3.323 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar

6. nov 2008 Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Katte og halsbånd/klokker Katte og halsbånd/klokker
Hold da op en svada jeg fik fordi jeg på en pæn måde kommenterede et billede af en kat med halsbånd og bimleklokke.
Jeg kan sagtens leve med folk er ubehagelige - men har svært ved at leve med det de byder deres dyr:-(
Jeg fatter ikke man ikke kan de det er direkte dyrplageri med det bimleri fra klokken - og livsfarligt med halsbånd.
0 synes godt om
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Synes simpelthen det er så unaturligt for sådan et natur-dyr som en ude-kat er. Og klokken er da noget fanden har skabt.. Slet ikke med kattens trivsel i tankerne.
Kan huske det tydeligt da jeg var helt lille (ca. 3 år) og vi havde udekatte ude på landet - min mor sagde til mig at jeg aldrig aldrig aldrig måtte putte halsbånd eller andet om en kats hals, da den kan hænge fast i en gren og kvæles ihjel og samme inden dørs. Giver et rigtig uhyggeligt billede for sådan en lille 3-årig men et klart signal resten af livet!
nov 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 261
forstår slet ik hvorfor man laver dem med klokken....
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 28 Svar: 232
Hvorfor kan folk ikke bare tage til dyrelæge med deres katte og sørger for de bliver tatoveret/chippet?
Det er i det mindste ikke farligt for katten når den er på mussejagt gennem buske osv :(...
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 28 Svar: 232
maj 2005
Følger: 20 Følgere: 18 Katte: 4 Svar: 231
Jeg havder en veninde engang der syns de var nuttede og så kunne hun jo altid hører hvor missemanden var.. Det var dog så tydeligt at se at han haded både halsbånd og klokke, han listede sig nærmest rundt uden at bevæge sig for meget for så sagde den ingenting.
Og min veninde var fuldstændig umilig at tale med..
Men så fik jeg den fikse ide at sy en klokke på hver af hendes sko hun brugte til hverdag.. Efter knap en dag var katten klokkeløs..
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 439
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Vi er netop bange for at der skal ske dem noget med de halsbånd.
Klokkerne er de ligeglde med. det er vores voksne kat tilgengæld ikke.
De har lært vores område at kende nu og de render ud og ind sammen, så de klokker har ikke noget formål.
Det forum her er faktisk det værste af dem jeg er medlem af mht. negativ kritik af andre, og decideret skælden ud. MEN der er jo altid to valg i sådan en situation: man kan vælge at blive på forummet eller man kan vælge at forlade det.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 65
Prøv selv at gå rundt med en kobjælde om halsen.
sep 2011
"
Jeg mener det ville være nemmere og billigere med et kattehalsbånd rundt om håndleddet. Også ellers rende med skidtet i samme antal timer som katten. Synes jeg kan læse at for nogles
vedkommende, som er beskrevet i tråden her - så drejer det sig om fulde 24 timer i døgnet.
sep 2011
sep 2011
Modsat kan man sige at tatorveringerne er synlige. Dvs at det er betydeligt nemmere for andre at se katten har et hjem. De laves på begge ører. Øretatoverede katte kan sagtens få en chip istedet for senere, hvis man ønsker det og med det samme nummer. Faktisk kan de have begge dele.
En chip ses ikke, så der er rimelig risiko for at folk bare ikke vil få katten tjekket og dermed beholde den.
nov 2008
sep 2011
nov 2008
ja det er jeg nu os bange for nolge kunne finde på, dog lige blevet ringet op idag af en der mener at han kommer forbi hans hus hver dag mer eller mindre, og os har været gået indefor, dog når de aldrig at få fat i ham... om det så er loke eller en der ligner, er jo ikke nemt at vide. men er lige i nærheden. så jo en god chance.
men det er da en ret lang nr de skal have inde i øret så?
sep 2011
Nummeret: ja, med mindre de har fundet på noget nyt.
nov 2008
ja, må jeg lige undersøge når det bliver relevant. men Balder skal alligevel os op og have en chip, han er nemlig kun øremærket, og kun i det ene øre, og kan se det ene bokstav er begyndt at forsvinde lidt. gid man kunne få en gps chip i dem istedet... meget nemmer..
Katte og halsbånd/klokker