{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.050 visninger | Oprettet:

Killingefoder og voksenfoder {{forumTopicSubject}}

Vi modtager her til februar 2012 en lille hunkilling, Chloé på 16 uger.
Til nøjagtig tid bliver vores nuværende killing, Hector 1 år.
Har indtil videre givet Hector killingemad, og vil nok først stoppe når han er 1 år, fordi der stadig er så meget tilbage og han ikke er blevet overvægtig af den.

Mit spørgsmål er så om jeg behøver give Chloé killingemad, da det jo selvfølgelig vil være nemmest at kræene får det samme.

Har læst i mange andre tråde at killinger i den alder sagtens kan spise voksenfoder, men aldrig rigtig HVORFOR og hvad forskellen REELT er. Er en nysgerrig person og søger reel viden og erfaringer om emnet.
Bliver killingens udvikling hæmmet?

På forhånd, tak for svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killingefoder og voksenfoder
  • #1   27. okt 2011 Jeg har tre katte. To voksne og en killing på snart 11 mdr. Og jeg havde både killingefoder og voksenfoder stående fremme frit tilgængeligt og ikke om killingen ville spise killingefoderet! Jeg ved selvfølgelig ikke hvad de spiser når jeg ikke er hjemme, men ellers har hun(killingen) stort set kun ville spise Royal Canin-Maine Coon og hun har aldrig fejlet noget og er hverken for tyk eller for tynd. Hvis jeg var dig, ville jeg alligevel tilbyde killingen killingefoder, da der er mange flere kalorier i, og det er den brug for, da den vokser med raketfart. Men ellers kunne man måske prøve at ringe og spørge dyrlægen til råds. Hvis ikke Hector bliver for tyk af killingefoder, betyder det jo ikke så meget at han fortsætter på det lidt endnu:-) Man anbefaler f.eks. racer som Maine coon, at de får killingefoder op til de er to år, med mindre de bliver for tykke af det.

  • #2   27. okt 2011 Som Anja skriver så er der mere næring i killingefoderet. Når det så er sagt, så er der vidst nok en del herinde hvis killinger har spist voksenfoder osse. Vi har to killinger og en voksen kat. De deles lidt om hinandens foder.

  • #3   27. okt 2011 Vil jo nemlig ikke hæmme væksten i den kritiske vokse periode af sådan en killing. :-))
    Men ja det ville heller ikke gøre mig noget hvis jeg købte killingefoder igen til den lille og Hector så spiste af det også. Han er jo en skovkat og vokser over flere år..


  • #4   27. okt 2011 Det er de begge for den sags skyld.

  • #5   27. okt 2011 Du kan stille skåle med voksenfoder og med killinge foder og så vælger kattene selv hvad de har lyst til eller hvad de har brug for smiley Det er min erfaring herhjemme med 11 katte og af og til en drætig kat... De finder selv ud af hvad de har brug for og vælge skål ud fra det smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #6   28. okt 2011 Hej Thilde.

    Man kan feks.købe Applaws og Orijen og sikkert et par mærker mere, som både er til killinger og voksen kat. det tror jeg ikke din kat tager på af, da der er 70 - 80% kød i. smiley


  • #7   28. okt 2011 Det er Applaws, vi skal købe og der er det delt op i voksen og killingefoder. :-))

  • #8   28. okt 2011 Jeg fodre med både voksent og killingefoder. Og jo de voksne spiser også af det til killinger og omvendt. Så jeg vil anbefale begge dele.

  • #9   28. okt 2011 Okay jamen det er så det vi vil gøre smiley

Kommentér på:
Killingefoder og voksenfoder

Annonce