3.323 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Katte og halsbånd/klokker Katte og halsbånd/klokker

Hold da op en svada jeg fik fordi jeg på en pæn måde kommenterede et billede af en kat med halsbånd og bimleklokke.

Jeg kan sagtens leve med folk er ubehagelige - men har svært ved at leve med det de byder deres dyr:-(

Jeg fatter ikke man ikke kan de det er direkte dyrplageri med det bimleri fra klokken - og livsfarligt med halsbånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte og halsbånd/klokker
  • #1   18. okt 2011 Kunne ikke være mere enig.
    Synes simpelthen det er så unaturligt for sådan et natur-dyr som en ude-kat er. Og klokken er da noget fanden har skabt.. Slet ikke med kattens trivsel i tankerne.

Kan huske det tydeligt da jeg var helt lille (ca. 3 år) og vi havde udekatte ude på landet - min mor sagde til mig at jeg aldrig aldrig aldrig måtte putte halsbånd eller andet om en kats hals, da den kan hænge fast i en gren og kvæles ihjel og samme inden dørs. Giver et rigtig uhyggeligt billede for sådan en lille 3-årig men et klart signal resten af livet!

• #2   18. okt 2011 købte i sin tid os et halsbånd til min kat, hvor der var klokke på, gik da ik mere end 5 sek efter han havde fået det på til den røg af. da ihverflad rimlig tydelidt at se at katten, at den bestemt ik bryder sig om lyden.
    forstår slet ik hvorfor man laver dem med klokken....

• #4   18. okt 2011 Halsbånd er noget du giver en hund på ikke en kat!!! Og hvad skal de der "jule"klokker gøre godt?
    Hvorfor kan folk ikke bare tage til dyrelæge med deres katte og sørger for de bliver tatoveret/chippet?
    Det er i det mindste ikke farligt for katten når den er på mussejagt gennem buske osv :(...

• #5   18. okt 2011 Jamen så er der alle de der mennesker der siger: Jamen vi bruger jo de der med elastikker, dem kan katten jo trække sig ud af osv bla bla bla... Nååå ja en kat der sider fast stopper da også lige op og tænker, hmm mit halsbånd er lavet af elastik så nu skal jeg bare slappe helt af og gå baglæns for så kan jeg trække mit hovede ud af det (Ironi kan forkommer )...

• #6   18. okt 2011 Oh goodness hvor har jeg prøvet at forklare og blevet haglet ned af utroligt mange pga de forbandede helvedes-klokker..

Jeg havder en veninde engang der syns de var nuttede og så kunne hun jo altid hører hvor missemanden var.. Det var dog så tydeligt at se at han haded både halsbånd og klokke, han listede sig nærmest rundt uden at bevæge sig for meget for så sagde den ingenting.
    Og min veninde var fuldstændig umilig at tale med..
    Men så fik jeg den fikse ide at sy en klokke på hver af hendes sko hun brugte til hverdag.. Efter knap en dag var katten klokkeløs..

• #8   18. okt 2011 Takker for denne tråd den viser jeg lige svigermekanikken! De har en kat som har haft et klokke halsbånd har prøvet at forklare dem mange gange at det er synd for katten. Heldigvis har den mistet det men nu har hun så et alm. elastik halsbånd tror dog ikke hun har det på lige nu hvor hun har killinger men skal have dem overbevidst om hun aldrig skal have et på igen smiley

• #9   18. okt 2011 Hånden på hjertet, så har vores to mislinger elastikhalsbånd med klokke og adressetønde. Men Guderne skal vide at det hele ryger af i en vældig fart så snart de bliver øremærket. Og det bliver de mandag i uge 43. Derefter kan det kun gå for langsomt med at få det LORT af dem. De har dem på fra vi kommer hjem fra arbejde og til aften. De kan rende ude i samme tidsrum.

Vi er netop bange for at der skal ske dem noget med de halsbånd.

Klokkerne er de ligeglde med. det er vores voksne kat tilgengæld ikke.

De har lært vores område at kende nu og de render ud og ind sammen, så de klokker har ikke noget formål.

Det forum her er faktisk det værste af dem jeg er medlem af mht. negativ kritik af andre, og decideret skælden ud. MEN der er jo altid to valg i sådan en situation: man kan vælge at blive på forummet eller man kan vælge at forlade det.

• #10   18. okt 2011 Jeg er også dyb modstander af halsbånd og klokker. Man kan da bare holde katten inde til den er øremærket.

• #11   18. okt 2011 Halsbånd og klokker er rent dyrplageri.
    Prøv selv at gå rundt med en kobjælde om halsen.

• #12   18. okt 2011 "Prøv selv at gå rundt med en kobjælde om halsen.
    "

Jeg mener det ville være nemmere og billigere med et kattehalsbånd rundt om håndleddet. Også ellers rende med skidtet i samme antal timer som katten. Synes jeg kan læse at for nogles
    vedkommende, som er beskrevet i tråden her - så drejer det sig om fulde 24 timer i døgnet.

• #15   18. okt 2011 NÅ ja - selvfølgelig

• #16   19. okt 2011 Angel E:

Modsat kan man sige at tatorveringerne er synlige. Dvs at det er betydeligt nemmere for andre at se katten har et hjem. De laves på begge ører. Øretatoverede katte kan sagtens få en chip istedet for senere, hvis man ønsker det og med det samme nummer. Faktisk kan de have begge dele.

En chip ses ikke, så der er rimelig risiko for at folk bare ikke vil få katten tjekket og dermed beholde den.

• #17   19. okt 2011 lena l - ja jeg ærger mig da over min loke kun er chippet nu hvor han er blevet væk. da chippen jo netop ik bare kan ses på samme måde. Så den dag han blir fundet, og ja selvom jeg nu ik er meget for at han skal have nolge tatto i sine fine store øre, så får han det nu nok den dag jeg finder ham igen.

• #18   19. okt 2011 Jeg bor i Næstved og skal nok holde udkig efter Loke. det skulle desværre ikke undre mig at nogle har set ham og tænkt. han er flot, ham nupper jeg. Du har en dobbelt sikring på ham med en øretatoo, hvis du (forhåbenligt) får ham tilbage. jeg forhøret mig for få uger siden på Næstvedegnens Dyrehospital om koden ville blive den samme - og det ville den.

• #19   19. okt 2011 Tak (:
    ja det er jeg nu os bange for nolge kunne finde på, dog lige blevet ringet op idag af en der mener at han kommer forbi hans hus hver dag mer eller mindre, og os har været gået indefor, dog når de aldrig at få fat i ham... om det så er loke eller en der ligner, er jo ikke nemt at vide. men er lige i nærheden. så jo en god chance.

men det er da en ret lang nr de skal have inde i øret så?

• #20   19. okt 2011 Hvis katten kommer ind, kan vedkommene lukke døren så han ikke slipper ud og ringe til dig.

Nummeret: ja, med mindre de har fundet på noget nyt.

• #21   19. okt 2011 ja, han er dog stukket af så snart de havde rejst sig og prøvet. så har lige været forbi dem med noget lækkert dåse mad, de måske ku logge ham lidt mere med. så kryder bare fingre...

ja, må jeg lige undersøge når det bliver relevant. men Balder skal alligevel os op og have en chip, han er nemlig kun øremærket, og kun i det ene øre, og kan se det ene bokstav er begyndt at forsvinde lidt. gid man kunne få en gps chip i dem istedet... meget nemmer..

Kommentér på:
Katte og halsbånd/klokker

Annonce