ligger inde i hans trøje, og han ser ud som om han elsker at ligge derinde.


  • #20   28. okt 2011 Joan - Tyson er vist 4-5 uger på det billede du henviser til, så hvis pelsbolden er så lille er han bestemt ikke gammel nok til at komme hjemmefra.

  • #21   28. okt 2011 Han har lidt mere vamset pels end den på dit billed, måske en anelse længere ben. Er næsten sikker på han er ældre end 4-5 uger, men jeg har aldrig set en killing med de 2 racer. de har alle været voksne katte, så det er svært at sige. Måske de vil lade mig tage et billed af ham.

  • #23   28. okt 2011 Joan - Det nemmeste at bedømme alderen ud fra er vægten, såfremt han altså er normalvægtig og ikke tynd og skravlet.

  • #24   28. okt 2011 Den kan simpelthen ikke være 12 uger. Ud fra vægten, så er han højest 5-6 uger. De 6 er højt sat. De sidste huskattekillinger havde vejede alle i nærheden af 2 kg, da de var 12 uger. Og det kryds burde veje mindst 1500 g hvis den var 12 uger.

  • #26   28. okt 2011 Kan godt se at han ikke er gammel nok. Han er ikke i nærheden af at veje 1-1½ kg. Må lige se om de vil lade mig tage et billed af ham.

  • #27   28. okt 2011 Susan. de skal til dyrlæge mener det var næste uge engang. Heldigvis har de valgt den samme dr.dyr som jeg har, og hun er en yderes kompetent dyrlæge når det kommer til racekatte...

    Jeg har fortalt at der er konsekvenser for en killing som er kommet for tidligt fra mor. Har selv en kat som kun var 6 uger da mor døde, og ammen ikke ville tage hende.

    Eiii de har ikke svaret mig tilbage ang vægt og om jeg må tage et billed af ham.
    Men altså ud fra den main coon de har på 14 uger, så er han 3 gange mindre... Så det siger sig selv han er for lille.
    Han virker ikke til at være tynd eller skravlet på nogen måde.


  • #31   28. okt 2011 Den ser sund og rask ud. spiser godt, leger og er 100% renlig.
    Yderst kælen og meget menneskesøgende...


  • #32   28. okt 2011 Jeg vil så vove at påstå at en killing på 8 uger og 451 gram ikke er normalt.

    Man plejer at sige fødselsvægt + 100 gram om ugen, hvilket vil sige en killing der vejer 100 gram ved fødslen vejer 1300 når den er 12 uger.



  • #34   3. nov 2011 Altså min Laura er en blanding af norsk skovkat og main coon da jeg fik hende vejede hun 700g ca og hun var 12 uger, var med til fødslen så vidste hvornår hun var klar smiley i dag er hun snart 3 år og vejer kun 2,78 kg så de kan godt være ret små vil jeg lige sige smiley dyrlægen troede ikke på mig da jeg fortalte racen pga hendes lille størrelse smiley men det er hun altså smiley

Kommentér på:
størrelse på main coon og norsk skovkat

Annonce