{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

RC eller Applaws {{forumTopicSubject}}

Vores British Shorthair er netop blevet færdig med sit killingefoder og er nu nået den alder, hvor vi skal fortsætte på noget voksenfoder.

Dilemmaet står mellem Royal Canins British Shorthair variant, eller Applaws (den varient med bl.a. laks i).

Jeg kan se fordele ved begge, men jeg indrømmer blankt, at jeg ikke har super meget forstand med de eksakte næringsværdier som katte har brug for.

Derfor har jeg brug for lidt hjælp - hvad havde I valgt, og hvorfor? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  RC eller Applaws
  • #2   26. okt 2011 Giver Susan helt ret...

    Mange sværger til enten det ene eller det andet, jeg selv er ikke meget anderledes, og det på trods af at jeg mener at begge mærker er godt foder..

    Jeg har 3 briter som alle får RC.
    Hos mig er der to skåle, en med british shorthair varianten + oral (den for tænderne)
    I den anden skål har jeg en lidt mere fedtfattig udgave til kastrater "neutred youbg male" blandet med forskellige rester, lige i tiden blandet med "hair & skin"

    Deres alle sammens yndling er uden tvivl brite foderet:-)


  • #3   26. okt 2011 Jah få en prøvepose er mit råd.

    JEG skifter fra RC kitten til Applaws voksen foder, idet der er mere kød og animalske produkter i applaws end RC - og som hankastrat vil jeg gerne give ham noget, der mætter hurtigt så han ikke bliver fed.
    Desuden fungerer hans mave ikke godt på RC - sikkert kornprduktet i RC, der gør at han får får meget afføring.


  • #6   26. okt 2011 Applaws indeholder langt mere kød end RC og jeg vil mene det er det bedste valg af de to smiley

  • #7   26. okt 2011 Tak for de hurtige tilbagemeldinger, det er bare skønt!

    Jeg glemte selvfølgelig at nævne, at vi faktisk har en 400g pose af RC foderet samt en 2 kgs pose af Applaws. Det er også derfor vi havde tænkt at fortsætte på en af de to mærker. Killingefoderet hun fik før var fra RC og det blandede vi langsomt op med den lille prøvepose fra RC også. Det virker hun rigtig godt tilfreds med! Om en dag eller to er den lille RC pose brugt op, og vi er derfor igang med at blande over til Applaws, så vi kan få brugt den pose også - igen elsker hun sit foder.

    Hun er ikke nem den lille pige smiley hun har ikke en klar favorit, men måske er det bedste alternativ at købe begge og blande. Ja jeg ved det ikke smiley


  • #8   26. okt 2011 Nogle katte har en svaghed for RC - tro mig, mine ville i en lang periode ikke æde andet, det var lige meget hvad jeg præsenterede dem for. Men jeg besluttede så, at nu skulle de over på et bedre foder med mere kød i, så det lykkedes mig faktisk at køre dem på kun at spise applaws og det var rigtig godt, de tog fint på, havde flot pels, der var ikke noget at komme efter.

    Nu har jeg så været så dum, at jeg købte noget RC og tænkte at de skulle have begge dele - hvilket så har resulteret i, at de igen foretrækker RC'en. Så med mine er det enten/eller, da de altid har et svagt punkt for RC. Men måske kan du have held til at blande, uden at din kat foretrækker det ene frem for det andet. Jeg ville nok bare vælge at give dem Applaws, men det er jo også bare min erfaring smiley

    Du kan i hvert fald fint fodre med begge dele, det er gode fodermærker.


  • #9   27. okt 2011 Det er da klart bedst, at katten spiser det hele. Så skal du ikke diskutere med den, at den altså skal spise bøf (Applaws) frem for burger (RC).

  • #10   27. okt 2011 Jeg bruger begge dele, men vil til hver en tid anbefale Applaws. Jeg bruger 3-4 fodermærker af gangen. Har aldrig bøvl med dårlige maver, når jeg en sjælden gang vil prøve noget andet. Kun med IAMS af en eller anden årsag.

Kommentér på:
RC eller Applaws

Annonce