Klipning af mine kattes negle Klipning af mine kattes negle
Nogle der har nogen tips til hvordan man kan få klippet sin kats negle, jeg har bøvl med at få klippet dem begge to.
De miav'r og vrider sig, så kan ikke holde dem fast.
Nogle tips, så det ikk er en øv og næsten umulig situation hver gang?
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 425
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Katte: 5 Emner: 13 Svar: 612
Jeg får det gjort uden de opdager det, når de kommer op på skødet og kæler, imens jeg nusser med dem imellem hver pote... Så ha saksen ved sofaen, så bliver det ikke en kamp
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Mht. at lære dem det... Mine var også frygtelige i starten, de var næsten 2 år før jeg begyndte på at klippe deres klør...
Jeg havde bare en masse guffer klar...
Nogle gange fik jeg måske kun klippet en pote, eller 3 negle...
Men så forsøgte jeg igen dagen efter...
Og lige så stille har de bare vænnet sig til det...
Gizmo er faktisk den der er sværest at klippe negle på, for han ligger og "ælter" luften når vi klipper
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 831
Ullies negle skal klippes meget oftere end Tenzii's - ved ikke hvorfor
Hun hænger altid fast i alting hvis de bliver for lange ..
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Jeg lægger ham bare på ryggen ovenpå mine ben, eller har ham under 1 arm og så nusser jeg poten så han spreder tæerne. Han har ikk noget imod det.
Pas godt på med ikke at klippe for langt ned!
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
Thildes metode virker osse her , op på benene og så ellers nus og kælesnak , så ligger Asti sødt og kigger op på mig
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 109
Min anden kat derimod hader det. Jeg klipper normalt ikke hendes negle, da der slet ikke er behov for det. MEn i visse sitationer (Hvis hun skal i bad, til lægen, passes et sted med andre katte osv. hvor det kan være godt at klippe dem for en sikkerheds skyld) - klipper jeg dem.
Som sagt hader hun det virkelig, så jeg vikler forsigtigt et håndklæde rundt om hende og det får hende altså til at sidde stille.
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 213
jun 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 9 Svar: 145
apr 2011
Og ja vi har nemlig også prøvet noget lidt væmmeligt hvor han hang fast i en flettet vasketøjskurv. Han strakte sig men kunne ikk få den ene klo af igen og så satte han sig ned på gulvet og trillede rundt og miavede, så jeg troede han havde drejet hele fingeren rundt! Heldigvis skete der ikke noget, men det miau sagde bare "aaav"
Lone - Ja jeg ved det faktisk ikke, men de er aldrig ligeså så lange og spidse som forpoternes. Hvis jeg har klippet bagkløerne en sjælden gang har han dog ret så svært ved at klatre helt op i sit klatretræ, og klatre ordentligt ned igen - så derfor holder jeg mig fremover kun til forpoterne.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
Så skal vi ikke holde os til emnet.:-)
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
Så igen værd venlig at holde jer til TS spørgsmål. Tak
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 6 Emner: 24 Svar: 105
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 65
Så kan man også lige så godt barbere dyret hvis man synes den fælder for meget.
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 85
Men med tålmodighed skal det nok lykkes
apr 2011
Eric N - nej men det kan jo heller ikke pludselig betyde en tur til dyrlægen hvis katten fælder, ligesom hvis den hænger fast i noget og tåen er gået af led eller hva ved jeg.
At barbere katten kan mere sammenlignes med at fjerne kløerne fuldstændig, end med at klippe dem. At klippe dem kan mere sammenlignes med at rede de løse hår af katten - hvis du vil køre denne sammenligning til bunds.
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 831
Men vi har sm sagt Ullie hvor hun hænger fast i ALT og hun bruger kradsetræ flere gange dagligt .. Så de blvier klippet
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Jeg klipper klør af følgende årsager.
1. Fordi kattene, på trods af mange og forskelligartede kradsemuligheder, stadig kan hænge i gulvtæpper og lign.
2. Når de skal på udstilling, det siger reglerne.
3. Når der skal parres, så der ikke kommer for alvorlige skrammer og andre skader.
4. For at skåne kattene og min tegnebog, når de ind imellem lige skal markere sig overfor hinanden.
Jeg klipper kun på forpoterne og kun meget få mm.
Jeg starter mens de er helt små og på en måde, så de synes at det er hyggeligt, ligesom med børstning.
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Jeg har aldrig klippet for dybt. Det handler jo kun om at runde spidsen.
sep 2008
Den ældste er pt 11 år og jeg har aldrig nogensinde haft brug for at klippe en kats negle. En sund og rask kat holder selv pels og kløer.-
De er endda alle indekatte med fine plejede klør.
apr 2011
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
sep 2008
Men en kat burde kunne holde sig selv. Eller har vi nu også pillet det sidste naturlige ud af katten?
apr 2011
Forstår ikke lige din "pillet det naturlige ud af katten.." sammenligning. Hårløse typer skal jo bades regelmæssigt - og det er ikke nok, det den gør selv. Du piller jo ikke en kats naturlige adfærd ud ved at klippe et par kløer hist og her. Den hvæsser jo kløer alligevel. - men du har pillet naturen ud af dens liv, og derfor har den måske lige brug for det..
mar 2010
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 1
Den ene bed dyrlægen sidst hun skulle have klippet forpoter der, så assistenten måtte ind og holde hende med et håndklæde over. tro mig det er en seriøs kamp.
Og hun skriger så os, før du overhovedet har saksen ved hendes pote.
Hvilken slags saks har i ? Kan os være det er en dårlig neglesaks jeg har til dem?
overvejer lidt at opgive kampen, men eftersom de er indekatte får de ikke slidt dem ordentlig ned, og de blvier for lange og ALT for skarpe ..
Dog holder de bagpoterne fint selv ..
Skal lige siges, at jeg ikke gør det for min egen skyld!!!!
Jeg gør det for deres skyld, og især Ciwi er en klump med hendes kløer, når de bliver for lange hænger hun fast i alt, og det kan altså se MEGET farligt ud når de er i leg! Også gør jeg det for at de ikke skal skade hinanden når de tumler, men det er kun lige spidsen jeg tager!
er selv mest tilhænger af, at de selv skal klare det, men på det her punkt kan de ikke
sep 2008
Thilde: Du vil vel heller ikke kalde en hårløs kat for naturlig?
apr 2011
Fordrejede faktisk ikke dine ord - stillede et spørgsmål omkring dit ordvalg.
Men det kan jo også komme an på hvordan man bor, og den individuelle kat - folk uden gulvtæpper osv. oplever jo ikke at den hænger fast i dem..
Synes det er fint, du synes dine katte klarer sig selv ordentligt nok- Kan kun være glad på dine kattes vegne at de ikker er/eller har været ved at komme til skade pga kløerne ikke kunne trækkes helt ind..
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 65
En sund og rask kat har ikke behov for at få klippet sine klør.
Vil ikke udelukke at de kan hænge fast med skade til følge,men jeg har i 25 år som katteejer ikke set noget sådant.
Klipper man dem så alligevel,er det kun for ens egen skyld.
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
Klipning af mine kattes negle