Pelsen er "umulig" Pelsen er "umulig"
Jeg er den skønne ejer af en blanding mellem maine coon og norsk skovkat, samt en ægte maine coon.
Dog er Houdini (blandingen) ved at gøre mig skør med hans pels :S
Vega (den ægte) har jeg forsøgt at børste mange gange, men der er aldrig nogle knuder eller nogen ting overhovedet, hendes pels er bare så fin, ufiltret og blød.. Men Houdini filtrer hele tiden :S
Han får så mange filt klumper under forbenene, under maven og ved bagbenene trods han bliver børstet regelmæssigt..
Men nu vil han slet ikke lade mig børste ham. På siden og hen af ryggen må jeg godt, men når jeg vil "nedenunder" så hvæser han (han hvæser også hvis han ikke kan fange legetøjet ) Og så løber han.. Jeg er alene hjemme pt. og min kæreste kommer først hjem fredag, men jeg vil så gerne have ham børstet inden da det umuligt kan være behageligt for ham, at rende rundt sådan :S
Har i oplevet en så stor forskel ved jeres katte og hvad gjorde i ved det, og er der overhovedet noget at gøre?
Hvordan vænner jeg ham igen til at blive børstet under maven? det er aldrig noget jeg har lær ham, han har bare altid elsket det, indtil nu
Håber meget i kan hjælpe mig
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 5 Emner: 8 Svar: 367
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 19 Svar: 140
Maria: Virkede dette balsam? altså har du brugt det med succes efterfølgende? Helt klart noget jeg skal have spurgt dyrehandleren om
Barbara: Vores får faktisk lidt blandet foder
Vega sagde ingenting til det, men Houdini han fik simpelthen så dårlig mave, så to gange har jeg måttet klippe i pelsen på halen fordi der hang lort (slæbte det med når han havde været på kattebakke fordi det var så flydende) og efter en uge med foderet ca. måtte vi have ham til dyrlæge, fordi han havde fået en udvendig forstoppelse
Jeg har så idag købt mere af det gamle foder, så jeg kunne blande det endnu mere op, for at vænne ham mere gradvist til det :S
Houdini har nemlig også altid elsket at blive børstet, han kom altid og tiggede om det og kælede op ad børsten hver gang, men nu er det helt umuligt
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Hvis jeg var dig, ville jeg få ham "løveklippet" hos en dyrlæge under en let narkose og så kan du stille og roligt starte forfra med pelspleje, selv om det ikke vil være nødvendigt i starten. På den måde vil han igen synes, det er rart.
nov 2011
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 15 Svar: 63
Har i hvert tilfælde også hørt, at hvis det bliver alt for slemt med pelsen så kan man evt. ende i en situation hvor man slet ikke får lov til at rede dem fordi det gør så ondt. I værste tilfælde må løvklip hos dyrelæge være løsningen og så kan man starte forfra imens det vokser ud igen. Så er det vigtigt at børste dem imens pelsen ud så de vænner sig til det igen og ikke frygter børsten og så får man ligesom bygget en god vane op igen. Men du kan jo prøve nogle af de mindre drastiske løsninger først og så løser det sig måske
Håber det lykkes!
nov 2011
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 15 Svar: 63
maj 2010
Feliway det har vi i stikkontakten i det rum jeg børster ham i? Skal jeg sprøjte det rundt i rummet også så?
Løveklip, er det hvor de bliver klippet korte bortset fra hænder føder og hale? Har du/i prøvet det før, og hvad tager dyrlægen ca for sådan noget?
RC foder? er det ikke royal canin? Det får han nemlig nu med det andet, men har også hørt dårlig ting om det hvis man giver det alene :S
maj 2010
Men man skal jo ikke tro alt hvad man hører, så måske skulle jeg give det en chance
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
apr 2011
maj 2010
Det har altid været nødvendig at børste ham godt igennem hvert fald 1 gang om ugen, men nu skal jeg gøre det hver dag hvis jeg skal undgå det filtrer sådan :S
Det er faktisk blevet værst efter vi fik applaws foder, men kan godt lide der er så meget kød i det :S
Har i erfaringer med det mærke?
apr 2011
Jeg skal selv give Orijen som foder herhjemme, og faktisk passer både Orijen og Porta 21 til både vokse og killinger
maj 2010
Så længe han får det "godt" igen, så er jeg villig til at prøve alt
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 43 Svar: 663
Men dette foder er simpelthen det bedste! :-).... For os.
Men prøv dig lidt frem
Og så vil jeg råde dig til at få et par gode kamme mm. for det er en stor hjælp
Pelsen er "umulig"