1.144 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Fra 1 til 2 - hvad gør i.?? Fra 1 til 2 - hvad gør i.??

Hvad gør i - når i har 2 katte.??

Jeg tænker:
Står jeres kattebakker sammen eller hver for sig.?
Og hvordan med deres mad.?
Mine skal have det sammen slags mad, da de begge 2 stadig skal have killingefoder. Lidt senere skal den store dog går over til voksen eller ved ikke om jeg kan vente da der kun er 4 måneders forskel på dem...!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra 1 til 2 - hvad gør i.??
  • #2   24. feb 2015 Du kan bare skifte over på voksenfoder til dem begge. Vores killinger begynder at spise voksenfoder med 8-9 uger, for da har de fri adgang til både voksen- og killingefoder. smiley

Her har vi 5 kattebakker i et rum og en kattebakke ovenpå til 9 katte.

• #3   24. feb 2015 2-3 bakker til mine 2 katte.

Når der kommer ny kat/killing har jeg altid en ekstra bakke fremme, og et ekstra sted med foder ind til de vælger, at spise af samme skål samme sted, men det går stærkt med 2 killinger smiley

• #4   24. feb 2015 Jeg har en jumbo-kattebakke til den store og hans den gamle havde jeg tænkt hun skulle bruge, men det jeg tænkte om det var okey at stille dem ved siden af hinanden...
    Er lidt i tvivle med maden når der nu er de måneders forskel på dem, den lille får jo ikke den ekstra kraft.. Hun er 14 uger når jeg får hende hjem og han er omkring de 7 mdr.

• #6   24. feb 2015 Haha Lotte smiley Tror jumbo-kassen er stor nok til dem (den største jeg kunne finde og en helt balsal at komme ind i), men synes selv det ville være bedst med 2 og når jeg nu har en der bare står pakket væk, kan den lige så godt bruges til noget fornuftigt smiley Mht. katteskålene, så ville der være dobbelt op lige meget hvad, det var mere for om det kunne gå de stod sammen.. Som du skriver med bakkerne, så er det nok det samme med maden og også derfor det måske er bedst at den store får killingefoder et par mdr. længere... smiley

• #7   24. feb 2015 Jeg har 4 kattebakker til 2 katte, de 2 bakker står lige ved siden af hinanden og de 2 andre står i andre rum.
    Mht. madskåle så har mine hver deres skål de står på hver sin side af døråbningen så de sidder med ryggen til hinanden, det er nu blot fordi det var sådan det var mest praktisk smiley

profilbillede
  • #8   24. feb 2015 Vores har to store skåle med tørfoder, som de deles om. Og så har de hver en skål til deres vådfoder. smiley

• #9   24. feb 2015 Jeg bor i lejlighed, så det er begrænset hvor meget plads jeg har i forhold til kattebakkerne... Madskålene er der plads til smiley Vådfoder skal de have hver for sig, for det kunne godt tænkes at det store madøre puffer den lille væk.. smiley

• #10   24. feb 2015 Det var nu ikke for at sige at du skulle have flere kattebakker at jeg skrev jeg havde 4, jeg havde nu også planer om kun at have 2, men mine katte havde andre planer og så er det sådan. Det var for at fortælle at 2 af mine står klods op af hinanden smiley

Tørfoder får mine også hver for sig andre steder i huset, kun den lille får det i en skål, den store får det i aktiveringsdimser

• #11   24. feb 2015 mine to katte bakker står helt op ad hinanden, har to skåle med tørfoder de står med ca en meters mellemrum, har to vandfontæner og de står hver for sig, og så har jeg vand stående rundt omkring i næsten alle rum de kan drikke af, de spiser af den samme skål selvom der er to, men vil sige at begge mine altid får deres vådfoder på en tallerken til deling. det har de ingen problemer med...eneste problem er måske at man ikke kan se tallerkenen for de to katte der sidder henover den og spiser smiley

• #12   24. feb 2015 Mine får hver deres skål til vådfoder, fordi de er så forkælede. smiley

En kan kun lide det, en anden kan kun lide det, og en anden kan lide det hele. smiley

• #14   25. feb 2015 Samme her.. Jeg har tre der deler bakke, hvilket vil sige det faktisk kun er to da Ferb (min 2årige kastrat) gør det udenfor.. Jeg har flere mad og vand skåle, men de indeholder det samme.. Det sværeste med killingefoder er nok hvis den voksne kat har tendens til overvægt, så det skal man være opmærksom på..

Kommentér på:
Fra 1 til 2 - hvad gør i.??

Annonce