3.064 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Klipning af mine kattes negle Klipning af mine kattes negle

Nogle der har nogen tips til hvordan man kan få klippet sin kats negle, jeg har bøvl med at få klippet dem begge to.
De miav'r og vrider sig, så kan ikke holde dem fast.

Nogle tips, så det ikk er en øv og næsten umulig situation hver gang?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klipning af mine kattes negle
  • #1   24. okt 2011 Hvorfor klippe dem???

• #3   24. okt 2011 Gør det når de er i nussehumør smiley
    Jeg får det gjort uden de opdager det, når de kommer op på skødet og kæler, imens jeg nusser med dem imellem hver pote... Så ha saksen ved sofaen, så bliver det ikke en kamp smiley

• #4   25. okt 2011 Jeg klipper også klør på mine, de er indekatte, og jeg har ikke lyst til at de skal ødelægge mine møbler og vægge...

Mht. at lære dem det... Mine var også frygtelige i starten, de var næsten 2 år før jeg begyndte på at klippe deres klør...
    Jeg havde bare en masse guffer klar...
    Nogle gange fik jeg måske kun klippet en pote, eller 3 negle...
    Men så forsøgte jeg igen dagen efter...
    Og lige så stille har de bare vænnet sig til det...

Gizmo er faktisk den der er sværest at klippe negle på, for han ligger og "ælter" luften når vi klipper smiley

• #6   25. okt 2011 Mine katte får også klippet i ny og næ, men ikke for tit ..
    Ullies negle skal klippes meget oftere end Tenzii's - ved ikke hvorfor smiley
    Hun hænger altid fast i alting hvis de bliver for lange ..

• #7   25. okt 2011 Vores indekat hænger også pludselig fast i alt og så er det tid til at få klippet kløer. Kun forpoterne - bagpoterne kan han selv klare på kradsestolperne.
    Jeg lægger ham bare på ryggen ovenpå mine ben, eller har ham under 1 arm og så nusser jeg poten så han spreder tæerne. Han har ikk noget imod det.
    Pas godt på med ikke at klippe for langt ned!

• #8   25. okt 2011 Min får osse til tider klippet klør , når jeg kan høre hun går på trægulvet smiley
    Thildes metode virker osse her , op på benene og så ellers nus og kælesnak , så ligger Asti sødt og kigger op på mig smiley

• #9   25. okt 2011 Jeg klipper kun negle på min ene kat, da han simpelthen er så klodset at hænge fast i alt muligt og slet ikke kan styre dem. Men han accepterer det helt fint.

Min anden kat derimod hader det. Jeg klipper normalt ikke hendes negle, da der slet ikke er behov for det. MEn i visse sitationer (Hvis hun skal i bad, til lægen, passes et sted med andre katte osv. hvor det kan være godt at klippe dem for en sikkerheds skyld) - klipper jeg dem.
    Som sagt hader hun det virkelig, så jeg vikler forsigtigt et håndklæde rundt om hende og det får hende altså til at sidde stille. smiley

• #12   25. okt 2011 Jeg startede med at nulre hans tæer mens han sov i et stykke tid så han vænner sig til at blive rørt der. Og så gør jeg det altid når han hviler sig, og han siger intet til det idag.

• #15   25. okt 2011 Jeg klipper min kats negle fordi hun altid klør hul på sig selv, og så får hun store sår..

• #21   25. okt 2011 Susan - Nej har aldrig klippet for langt ned, men har prøvet (dog ikke med hector) at mine forældres dyrlæge har kommet til det og det syntes jeg var lidt amatør agtigt når hunden endda var bedøvet! Så det gør jeg selv, og der er ingen kamp om det smiley
    Og ja vi har nemlig også prøvet noget lidt væmmeligt hvor han hang fast i en flettet vasketøjskurv. Han strakte sig men kunne ikk få den ene klo af igen og så satte han sig ned på gulvet og trillede rundt og miavede, så jeg troede han havde drejet hele fingeren rundt! Heldigvis skete der ikke noget, men det miau sagde bare "aaav" smiley

Lone - Ja jeg ved det faktisk ikke, men de er aldrig ligeså så lange og spidse som forpoternes. Hvis jeg har klippet bagkløerne en sjælden gang har han dog ret så svært ved at klatre helt op i sit klatretræ, og klatre ordentligt ned igen - så derfor holder jeg mig fremover kun til forpoterne.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #25   25. okt 2011 Nu drejer TS emne ikke om man må fjerne kattenes kløer, men TS. skriver ""Nogle der har nogen tips til hvordan man kan få klippet sin kats negle,""

Så skal vi ikke holde os til emnet.:-)

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #27   25. okt 2011 Nu er fjerne kløer og klippe kløer en ret så stor forskel.
    Så igen værd venlig at holde jer til TS spørgsmål. Tak

• #28   25. okt 2011 Mine katte er fundstændig ligeglade.. De får deres klippet når de bliver for lange, så de ikke kan styre dem, så de kommer til at kradse os, og hænger fast i sofa, tæpper osv..

• #29   25. okt 2011 Mine katte har altid selv passet deres klør.De bør vel kun klippes hvis de er til gene for katten og ikke for ejerens skyld.
    Så kan man også lige så godt barbere dyret hvis man synes den fælder for meget.

• #30   25. okt 2011 Man skal tage det stille og roligt, ligesom når katten skal børstes kræver det tilvænning, ikke alle katte bryder som om at blive nulret mellem tæerne, (har sjældent oplevet dette dog) og da jeg klippede min tidl. kats klør, klippede jeg kun ca 2-3 milimeter af, heller klippe for lidt af end for meget og så gentage det måske en uge efter smiley
    Men med tålmodighed skal det nok lykkes smiley

• #31   25. okt 2011 Har kun klippet kløerne 2 gange på vores - vi har haft ham i 5 måneder, og ja kun når det blev et problem for ham og hellere for lidt end for meget. :-))

Eric N - nej men det kan jo heller ikke pludselig betyde en tur til dyrlægen hvis katten fælder, ligesom hvis den hænger fast i noget og tåen er gået af led eller hva ved jeg.
    At barbere katten kan mere sammenlignes med at fjerne kløerne fuldstændig, end med at klippe dem. At klippe dem kan mere sammenlignes med at rede de løse hår af katten - hvis du vil køre denne sammenligning til bunds.

• #32   25. okt 2011 Jeg er enig med Susan, man skal gøre alt hvad man kan for at kattene selv kan passe deres klør ..

Men vi har sm sagt Ullie hvor hun hænger fast i ALT og hun bruger kradsetræ flere gange dagligt .. Så de blvier klippet smiley

• #33   25. okt 2011 Ja jeg klipper klør på mine katte og nej jeg har aldrig haft uheld. Jeg har så altid "Klip-Stop" i min katte-hjælpekasse, selv om jeg aldrig har haft brug for det.
    Jeg klipper klør af følgende årsager.
    1. Fordi kattene, på trods af mange og forskelligartede kradsemuligheder, stadig kan hænge i gulvtæpper og lign.
    2. Når de skal på udstilling, det siger reglerne.
    3. Når der skal parres, så der ikke kommer for alvorlige skrammer og andre skader.
    4. For at skåne kattene og min tegnebog, når de ind imellem lige skal markere sig overfor hinanden.

Jeg klipper kun på forpoterne og kun meget få mm.

Jeg starter mens de er helt små og på en måde, så de synes at det er hyggeligt, ligesom med børstning.

• #34   25. okt 2011 Jeg sætter katten på mit skød, så den har ryggen hen imod min ene armhule. Den pågældende arm, lægger jeg så rundt om katten, så overarmen sikrer at katten ikke bakker, mens underarmen sørger for at katten ikke går frem. Hånden bruges til at holde den forpote, der skal have klippet klør. Den frie arm/hånd fører så klosaksen. Bagpoterne er lidt sværere at tage på denne måde alene, fordi det er sværere at kombinere taget på katten med at holde bagpoterne, men mine katte rør nu aldrig mere på sig, end at det lader sig gøre.

Jeg har aldrig klippet for dybt. Det handler jo kun om at runde spidsen.

• #35   25. okt 2011 Jeg må åbenbart være meget heldig med mine 10 katte.

Den ældste er pt 11 år og jeg har aldrig nogensinde haft brug for at klippe en kats negle. En sund og rask kat holder selv pels og kløer.-

De er endda alle indekatte med fine plejede klør.

• #36   25. okt 2011 Natasja - Er vores katte usunde og syge fordi de har tendens til at hænge fast i alt muligt, selvom de bruger kradsemuligheder flittigt og selv kan ordne pels og løse klo-skalder?

• #37   26. okt 2011 Som flere skriver, så har jeg også gode erfaringer med at gøre det imens katten er i nusse-humør. Så kan det gøres stort set uden at de bemærker det. Mht. om det er forkert eller ej, så er det da gud ske lov, noget man selv bestemmer:-) Min dyrlæge klipper altid lige kløerne på katte, hvis de alligevel er under narkose og det er hvad enten man har bedt om det eller ej. Jeg klipper mine kattes kløer fordi at to af mine er poly-katte og derfor har en klo der bliver lidt klemt inde mellem to tæer, som bliver meget lange og kraftige og hvis ikke jeg klipper dem, groer de ind i tåen. Så der kan være mange grunde til at klippe kattes kløer:-)

• #38   26. okt 2011 Thilde: Det var da en fin fordrejning af mine ord:-)

Men en kat burde kunne holde sig selv. Eller har vi nu også pillet det sidste naturlige ud af katten?

• #39   26. okt 2011 Jah der er en væsentlig forskel fra hvordan en udekat og tilmed en vildkat kan ordne sig selv til en indekat med nok så høje kradsestammer..
    Forstår ikke lige din "pillet det naturlige ud af katten.." sammenligning. Hårløse typer skal jo bades regelmæssigt - og det er ikke nok, det den gør selv. Du piller jo ikke en kats naturlige adfærd ud ved at klippe et par kløer hist og her. Den hvæsser jo kløer alligevel. - men du har pillet naturen ud af dens liv, og derfor har den måske lige brug for det..

• #40   26. okt 2011 Sikke en masse idéer .. Problemet her er, at de begge HADER det, jeg kan ikke holde nogen af dem selv, og selvom de ligger og sover ved mig, og jeg så forsigtig klipper, så snart den har sagt klippe lyden, så kan jeg ikke komme til at tage flere ..

Den ene bed dyrlægen sidst hun skulle have klippet forpoter der, så assistenten måtte ind og holde hende med et håndklæde over. tro mig det er en seriøs kamp. smiley
    Og hun skriger så os, før du overhovedet har saksen ved hendes pote.

Hvilken slags saks har i ? Kan os være det er en dårlig neglesaks jeg har til dem?

overvejer lidt at opgive kampen, men eftersom de er indekatte får de ikke slidt dem ordentlig ned, og de blvier for lange og ALT for skarpe ..
    Dog holder de bagpoterne fint selv ..

Skal lige siges, at jeg ikke gør det for min egen skyld!!!!
    Jeg gør det for deres skyld, og især Ciwi er en klump med hendes kløer, når de bliver for lange hænger hun fast i alt, og det kan altså se MEGET farligt ud når de er i leg! Også gør jeg det for at de ikke skal skade hinanden når de tumler, men det er kun lige spidsen jeg tager!
    er selv mest tilhænger af, at de selv skal klare det, men på det her punkt kan de ikke smiley

• #41   26. okt 2011 Sjovt nok så kan mine indekatte sagtens soignere sig selv.

Thilde: Du vil vel heller ikke kalde en hårløs kat for naturlig?

• #42   26. okt 2011 Kender ikke Sphynx kattens herkomst - nogle siger man kun kan gisne om det, og nogle mener de har svar..
    Fordrejede faktisk ikke dine ord - stillede et spørgsmål omkring dit ordvalg.

Men det kan jo også komme an på hvordan man bor, og den individuelle kat - folk uden gulvtæpper osv. oplever jo ikke at den hænger fast i dem.. smiley
    Synes det er fint, du synes dine katte klarer sig selv ordentligt nok- Kan kun være glad på dine kattes vegne at de ikker er/eller har været ved at komme til skade pga kløerne ikke kunne trækkes helt ind..

• #43   26. okt 2011 Giver Natasja ret.
    En sund og rask kat har ikke behov for at få klippet sine klør.
    Vil ikke udelukke at de kan hænge fast med skade til følge,men jeg har i 25 år som katteejer ikke set noget sådant.
    Klipper man dem så alligevel,er det kun for ens egen skyld.

• #44   26. okt 2011 Cæcilie B> Hvad for en saks bruger du? Den jeg har, er beregnet til katteklør/gnaverklør. Det er sådan en lille en, med en bue på selve bladene og så er den en smule skrå, så saksen på den måde, bliver drejet væk fra katten, når man klipper.... Lidt svært at forklare:-S

Kommentér på:
Klipning af mine kattes negle

Annonce