Fræk killing! Hjælp.. Fræk killing! Hjælp..
Min lille dreng på 15 uger er lidt fræk...
Når vi spiser SKAL han op på spisebordet og jeg kan blive ved, og ved, og ved, og ved med at sætte ham ned, men han kravler op igen.
Jeg er begyndt at lukke ham ind i et andet rum når vi spiser så vi kan få lov at spise i fred, men han grææææder helt vildt når vi ikke er der :S What to do?
Et andet problem er at jeg har taget ham 2 gange i at tisse på min puf! Den kan ikke vaskes så han vil sikkert blive ved??
Og han har tisset på min dyne en anden gang!
Når jeg tager ham i det, løfter jeg ham op og sætter ham i bakken.
Han bruger ellers bakken til både nummer 1 og 2.
Hvad skal jeg gøre?
På forhånd tak.
Isaa
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 20 Svar: 315
Mht tisseriet, så ville jeg nok prøve at have to bakker. Derudover var det måske en idé at få undersøgt, om han skulle ske og have en urinvejsinfektion..
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 27 Svar: 112
Når jeg googler dette problem kommer der mange emner frem, hvis alle de katte sku ha urinvejsinfektion, ja det tror jeg sgu ikke
jan 2010
Der går faktisk rigtig mange katte rundt med uopdagede urinvejsinfektioner - både fordi ejer ikke ved at det kan være en mulighed, men også fordi folk ikke vil betale for et dyrlægetjek.
Nej, det er ikke alle urenlige katte der er syge, nogle er urenlige på grund af stress, nogle fordi de helt simpelt aldrig har lært det og nogle fordi de ikke er neutraliserede. Men var det min kat, ville jeg være på den sikre side og få det undersøgt.
maj 2008
Det har kun stået på i nogen dage, og jeg har en kat i forvejen der tit har urinvejsinfektion og derfor får Royal Canin urinaly (eller hva det hedder), blandet i foderet, så alle katte burde være dækket ind.
Derfor tror jeg ikke det er dét, men et andet problem.. Men hvis det blir ved med at stå på så får jeg ham selvfølgelig undersøgt.
Sjovt i ikke vil svare på det andet spørgsmål men bare har travlt med at vi skal til dr. dyr
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
Der er ske andet at gøre, end at sætte ham ned, og sige nej, hver gang han hopper op.. mon så ikke han lære det til sidst..der skal tålmodighed til.
Det med tisseriet..prøv at sætte en bakke nærheden af hvor han gør det, prøv muligvis med noget andet grus.. sær hvis det er grovkornet grus du bruger.
Og er det ikke noget af det, ja så er det nok bedst at får undersøgt hans urin
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Nej selvfølgelig er det ikke alle problemkatte der har urinvejslidelser og jeg tror heller ikke det er tilfældet med din meget unge killing.
I forhold til når i spiser, så er der ikke andet at gøre end at blive ved med at sætte ham ned og sige bestemt NEJ. Tålmodighed og kærlighed er det eneste der hjælper når man opdrager kat eller dyr i det hele taget. Vand, tja det kan man da godt bruge, men det er jeg nu ikke tilhænger af i den situation.
I forhold til at han tisser, så vil jeg anbefale dig at få ham kastreret hvis han ikke er det. Og dernæst skal du vaske din dyne og skylle i enten eddike eller Rodalon. Det skal være hvis eddike, så der ikke bliver farvepletter.
Puffen er der nok ikke så meget at gøre ved, når den ikke kan vaskes, men du kan da prøve at spraye enten eddike eller rodalon på den også og håbe på at lugten aftager. Ellers læg plastik over indtil han stopper med at tisse steder han ikke skal.
Et andet råd jeg kan give dig er at tage toppen af en af kattebakkerne. Jeg har en hunkat, som pludseligt blev urenlig og ligeså snart jeg havde fjernet toppen på den ene, stoppede det.
Nogle har også gavn af Feliway, så det var måske også en mulighed.
Det var lige det jeg her og nu kunne komme i tanker om. Håber at du kan bruge noget af det. Husk at han jo ikke er så gammel endnu og skal lære at gebærde sig hos jer.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 136
jan 2010
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg er begyndt at lukke ham ind i et andet rum når vi spiser så vi kan få lov at spise i fred, men han grææææder helt vildt når vi ikke er der :S What to do?**
Giv ham en stor portion lækkert vådfoder eller kød, lige inden I selv sætter jer til bords.
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 43 Svar: 663
Vi fik vores lille madglade Fay hjem, og hun gjorde det samme, vi blev bare ved med at sætte hende kærligt på gulvet og et nej, efter 3 dage har hun ikk gjort det siden
Katte= Tålmodighed
maj 2008
Sætter ham også kærligt ned, men det fiser vist ikke helt ind
maj 2008
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
vi havde engang en kat der tissede inde i stuen fordi den ikke turde gå forbi vaskemaskinen ude i gangen
Held og lykke med opklaringen af det
marlene
maj 2008
1. Kattemiljøet står i soveværelset så kan ikke bare lukke døren.
Der er ingen katte der er isolerede, de bruger hele lejligheden + altan frit.
2. Min kat Albert er meget overvægtig så dergor er det meget vigtigt for mig at de kun får hvad de skal have. Han blev overvægtig fordi jeg fyldte skålen helt op hver gang den var tom.
Nu bliver de fodret to gange om dagen, om morgenen når jeg står op og om eftermiddagen når jeg går hjem.
3. De bliver fodret med Acana og Royal canin kitten + det til urinveje. De to store drenge er aldrig ved at dø af sult.
4. Når jeg skriver at han altid er på jagt, mener jeg at så snart der står en tallerken/gryde/skål på bordet så er han der og han æder ALT!
Når vi spiser aftensmad kommer alle 3 katte ind på soveværelset/legeværelset for med 2 små børn er det for det første meget forstyrrende at sætte en kat ned 100 gange i minuttet og for det andet så er det total ulækkert og uhygiejnisk. Når jeg er alene så træner jeg ham i at lade være. (jeg går hjemme).
Kan ikke se at jeg gør noget forkert. Han får masser kærlighed og forkælelse af hele familien.
maj 2008
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
- Måske de når at spise op inden den lille får...
Jeg går ind for der altid står tørfoder til rådighed, jeg har i mange år haft en kat der var lettere overvægtig/ erotisk buttet.... okay han var tyk... men han har ligesom fået tilpasses hans vægt efterhånden og i dag er han lige som han skal være uden jeg har gjort noget for det.
Med hensyn til at den lille hopper op på bordet, vær standhaftig, sig NEJ og sæt den ned igen om man så skal gøre det 30 gange hver dag... den skal nok få det lært....
Men som en anden skriver giv ham noget at spise inden i selv spiser, virker som om han er sulten
maj 2008
Tak.
dec 2006
maj 2008
Vådfoder? Hvilket vådfoder? Har hørt dårligt om det, da det dku give rådne tænder.
Kan jeg så ikke give 100% tørfoder uden at supplere med tørkost?
maj 2008
dec 2006
Mine katte kan fx godt lide kogt kylling eller laks. Lux dåsemad (den orangen bidder i gele) er også et hit. Det er forresten billigt og består kun af animalske ingredienser - ingen korn, sukker eller tilsætningsstoffer)
Vådfoder er i øvrigt også vigtigt aht. væskeindtag (nyrer/urinveje), så det er bare med at komme i gang med noget vådfoder/kød/fisk.
Til at begynde med gives kun små portioner så maven kan vænne sig til det, og trap så mængden op gradvist.
Katte får ikke rådne tænder af vådfoder.
maj 2008
Tinka - tak
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Vi har haft lidt held med Lux men det blev han træt af. Lige nu har vi nogenlunde held med det fra Rema 1000, i små guld-bakker til en 2,- for 100 gram mener jeg det er.
Men er virkelig ikke nok han får - så er selv lidt på bar bund som du mht det
maj 2008
jul 2009
god aften til alle
maj 2008
jul 2009
Måske er det bare mig der tog den som om du blev "sur " ???? ved det ikke, men spørg man må man jo forvente forskellige svar.... undskylder hvis jeg tog fejl
Fræk killing! Hjælp..