{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.232 visninger | Oprettet:

Katten nyser meget. {{forumTopicSubject}}

Hej skønne mennesker smiley

Som nogen af jer ved, så fik jeg jo min skønne ragdoll dreng i søndags... han er FANTASTISK.
Så legesyg, madglad, putte-afhængig, spindetrold, nullergøjs agtig og godbids tiggende så man smelter! (Jeg gør i hvert fald!)

Men han er begyndt at nyse meget efter han kom herhjem.
Han har IKKE løbene næse, ej heller øjne. Hans appetit er fortrinelig (Næsten FOR god) og han drikker gladeligt af de vandskåle jeg har sat op rundt omkring. Desuden er han meget legesyg. Så han virker på ingen måde sløj...

Jeg bor i lejlighedskompleks... som er lavet i beton! Jeg har ladet mig fortælle at nogen mennesker godt kan blive generet i slimhinderne, når de flytter i beton byggeri... dette går over med tiden, når man har vænnet sig til det. Men kan dette overføres til katte også, og kan dette så evt. være problemet?
Og har i evt. nogen fif og gode råd hvis det er det der er problemet?

Jeg har også tænkt på kattegruset... det er det til 25 kr. fra Fakta... Han bruger det gladeligt... men kan der være for meget støv i?
Hvad skal jeg ellers prøve hvis det er?

Er der andet jeg evt. kan undersøge? Skal jeg allerede ringe til dyrlægen?
Jeg ønsker jo virkelig ikke, at min baby har det skidt (han virker nu overhovedet ikke sådan). Misse-mor her bliver jo bare bekymret :S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten nyser meget.
  • #1   21. nov 2011 Jeanne P - dengang vi fik min den mindste kat, nyste hun også ret tit.
    Det holdte så hurtigt op, men da vi flyttede begyndte det igen ..
    Det blev ved i en uges tid, men nu nyser hun slet ikke smiley


  • MP
    MP Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
    #2   21. nov 2011 Det kan godt være kattegruset der irriterer:)

    Vi har en killing og en voksen kat. Den lille nyser også nogle gange. Men vi har god erfaring med at støvsuge grundigt jævnligt. Med to katte hvoraf den ene er killing og løber rundt og stikker snuden i alting, så kommer der nemt meget støv og hår til at ligge når hun tumler rundt, det samme når hun leger i dyner og i sofaen smiley

    Hvis det ikke virker så ville jeg nok smutte en tur til dyrlægen for at få ro i sindet smiley


  • #3   21. nov 2011 jeg ringede til dyrlægen her til morgen.
    Han sagde at det sagtens kunne være en lille virus, som han skulle vende sig til, som var i området.
    Lidt ligesom når vi mennesker tager på ferie, og drikker vandet, så bliver vi syge... men dem som bor der, de kan drikke i spandevis uden at blive ramt.

    Han spurgte hvor længe jeg havde haft katten, hvortil jeg svarede en uge... og så sagde han at jeg skulle se et par uger an...

    Men et par uger synes jeg er længe, hvis lillefisen skal gå og nyse... også selvom han ikk viser nogen symptomer på at det genere ham...

    Men hvad siger i?
    Kattemor her, er blevet meget bekymret for det lille pus!


  • MP
    MP Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
    #4   21. nov 2011 Nu ved jeg ikke hvor meget din kat nyser, men jeg ville nok vente lidt som lægen siger smiley Hvis det blev værre ville jeg tage til dyrlægen. Man skal også tænke på at den lille killing er et helt nyt sted og det kan stresse den lidt hvis den skal til dyrlægen. Der kan sagtens være nogle i luften hjemme hos dig som den ikke er vant til. Medmindre det bliver værre ville jeg nok vente lidt tid og se om det ikke bliver bedre, hvis der fx går en uge og intet har ændret sig ville jeg nok smutte forbi alligevel.

    Men forstår dig godt, jeg er også lidt småpylret når det kommer til vores katte smiley


  • #6   21. nov 2011 Susan
    Der er trægulve ligesom hos opdrætter.
    Hos opdrætter var der brændeovn, her er der bare almindelig fjernvarme.

    Men efter jeg ringede til dyrlægen har han ikk lyst så meget. Så nu ser jeg tiden an... Og holder godt øje med hans ve og vel. smiley


  • #8   21. nov 2011 Ja det er det jeg tænker...
    Han nyser ikk lige nu... Men nu har jeg jo også ringet til dyrlægen. Er det ikk altid sådanne? Når man kontakter lægen forsvinder symptomerne...


Kommentér på:
Katten nyser meget.

Annonce