1.821 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Fra 2 til 3 katte Fra 2 til 3 katte

Hej alle.

Jeg er den heldige ejer af to fantastiske huskatte, men kunne rigtig godt tænke mig en til. Jeg tænkte bare på om det kunne ske at to af dem holder den sidste uden for eller om katte (hvis de enes) altid holder sammen ?
Vil bare ikke have at den ene kommer til at føle sig udenfor ?
Håber nogle søde katteejere har erfaringer med dette smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra 2 til 3 katte
  • #1   19. okt 2011 Jeg har ført en voksen kat ind i flokken (havde i forvejen 3 voksne)..
    Det har godt nok taget 3½ mdr. og der er stadig lidt gnidninger af og til..
    Men ellers fungerer det rigtig fint..
    Han er begyndt at ligge og sove meget sammen med en af de andre..
    Og han kan godt tumle lidt rundt med to af dem...

Det kan (næsten altid) lade sig gøre, hvis man væbner sig med MASSER af tålmodighed!

• #2   19. okt 2011 Det er ikke så meget sammenføringen af dem smiley
    Det er mere om hvis man har tre at en af dem kan føle sig udenfor ?

• #3   19. okt 2011 Der vil jo være en risiko for at de andre holder den nye udenfor..
    Men jeg vil tro at efterhånden som den nye bliver accepteret, vil den også blive mere og mere social sammen med de andre..

• #4   19. okt 2011 Jeg har 3 katte og der er aldrig noget smiley

• #5   19. okt 2011 Lotte: Ja det kan jeg godt se, men det ændre sig vel efterhånden, og var mere bange for en af de gamle skulle blive sat til side smiley

Shila: Det er jeg glad for at hører smiley

• #6   19. okt 2011 Jeg har os lige fået nr 3, en killing.
    De to andre skulle da lige finde ud af at han ikke havde en sur missemor på sleb inden de stoppede méd at hvæse og gå uden om ham, men synes hurtigt de fandt ud af at han er en lille sød dreng, så både Malou og balou er nu glade for ham, specielt balou er glad for at have fået sig en drengeven. smiley

• #7   20. okt 2011 Jeg har tre katte sammen. En kast. han og to hunkatte (mor og datter). Efter min hunkat fik killingen, var der aldrig rigtig noget ballade, men min "gamle" hunkat og killingen, som nu er snart 11 måneder, enes ikke ret godt. De er meget efter hinanden og slås en del, så tror at det er meget forskelligt, hvad sind kattene har. Mine to piger bliver i hvert fald aldrig bedste venner.

• #8   20. okt 2011 Jeg har tre katte. Zig var her først og så kom Garfield, og de knyttede sig rigtig meget til hinanden. En måned senere fik vi så Kato, og det går bare super godt mellem dem alle 3. De kan ligge og hygge to og to, eller alle tre smiley De leger sammen, og har det rigtig godt sammen smiley
    Havde nemlig ligesom dig frygtet at en ville være udenfor, men det har bestemt ikke været et problem her smiley

• #9   20. okt 2011 <b>Anja J</b> - Det du oplever er at mormis prøver at sparke sin datter ud på egne ben...
    Det oplever man næsten altid hvis man vælger at beholde en killing..

Det vil sikkert hjælpe en hel del på det hvis de bliver steriliseret smiley
    Ellers kan det desværre godt udvikle sig til noget meget negativt, så du måske bliver nødt til at skille dig af med den ene...

• #10   21. okt 2011 Lotte> De kan godt tåle hinanden og nogle gange kan de også finde på at nusse hinanden lidt, de hvæser også lidt af hinanden engang i mellem, uden at det fører til mere. Jeg har også overvejet at skille mig af med killingen, men har kæmpet en del for at hun skulle overleve (lige efter fødslen) og kan simpelthen ikke skille mig af med hende:-( Det var ikke meningen at jeg skulle beholde nogle af killingerne, men da kun en ud af fem overlevede, har jeg nok knyttet mig "for meget" til hende og har så valgt at beholde hende. Jeg vil selvfølgelig mine katte det bedste og hvis der på et tidspunkt bliver for meget kamp imellem dem, bliver jeg jo nød til at bide i det sure æble og skille mig af med "killingen". men indtil videre ser jeg lige tiden lidt an:-)

• #11   22. okt 2011 Synes stadig du bør få dem steriliseret...
    Det vil dæmpe gemytterne en helt del smiley
    Kattene bliver mere rolige og kælne, fordi de ikke har alle de der hormoner at kæmpe med!
    Og HVIS din beslutning falder på at den lille skal flytte, vil det være en kæmpe fordel at hun er steriliseret inden..
    Det er nemmere at komme af med dem når de er steriliserede smiley
    Og så har du gjort hvad du kunne for at undgå flere uønskede killinger! smiley

• #12   24. okt 2011 Lotte> De skal også steriliseres. De får begge p-piller nu og jeg har kun dårlige erfaringer med p-piller, da jeg havde en kat, der fik slem livmoderbetændelse af ca. 3 års brug af p-piller. Jeg skal bare lige ha' sparret det sidste sammen og så ryger de også afsted. Jeg skal give 1650 kr. pr. kat, og det har jeg ikke lige råd til uden at sparre sammen til det:-)

• #13   24. okt 2011 1650 kr pr kat? WAUW!!!! Det var dyrt!!!!
    Det er hvad jeg skal give for at få steriliseret 2 hunkatte hos min dyrlæge! smiley

• #14   24. okt 2011 Det har jeg også givet for mine katte pr. stk smiley

• #15   24. okt 2011 OMG!
    Jeg er glad for at jeg ikke har så dyr en dyrlæge!

• #16   24. okt 2011 Hos vores dyrlæge koster en sterilisation omkring de 1500, og kastration 800. Synes nu det er meget normalt når man kigger rundt på de forsk. prislister.

• #17   25. okt 2011 Jeg har da vist bare været heldig med min dyrlæge så!
    En kastration koster lige omkring 500 kr og en sterilisering ca. 800 kr hos min..
    Og det er inkl. alt...

Skal der øretattoo m.m. oveni koster det selvfølgelig ekstra, men her er det jo kun selve operationen der bliver omtalt..

• #18   25. okt 2011 Når det var også 16000-17000 kr med øretattoo smiley

• #19   25. okt 2011 Jeg håber du har skrevet et nul for meget på smiley

• #20   25. okt 2011 Ja ups smiley

• #21   25. okt 2011 Vi gav for en hankat: kastration, microchip, og 2. vaccine - 1700,- DKK.

Den nye dyrlæge vi så har valgt koster for hunkatte omkring de 2700,- for sterilisation, microchip og 2. vaccine - Det er (blandt andet) derfor vi har valgt at finde en opdrætter til vores lille nye, som gør dette før aflevering hos os, da jeg så synes at det er en meget billig pris.

• #22   25. okt 2011 For 3.100 kr har jeg fået:
    1 x kastration
    1 x sterilisering
    4 x vaccination
    3 x microchip
    inkl reg. i katteregister...

• #23   25. okt 2011 Lotte> Det er godt nok billigt. Jeg har ringet til de to andre dyrlæger her i byen og de tager ca. det samme. Men jeg ved at Inges kattehjem i Glostrup har klinik og at de udfører denne operation konstant, så jeg skal lige ha' ringet og spurgt dem hvad det koster hos dem. Så må jeg tage køreturen med:-S

• #24   26. okt 2011 Ja, der er nogle steder hvor de laver "gruppe-operation" eller hvad man skal kalde det.. De fixer måske 15 katte sådan en dag...
    Og så kan man tilmelde sig og få noget rabat oven i hatten smiley

• #25   26. okt 2011 Lotte> okay. Jeg sprurgte min dyrlæge om ikke hun kunne give lidt rabat, hvis jeg kom med begge hunkatte på én gang, og til det svarede hun, at det ikke var nemmere eller billigere for hende at operere to katte fremfor én. Og det er vel egentlig rigtigt nok.

• #26   26. okt 2011 Jeg fik rabat på min dreng da jeg var inde at få min pige og dreng neutraliseret, kan self ikke huske hvad jeg kom af med.
    Men hvis jeg sådan lige skal skyde på noget så mener jeg ikke jeg kom over 2000 og det var med neutralision og øremærke. Men jeg er ikke 100% sikker, så prøver lige at se om jeg ikke kan finde min dyrlæge redning i morgen. smiley

• #27   26. okt 2011 Camilla M> Der er også temmelig stor forskel på dyrlægepriser rundt om i landet. Min var for omkring 5 års tid siden i Ekstra Bladet, fordi at hun var nr.3 på en liste over DK's dyreste dyrlæger:-( Men jeg har desværre ikke ret mange andre muligheder.

Kommentér på:
Fra 2 til 3 katte

Annonce