{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

Vådfoder {{forumTopicSubject}}

Ved godt der er oprettet en del tråd om dette, men har prøvet at søge lidt rundt i det uden helt at finde helt svar, så nu prøver jeg lige selv.

Har læst flere gange herinde at det der vådfoder Lux fra Aldi skulle være rigtig godt, men nu er det bare lige sådan vi bor i Malmø og har ikke lige nogen Aldi i nærheden af hvor vi bor.

Er det andet i også kan anbefale?
Hvad er det konkret man skal kigge efter? Synes det lidt af en jungle af finde ud af nemlig. Udover jeg har læst "Så meget kød som muligt" - Hvor meget er det? Hvad med protein og fedt? Eller skal man heller ikke gå så meget op i det.. Vi vil jo bare gerne give vores missere noget ordenligt godt noget. smiley

Og så nu lige når jeg har jer: Vores hankat er pludselig her på det sidste begyndt at prutte en del. Ikke at man høre det, men det stinker ret slemt og kan også være når vi løfter ham at han så slipper en vind.. Hvad kan det betyde når en kat begynder at prutte på den måde? smiley


Kommentarer på:  Vådfoder
  • #1   21. nov 2011 Der skal ikke være sukker i (varedeklarationen).
    Og hvis der står animalsk og ikke vegetabilsk, så er der godt med kød og protein i, vil jeg sige smiley


  • #2   21. nov 2011 du kan lure på www.zooplus.dk (eller en af de andre zooplus sider) der er mange foskellige varianter... der burde du kunne finde noget godt smiley

  • #3   21. nov 2011 Tak for jeres svar smiley

    Nu sidder jeg og kigger på dem vi har, men har svært ved at finde noget om sukker. Er det direkte sukker jeg skal kigge efter, eller hvordan er det nu det stå? Kan det hedde noget andet også? (dæknavn?)

    Vi har to forskellige slags.
    Den vi og kattene bedst kan lide står der da at det er animalsk og vegetabilsk. Så langt så godt smiley


  • #4   21. nov 2011 Det vi giver lige nu:

    Kød og animalske biprodukter: (4% fjerkræ), korn, fisk og biprodukter af fisk, mineraler.
    Råprotein: 7,0%
    Råfedt: 4,5 %
    Råaske 2,5 %
    Råfibre: 0,4 %
    Vand: 80,0 %

    Tilsat:

    Vitamin A: 2000 IE/Kg
    Vitamin D3: 200 IE/Kg
    Vitamin E: (alfa-tokoferol): 16 mg/kg
    Taurin: 280 mg/kg

    Hvordan lyder det?


  • #5   21. nov 2011 Hmm ved ikke helt, ville holde mig væk fra et vådfoder produkt med korn i. Ikke at jeg er korn-forskrækket, men synes at vådfoder skal være køs og væske, og ikke fyldprodukter. Det bilder jeg mig i hvert fald ind, at det vi giver er smiley

    Dem jeg har set mht sukker, stod der bare "sukker"


  • #6   21. nov 2011 Vores får fra porta 21, Cosma, Cosma Thai og Hermanns økologiske.
    I det fra Porta er der slet ikke noget korn eller grønt. I Cosma Thai er der 1% Ris. Og i det fra Hermanns er der 4% Af forskelligt korn og grønt. Katten vil jo i naturen indtage en smule kulhydrat fra indholdet i byttedyrets mave, så en smule må der gerne være i foderet.
    De mærker vi bruger er unægteligt noget dyrere end Lux. Jeg bruger vel godt 250 kr om måneden på kattefoder. Men det er godt foder, og det synes at smage Yatzy.

    Du kan finde det hele på zooplus.dk. Jeg plejer at købe de der blandede pakker, så hun ikke skal æde det samme hele tiden.


  • #7   21. nov 2011 desuden er jeg ret glad for, at de ikke indeholder de der animalske biprodukter, hvad det så end er. Jeg ville sagtens selv kunne spise en bid af det, uden at synes det var ulækkert. Både Porta og Hermanns er lavet på human grade fødevarer. Altså Fødevarer som også må bruges i produktion af menneskemad. Så tænker jeg at kvaliteten er i orden. Jeg tror nok det er det samme med Cosma, men jeg kan ikke helt huske det.

Kommentér på:
Vådfoder

Annonce