{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.851 visninger | Oprettet:

Min kat er lige blevet steriliseret {{forumTopicSubject}}

Vi kom hjem med hende for godt 2 timer siden, og hun har det vist godt. Hun er ret groggy, men vil ikke lægge sig og sove, nej damen vil vandre rundt, og sidde på gulvet i entréen. Hun har også spist en god portion vådfoder, og virker ikke til at have ondt.
Skal jeg bare lade hende gå rundt, og sidde derude på gulvet? Jeg har prøvet at sætte hende på et håndklæde, og har også lavet en rede med en varmepude på hendes soveplads i vores seng. Men hun værdsætter vist ikke anstrengelserne;)
Hun føles fin og varm på kroppen, men hendes poter er kolde. Det er det, der bekymrer mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat er lige blevet steriliseret
  • #1   11. okt 2011 Min lille missepige havde også iskolde tæer efter hun blev steriliseret, mens resten af kroppen var varm..
    Men hun havde det tilsyneladende fint, og dagen efter var hun fuld af spilopper igen...

    Så længe hun lader til at have det godt, situationen taget i betragtning, så ville jeg ikke gøre mere ved det...
    Bare hold øje med at hun ikke bliver skidt tilpas smiley


  • #2   11. okt 2011 Der er ikke noget galt med hende, lad hende gå rundt som hun vil

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #3   11. okt 2011 Men pas på hun ikke hopper op på noget, når hun er så groggy. Har hørt at jo mere de bevæger sig, jo hurtigere kommer narkosen ud af kroppen. smiley Pøj pøj med hende

  • #4   11. okt 2011 Bare du holder øje med hende, da hun har svært ved at kordinere afstand og sådan noget.. hun er jo påvirket, ligesom hvis du selv har fået for meget at drikke..

  • #5   11. okt 2011 Det er rart at høre, at hun er ganske normal. Omend lidt skæv:) Hun sidder bare og stirrer ind i væggen. Når hun ikke lige spiser. Hun har kæmpe appetit.

  • #6   11. okt 2011 Hvis du har en varmedunk, så prøv og fyld den op med lunken varmt vand, så den varme, og læg den under en hvoedpude. Ellers så læg en hovedpude ved siden af en tændt radiator, men langt nok væk til at katten ikke får lagt sig decideret op af radiatoren, men får en god, dejlig varme tæt på kroppen fra radiatoren.

    Det kan godt være hun bare leder efter noget der er varmt og blødt at ligge på/i. Bedøvelsen gør at der er problemer med at katten selv kan finde ud af at regulere kropstemperaturen. Føles nærmest sådan en lille smule feberagtigt, man fryser på sådan en irriterende måde og kan ikke rigtigt finde ud af finde varmen.

    En sterilisation, gør at hun har en øm mave i et stykke tid. Det er jo nogle indre organer der er fjernet, og det kan man godt mærke!! Hun vil være øm på sin mave i en uges tid deromkring, men især her de første par 2 - 3 dage.


  • #7   11. okt 2011 Ligeså, prøv og lad være med at løfte hende op fra under maven af al for meget. Hold om brystkassen, mellem forbenene, og ved rumpen når du løfter hende op, ind mellem bagbenene fra ved halen. Ikke om maven, for det kan altså godt gøre ret så av på hende.

  • #8   12. okt 2011 Jeg havde også redt op til hende med varmedunk og tæpper. Men der lå hun kun i en halv time, og så ville hun spise og gå rundt. Hun har virkelig spist meget, og er nu ved at være sig selv igen:) Hun er super kælen, ligger nede på gulvet og vrider sig rundt, bare man taler til hende. Og bliver heller ikke sur, når jeg løfter hende (under rumpen og brystet, jeg tænkte nemlig nok, at mavsen skulle være i fred).

    Hun skal have en smertestillende pille i morgen tidlig. Nogen fif til, hvordan jeg får puttet den i hende? hun spiser ikke altid sit vådfoder før langt oppe ad formiddagen. Heller ikke selvom det er noget ekstra lækkert, så jeg kan ikke så let lokke den i hende i maden. Jeg bliver nødt til at putte den ind i munden på hende. Hun bryder sig ikke om at blive rør i ansigtet, så jeg er lidt nervøs for at blive bidt, og give hende en dårlig oplevelse.
    Nogen gode råd til, hvordan jeg få puttet den pille i hende?


  • #10   12. okt 2011 MEGET LET!!

    Gem pillen i en bid leverpostej. Den opdager aldrig pillen! Den æder bare leverpostejen og dermed også pillen. Jeg bruger den metode altid, hver gang der skal gives medicin til en af kattene eller en af hundene. De opdager som sagt aldrig noget som helst, og æder bare pillen direkte, fordi de vil have leverpostejen.


Kommentér på:
Min kat er lige blevet steriliseret

Annonce