Hun keder sig... Hun keder sig...
Jeg har verdens skønneste misser på ½ år, hun er rigtig sød og kærlig, kælen, puttesyg og bare alt hvad jeg altid har ønsket mig i en kat.
MEN... Det sidste stykke tid er hun begyndt at ødelægge og vælte ting, hun kradser i sofaen, bider i gardinerne og tapeten i min lejlighed ligner noget der er løgn!! Jeg har prøvet at købe noget stimulerende legetøj til hende, og hun bliver generelt leget meget med og har kradsetræ.
Det er ikke muligt at lukke hende ud, da vi bor et meget befærdet sted, og har mistet flere katte på den konto...
Så var det jeg snakkede med en veninde, som sagde, at de også havde "problemer" med deres kat. Indtil de fandt en legekammerat til den, så har overvejet om det måske var noget?
Hvad vil I anbefale? Og hvad skal jeg så evt. lede efter: killing, ungkat, voksen, han/hun? Min er steriliseret og meget nysgerrig/legesyg, men kan også være lidt dominerende/påtrængende, så vil gerne finde en der passer, hvis I forstår?
Håber jeg finder en løsning, for at gå af med hende er IKKE en udvej!! Hun er mit ét og alt, og ønsker kun det bedste for hende...
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 831
Jeg havde samme problem med min han-kat da han var alene. Han manglede virkelig en at tumle med og få brændt nogetr krudt af med ..
Vi købte en lille hun-kat der er 2 mdr. yngre end min hankat og de går SÅ godt i spænd..
Begge katte er dog neutraliseret (Ullie bliver det snart ihvertfald) ..
Men ihvertfald hvis endnu en kat bliver dit valg, skal du vælge en der har samme temperament som din nuværende kat
Dvs. hvis du har en kat nu der ikke gider lege osv, så skal du nok ikke anskaffe dig en killing ..
jun 2011
Så må Pedro være en meget tålmodig kat!
Men som sagt så sker det at den ældre kat bliver så træt af killignen tumult og leg at den blvier sur og agrresiv overfor den
bare sådan at hun skal tage det med i sin betragtning ..
jun 2011
Så er han jo ikke gammel og gnaven .. hehe
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 10
Tænker mere om man skal finde en 12-ugers killing eller bevæge sig lidt op mod hendes egen alder? Og om kønnet er ligegyldigt?
jun 2011
Hun keder sig...