{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.795 visninger | Oprettet:

Historien om ny kat {{forumTopicSubject}}


Sidder og savner min nye kat som jeg kun har kendt siden i går aftes.

Historien starter da jeg bliver ringet op mandag formiddag af min søster. Hun vil hører om jeg kan hjælpe med at skaffe et godt hjem til en højgravid main coon. Min søster har mødt en dame som er kommet til erkendelsen af at hun ikke magter at passe sin kat, og slet ikke kan magte at den nu tydeligvis er meget drægtig.

Jeg får damens telefonnummer og vi får aftalt at jeg komme om aftenen og ser smuksakken.

Selvfølgelig tager jeg den med hjem, den er meget gravid, underernæret og pelsen er godt filtret. Men alligevel skinner hendes helt utrolige smukke sind igennem. Jeg tabte mit hjerte totalt, og vidste godt at hun kom ikke fra mig igen. Hende måtte jeg bare eje.

Jeg kan se at hun har noget "på vej ud" og tror egenligt at det er fødslen der er ved at gå i gang, så vi skynder os hjem og får lavet en fødekasse til hende. Men som natten skrider frem kan jeg godt se at det ikke er en fødsel, men at der er noget helt galt.

Afsted det går til Dr.Dyr her i formiddags. Det viser sig at hun har haft noget irritation i skeden, så huden er indvendigt hævet op og er blevet presset ud. Der er så gået koldbrand i vævet der stikker ud.

Se, egentlig kunne lægen nemt fikse hende, men nu er hun jo så højgravid, og i følge røngten er der 6 killinger, som har dannet kalk i knoglerne, dvs det er ved at være op over.

Dyrlægen foreslår aflivning, da jeg står over for en temmelig stor regning pga en kat som jeg har haft i under et døgn. Og han syntes at hun ser så sølle ud at han er bekymret for om hun har kræfter til at føde og klare 6 killinger.

Jeg holder fast i at hun skal redes, og heldigvis for det. Han ringede til aften og sagde at hun har det godt efter omstændighederne og at killingerne i hendes mave også har det okay. Men at de beholder hende til observation natten over.

Der kan stadigvæk tilstøde komplikationer, så jeg beder jer alle om at krydse hvad krydses kan, så denne smukke kat får det godt og føder 6 små mirakler uden mere drama smiley

Jeg har kontaktet damen hvor jeg hentede katten og hun har indvilliget i at betale noget til regningen.

Glæder mig til at få den dejlige kat hjem, og få taget billeder så hun kan blive oprettet her inde.

Glade hilsner fra en fattig Gitte smiley





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Historien om ny kat
  • #1   29. nov 2011
    Tak Trundy

    Jeg fik ikke lige skrevet at missepigen, som hedder Honny, blev lagt i narkose med gas (tror jeg han sagde) noget med at det er en dyr måde at bedøve en kat på, men nødvendigt for ikke at tage livet af killingerne, da de ufødte ikke tåler den almindelige bedøvelse.

    Det lykkedes lægen at få skåret det døde væv af ude fra, og få proppet resten på plads inde i hende igen. Det håber vi så holder. Normalt ville han jo sy hende sammen, men pga den forestående fødsel duer det ikke.

    Og så håber vi at hun ikke føder lige med det samme, og at killingerne er små så de nemt smutter igennem, ellers står vi over for et akut kejsersnit også.

    Så her hjemme blev det lige pludselig små julegaver der skal købes, men skidt pyt, bare vi redder denne helt fantastiske kat. Heldigvis er mine børn enige med mig smiley


  • #2   29. nov 2011 Dejligt at læse om en som har så stort et hjerte som dig smiley
    Krydser alt for at det hele går godt, og at der kommer nogle flotte og dejlige killinger ud af, og at mormis kommer til at få det helt godt igen smiley


  • #3   29. nov 2011 Super flot af dig, og håber virkelig det bedste for hele "familien" smiley
    alt held og lykke her fra


  • #4   29. nov 2011 Rigtig god beslutning ønsker dig alt mulig held og lykke

  • #5   30. nov 2011
    Puha, dramaet fortsætter, men har man først sagt A så må man også sige B.

    Dyrlægen ringede her til morgen at det indgreb han havde lavet i går for at få skubbet huden fra hendes sked ind i gen, det havde ikke holdt, det var røget ud igen.

    Hun kan ikke føde naturligt som det ser ud nu. Så dyrlægen har bedt om lov til at foretage et kejsersnit på hende og steriliserer hende med det samme. Jeg har givet grønt lys for det velvidende at killingerne med stor sandsynlighed ikke overlever :´(

    Men lige nu er det Honny vi må tænke på og få redet hende. Hun kan ikke føde killingerne selv, hun er afkræftet, og kan ikek selv klare at tage vare på 6 killinger som hun har det nu.

    Puha. At man kan få så mange følelser involveret på så kort tid. Jeg er så ked af det på Honnys vegne.

    Bare hun da snart kan komme hjem til mig og komme til kræfterne.

    Triste hilsner fra Gitte


  • #6   30. nov 2011 Åh rørende historie smiley håber på det bedste og ihvertfald at nogen af killingerne overlever & hende selv! *krydser fingre*

  • #7   30. nov 2011 Hold da op en historie ja... Og sikke en varm kvinde med et stort hjerte:-) Tak fordi du deler denne historie med os og MASSER af held og lykke med det hele... Håber du har overskud til at opdatere her og krydser fingre for det løser sig. smiley

  • #8   30. nov 2011
    Så fik jeg smukke Honny hjem, men desværre ikke killingerne :´( Honny er ved godt mod, og meget sulten, så der er indkøbt noget farligt dyrt men godt foder til hende, som indtages med stort velbehag.

    Jeg er vildt glad for at hun nu bliver helt frisk og fin igen efter strabadserne. Hun er noget helt specielt, og jeg fortryder ikke at jeg lige har brugt de 3000 kr som vi skulle have levet for i december måned smiley

    Vores lille hankat på ca 7 mdr er noget bange for hende, men hun er helt vildt sød over for ham, og viser absolut ingen tegn på fjentlighed over for ham. Så mon ikke de to kan blive fine venner

    Smil fra Gitte


  • #9   30. nov 2011 Super ærgerligt det med killingerne smiley men dejligt og høre hun klarede den, håber på det bedste til jer fremover og at du får en vidunderlig dame ud af det smiley

  • #10   1. dec 2011 Gitte, jeg tager hatten af for dig i dyb respekt for dit indsats.

    Det er ellers trist, når killinger ikke kan leve, men i dette tilfælde var det helt sikkert det bedste for Honny.
    Håber, hun med din kærlige omsorg bliver en dejlig kat, der kan være hos dig i mange år.


  • #11   1. dec 2011
    Tak til jer alle.

    Jeg var rigtig ked af at de ikke kunne rede killingerne. men som dyrlægen sagde, så var den her løsning den bedste for Honny, det var den løsning som ville give hende færrest mulig smerte. Og for mig var det en fin nok forklaring.

    Hun skal have smertestillende i nogle dage, og jeg skulle lige vente et par dage inden jeg gave hende ormekur. For at være sikker på at hun har ordentlig gang i apetiten.

    Om 10 dage skal stingene tages, og til den tid skal jeg nok have en størrer transportkasse. Hun kan lige med nød og næppe være i den jeg har nu, så hvis hun begynder at tage de manglende kilo på, så kommer det til at knibe smiley

    Nat nat


  • #12   1. dec 2011 Ellers hør din dyrlæge, om du ikke kan bruge Stronghold (til at dryppe i nakken). Det tager samtidig evt. lopper, som også kan stresse hende.

    PS: Er bare nysgerrig: Er hun vant til hunde?
    Ser jo, du har bassefyre smiley


  • #13   1. dec 2011
    Ja hun er heldigvis vant til hunde. I det hele taget er hun en total cool kat som tager alt i stiv pote. Bare de køreture jeg har haft med hende forløber helt roligt. Hun ligger sig lige så stiller og kigger nysgerrigt ud. Ikke et kny kommer der fra hende.

    Men jeg holder hende i mit sove værelse lidt endnu, og hun kommer kun rundt i resten af huset når hundene er ude. Den ene af mine hunde er bliver meget ivrig og temmelig voldsom når den ser en kat den ikke kender, så Honny skal lige føle sig mere på hjemmebane inden de får lov at være alene sammen. Efter en uges tid går det over og min hund slapper af og er helt ligeglad.

    Er det normalt for main coon at de snorker ? Jeg har jo haft fornøjelsen af at sove meget tæt med Honny i nat, og jeg kunne simpelthen ikke lade være med at grine, for hun snorker så det lyder som et menneske der ligger ved siden af mig og ikke en kæmpe kat.

    Glade smil fra Gitte



  • #14   9. dec 2011
    updatering

    Torsdag aften i sidste uge fik Honny loppekur, hvilket resulterede i at hun blev møgsyg. Hun gik fra kost og vand i næsten 2 døgn, lå under min seng og savlede. På 3. dagen kvikkede hun op og blev frisk igen. Pyha, endnu en krise blev overvundet.

    Tirsdag i denne uge fik hun ormekur med god virkning. Der er i hvertfald kommet mange en masse hvide tråde ud af hende smiley

    I dag var så dagen hvor Honny skulle have taget sine sting. En ren rutine, men desværre viser det sig at hun har fået brok pga nogle sting inden i hende er bristet og derfor er hendes tarme faldet ud.

    Suk, så her til aften røg Honny i narkose igen for at få endnu en operation, men denne gang tog dyrlægen udgifterne på sig. Jeg kan hente hende hjem i morgen formiddag.

    Trods alt det bøvl der er med denne kat, ja så er hun det hele værd. Hun er så ufattelig kærlig, tålmodig og samarbejdsvillig. Når min datter på 4 bliver lagt i seng, så lister Honny sig ind og ligger sig op af hende så hun trygt kan falde i søvn, for ingen trolde eller spøgelser tør komme nær den lille løve som ligger og vogter smiley


  • #15   9. dec 2011 Gitte:
    Denne historie er bare én af de bedste og mest rørende jeg har hørt i lang tid.
    Hvor er det stort af dig at du har gjort så meget for en ny kat. Jeg ønsker al mulig held og lykke for dig og Honny, jeg håber at hun vil være dig tro i mange år frem.
    Så smukt!


  • #16   10. dec 2011
    Tak for de rigtig søde ord Marianne P smiley

    Her til morgen hentede jeg Honny på dyrehospitalet i Fr.havn.

    Dyrlægen måtte indrømme at det godt nok var en dejlig kat jeg havde fået mig der. Han var meget imponeret over hvor sød og medgørlig hun er.

    Og ja jeg håber at vi får lov at nyde hende i mange år, hun er noget helt særligt smiley <3 smiley

    Glade hilsner fra Gitte smiley


  • #17   10. dec 2011 Gitte, Hvor er det smukt gjort.. Du har hjertet på rette sted..

  • #18   10. dec 2011 Krydser fingre, tæer osv. for den dejlige dame.....

    Håber hun kan gå igennem alt det her, med livet i behold.



  • #19   11. dec 2011 Hvor er det stort af dig Gitte! Flere mennesker som dig tak.


  • #20   24. dec 2011 Super julehistorie fik helt tåre i øjnene smiley rigtig god jul til dig, honny og alle andre smiley

  • #21   24. dec 2011
    Honny er helt sikker på rette kurs nu. Frisk og frejdig er hun blevet, til tider lige lidt for frisk, så min ryg ligner et kradsebrædt, da det viser sig at Honny har en hvis forkærlighed for at springe op og ligge sig på mine skuldre.

    AV siger jeg bare, når hun ikke lige lander rigtigt og sætter kløerne i for ikke at falde ned smiley

    Her er et link til fortsættelsen på historien omkring Honnys sygdomshistorie.

    http://www.kattegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?msg_ID=94688

    Glædelig jul til jer alle smiley


Kommentér på:
Historien om ny kat

Annonce