{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.854 visninger | Oprettet:

rebekka h
rebekka h
Tilmeldt:
5. okt 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Hjælp!!!! Min kat gør stort overalt!!! {{forumTopicSubject}}

Hej katte folk smiley
Jeg sidder i den "kattepine" at dén kattekilling som jeg har taget til mig - ikke er renlig...!
Jeg har hentet den forsømt og døende fra en bondegård, hvor der var meget urene forhold - og dér kan den godt have taget dårlige vaner med sig. Den var 10 uger da - og nu er den 18 uger. D.v.s. sådan ca. 4-5 mdr.gammel nu. Den BURDE være renlig nu, sys jeg - og er min erfaring fra andre katte, jeg har haft - men denne kat (undskyld sproget...) skider hvorsomhelst!!!!
Og helst lige ved siden af bakken!!!
Jeg synes jeg har gjort ALT i min magt for at få den fravænnet de dårlige forhold. Flasket den op og leget mor for den. Hjulpet denpå toilettet. Stillet en bakke i hvert rum efterhånden. Vasket sterne hvor den har lavet "uheld" - både med rodalon, eddike og klorin. Dette har IKKE afhjulpet/afskrækket den med at komme igen og besørge dér....
Den gør det i hjørnet bag vores sofa....under vores kommode på toilettet...under mit skrivebord...inde i kradsebrættets hule...ovre i min datters sovehjørne....bag palmen...aldrig udenfor...og gerne ved siden af bakken!!! AAAaaaargggh!
Det er jo ej heller den lifligste duft, så jeg løber efterhånden rundt efter den hele tiden og er mistænksom og irriteret på den.
Smider den udenfor mere, end jeg synes, den burde og vil, da her er ...ræve...
Den er meget kælen og vil helst ligge hos mig meget af tiden - men jeg er efterhånden så stresset, at den hver nat nu ryger ud på toilettet hele natten istedet for at sove hos mig, som den har gjort tidligere.
Det er en rigtig kedelig udvikling...
Det sidste jeg har gjort idag er, at jeg har puttet baldrian i katte gruset - dét har ingen virkning...og ladet en anden bakke helt tom, ifald den ikke kan lide grus under fødderne...ej heller afhjulpet vores urinerende - og især skidende - logerende...
...som krølle på halen...har vi også en ANDEN kat. Den er stor, selvforsynende, barsk og fuldvoksen. Den har ikke taget så vel imod ham her lillemand...der har hverken været moder-følelser eller søskende kærlighed...snarere et par på hovedet og et par generøse hvæs...
Hun har været sur over, at hendes eneherskerinde rige er blevet invaderet af lillemand, men ellers har det ikke påvirket hende yderligere end en mavesur fornemmelse - som er ved at gå væk nu smiley
Véd nogen af jer HVAD jeg kan stille op med denne kat/killing??
Jeg er desværre nået dertil at jeg trods alle mine natlige og daglige tålmodige tiltag INTET har formået at rykke i ham...og derfor står en aflivning for døren. Det er jeg MEGET ked af, da han ellers - imellem pisseriet - er den dejligste familie spindende kat, som man kan tænke sig smiley
Jeg har gjort så meget for at han sku overleve og hjulpet ham igennem både katte influenza, voldsomt loppe angreb og blodmangel, øremider, underernæring og adskillige indsprøjtninger og vaciner.
Han mangler blot sin kastration om 1 1/2 måned - men det er tvivlsomt han lever så længe med denne besørgende opførsel...
HJÆLP & RÅD modtages så inderligt!!!...for jeg er desværre gået på nedtælling og har sat deadline 14 dage fra nu smiley
Jeg kan desværre ikke blive ved med at tørre lort op alle steder og invitere folk hjem til en kop kaffe med lorte-odør/oduor stemning...addd...og øv...ikke lækkert...vel...?!!!
KH! Rebekka


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp!!!! Min kat gør stort overalt!!!
  • #1   5. okt 2011 Et af problemer, som ikke kan ændres nu, er at han for det første er opvokset hvor han er og han var for ung til at komme hjemmefra. Det kan jo så ikke laves om på nu.
    Om du kan ændre det, ved jeg ikke, men det bliver meget meget svært.
    Det eneste jeg kan komme på er at begrænse hans område, som man gør med helt små killinger. Altså et (lille) rum, med 2-3 kattebakker i. Det ændre sig ikke i løbet af få dage, så det kræver megen tålmodighed. Men med det du har gjort indtil nu, tror jeg der er en mulighed.
    Lykkes det ikke, så er der kun udveje. Enten skal han igen bo på en gård, eller også skal han aflives. For det vil ikke ændre sig andre steder.


  • rebekka h
    rebekka h Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #2   5. okt 2011 hej marianne
    tak for svar smiley
    Dét kan jeg godt se...jeg vil derfor prøve med et lille rum som primært bliver hans og så en helv...masse kattebakker derinde smiley
    Det bliver noget jeg vil afprøve med det samme smiley Tak
    ...at jeg tog ham fra gården for tidligt var et spørgsmål om pest eller kolera...og sku jeg redde ham var det desværre eneste mulighed jeg havde smiley
    Men sikke et arbejde dét har været...
    smiley Men nu jeg prøver dit forslag smiley
    MANGE mange tak for interesse og gode råd
    R.


  • rebekka h
    rebekka h Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #3   5. okt 2011 Hej allesammen
    Jeg kan se at der har været mange herinde og læse min blog - men ingen svarer...! smiley

    I må meget gerne give mere råd og tanker på mit problem. Mariannes forslag er jo kun eet af flere.

    Et super råd som jeg er igang med - men hvis nogen kender et super middel som lokker katte til bakken er dét jo også at efterlyse svar på smiley

    Skriv gerne smiley


  • #4   5. okt 2011 Det var sørme så lidt og jeg ville ønske jeg havde flere råd. Men et mere kan være at han ikke bryder sig om overdækkede bakker, det gør den ene af mine ikke. Så prøv med lidt af hvert. Håber inderligt at det lykkes for dig.

  • #5   5. okt 2011 Jeg har lige læst det nu og er enig med det Marianne skriver smiley Begræns pladsen og masser af bakker både med og uden låg smiley

    Grunden til at mange læser og ikke skriver noget, kan enten være fordi de er enige i det én eller anden allerede har skrevet eller også ved de simpelthen ikke hvad de skal råde til smiley

    Jeg vil ønske dig rigtig meget held og lykke med det hele og håber det lykkedes for dig smiley


  • rebekka h
    rebekka h Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #7   7. okt 2011 Hej Yvonne *coon-amore.dk* *
    Tak for forklaring smiley og tak for optimisme

    smiley


  • rebekka h
    rebekka h Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #8   7. okt 2011 Hej herinde smiley

    Jeg har nu i 2 dage haft "lillemand" i min tegnestue/"værksted", da det er dér, jeg opholder mig mest.

    Jeg har sat én bakke med jord, én med avis og én med grus.
    Vi snakker altså om et rum på kun om 6 -8 m2!!!

    Den hygger sig "fint" herinde og kan komme ind og ud af vinduet i ny og næ - men denne afretning af besørgelsen, har jo adskilt den helt fra den anden kat - hvilket heller ikke er så godt, da de jo også gerne dagligt skal "connecte" for at blive vant til hinanden. ...Men dét sker så ikke lige nu...

    Jeg har gjort så meget for den "lille" killing indtil nu, at jeg egentlig så hellere vil få den gjort renlig og så sent videre til anden familie, hvis den ikke kan med min egen oprindelige kat efterfølgende...men der har godt nok været mere bøvl end forventet i mit måske naive sind, da jeg tog ham til mig...

    MEN - som FELIS siger -
    og *felis* tak for dit svar smiley

    ...så er det jo heller ikke fair overfor nye ejere at sende dem sådan én kat, som den er nu... Og en stald/bondegård skal den IKKE tilbage til. De vilkår som jeg har oplevet har jeg svært ved at sende ham ud i igen...
    Han er startet underernæret - på en gård -og med alle odds imod sig - og så sende ham væk fra at være blevet en snotforkælet omsorgstaget familie kat igen...det sys jeg ikke er kvalitet for ham.

    Nej dette er svært.

    Solstrålen er dog nu på 2.dagen begyndt at "skide" i grus bakken OG i avisbakken smiley
    MEN TILGENGÆLD så tisser den så tilsvarende nu på mine sengelinned og de små bunker med sy stoffer, som jeg har stablet op ovre i sy-hjørnet....

    ak ak
    Jeg hælder mere og mere mod hvad *felis* siger.
    At han bare er en uren kat...

    Jeg sukker dybt herfra men vil - som jeg sagde - give det en chance her inden dommens time lyder om en uge eller 2...

    nej det er hårdt at have ansvar for et liv...:-( hvis I forstår dilemmaet.

    Tak fordi I "lytter" smiley


  • #9   7. okt 2011 Giv ikke op endnu, der er jo fremskridt og desværre tager det lang tid at rette op på uhensigtsmæssig adfærd. Men du har heldigvis hjertet med dig.

    Selv om alle mine katte er renlige, har jeg 2 der tisser på alt hvad der ligger på gulvet, der ikke skal ligge der. Det sker selvfølgeligt ikke hver dag, men ind imellem og uden nogen åbenlys grund, i hvert fald ikke for os mennesker.

    Så prøv lidt endnu og fjern det hun ikke må tisse på. Jeg synes det lyder positivt at hun nu benytter nogle af bakkerne. Hvis du opdager at hun vil sætte sig i stof eller lign, så løft hende over i en af bakkerne. Jeg håber virkeligt at det lykkes.


  • rebekka h
    rebekka h Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #10   9. okt 2011 Hej Marianne - og andre som fortsat er på "pinden"
    Sidste nyt:
    Siden sidst har min kat nu kun "gjort" i kattegruset men hopper konsekvent ud når han skal tisse og går en meter væk for tisse på de aviser som ligger der ved siden af mine stofbunker.
    Det er nu stadig meget mystisk adfærd...sys jeg


  • #11   9. okt 2011 Hej Rebekka. Det er stadig positivt og jeg tror at du også får styr på tisseriet.

    Nogle katte bryder sig ikke om at tisse og lave i samme bakke, så for at gøre dit rum endnu mere rodet af bakker, så lave 2 bakker med grus og 2 med aviser.
    Jeg skal lige høre om du har fået ham tjekket for eventuelle urinvejslidelser ?

    Hvis du ikke har prøvet kan feliway til stikkontakt også være en mulighed.

    Jeg vil give dig et klap på skulderen fordi du ikke bare give op og at du allerede nu har brugt så megen energi på den lille dreng.


Kommentér på:
Hjælp!!!! Min kat gør stort overalt!!!

Annonce