{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Tid til neutralisering .. Spørgsmål : {{forumTopicSubject}}


Hejsa i kære Katte-elskere smiley

Jeg har efter en del læsning på nettet og læst i diverse tråde bestemt mig for at : N U skal det være..
Altså nu vil jeg få ringet til dyrlægen og få bestilt tid til neutralisering af Tøsen !
- Altså ja, nu er inde kat, men når hun kommer i løbetid skal hun ikke blive stresset og forvirret. Så jeg må hellere komme igang med at få bestilt tid..
Hun har lige knap og nap rundet de 6 mdr nu.

Jeg bor v. postnummeret 6760 ..
*Har i erfarringer med nogle der er bedre/billigere end andre heromkring ? - Har indtil videre kun været i kontakt med Ribe dyrlæge, men det kunne jo være i kender andre heromkring ? smiley
* Er der noget man SÆRLIGT skal tænke over inden neutralisering af ens kat ?
*Er der noget man SÆRLIGT skal tænke over efter indgrebet ?

Tror det var det liiige for nu - men hvis jeg har flere spørgsmål, så kommer de selvølgelig også smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tid til neutralisering .. Spørgsmål :
  • Catlady
    Catlady Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 48
    #1   5. dec 2011 Hej Pernille A,
    Jeg kender ikke lige nogle dyrlæger i dit område, så det kan jeg ikke hjælpe med. Men er din kat ikke sundhedstjekket og vaccineret? for så ville det da være en fordel at benytte samme dyrlæge. Hvis du vælger en ny, så skal de først have din kat ind til et sundhedstjek for at være sikre på, at den er sund og rask inden de opererer den, og det koster jo nok en konsultation oveni. Men hvis du ikke har haft hende til dyrlæge før, så er pengene også godt givet ud efter min mening. Det er da rart at vide at ens kat er sund og rask.

    Når du bestiller tid til neutralisering, så vil dyrlægen give dig alle de nødvendige informationer. Men de vil bede dig om at lade Tøsen faste fra kl. fra aftenen før, så hun kan blive opereret på tom mave (hvis hun ikke er fastende, så vil hun kaste op når hun bliver bedøvet).

    Efter indgrebet vil katten være rigtig træt og omtumlet, og det kan godt vare op til et par dage, men som regel er den sig selv igen et døgns tid efter. Det er vigtigt at være opmærksom på hende når hun spiser/drikker, for hun kan falde i søvn med hovedet nede i skålen - eller i kattebakken for den sags skyld. Når det er en hunkat, så skal hun have en krave på (som du får med fra dyrlægen). Det er ikke sjovt at se sin kat tumle rundt med en krave på, men det er vigtigt for at undgå hun slikker i såret og bider stingene op.

    Inden du bestiller tid til neutralisering, så skal du lige overveje om du ikke også vil have hende vaccineret og øremærket oveni. De fleste dyrlæger har det som en "pakkeløsning" hvor du kan spare en del penge ved at få det hele gjort på en gang. Og øremærkning er altid en god idé, selvom Tøsen er indekat. Tænk hvis hun en dag fandt vej ud af en altandør eller et åbent vindue, så er chancen for at få hende tilbage godt nok voldsomt minimeret, når ingen kan se hvem der ejer hende.

    Det blev en ordentlig smøre fra mig... håber du kunne bruge det til noget smiley


  • #2   5. dec 2011 Tine D
    1000 1000 1000 1000 Tak for svar smiley
    - Kunne se jeg glemte at skrive det meen..
    Samtidig med neutraliseringen vil jeg også have hende vaccineret ig øremærket, for ja der er der ligesom en pakke som gør det lidt billigere smiley



  • #5   5. dec 2011 Ingen af de tøser jeg har haft gennem tiden har haft krave på efter neutralisering, og der er ingen af dem heller der har slikket eller bidt stingene op. Ikke en eneste, af de 8 jeg har haft igennem tiderne!

    Hvad jeg vil sige ekstra, sørg for hun har mulighed for at ligge blødt de næste dage, da hun vil være ret øm i maven. Hun skal have mulighed for at kunne ligge på noget blødt i i al fald en uges tid! Når du løfter hende op, efter operationen, så løft hende op ved at stikke et par fingre ind mellem hendes bagben, og end hånd om hendes brystkasse ind mellem hendes forben, så du ikke får rørt hendes mave i et løft, da det vil gøre ondt på hende.

    Ikke at jeg er blevet steriliseret selv, for det er jeg ikke, men jeg kan sige med erfaring, at alt omkring livmoderen kan godt mærkes!!


  • #6   5. dec 2011 Ja, jeg kan kun anbefale Ribe-egnens dyrlæger... Det er dem jeg bruger og de er dygtige smiley Alt det andet er der andre der har svaret på smiley Held og lykke med det hele smiley

  • #7   5. dec 2011 Vi har lige fået vores tøs neu. og hun er bare blevet dejlig rolig. Kun har lige haft et kuld killinger på 6 hvor alle overlevede. Derefter valgte vi at neu. hende. Hun er ca 3 nu, og har fået p piller indtil nu. Men vi ville ikke miste hende til kræften. Det gjorde vi til min forældres hunkat nemlig. Så jeg ser det som en klar fordel. så skal man heller ikke huske pillen.

  • #8   6. dec 2011 1000 tak for alle de fine svar ! smiley

    Jeg har lige snakket med dyrlægen, jeg skal komme ind med hende her på fredag klokken halv ni - og jeg kan hente hende igen lidt over middag ..
    Tror det er det klogeste da hun som sagt er næsten 6 mdr og nok snart kommer i løbe tid, ville ikke kunne byde hende at hun skal være forvirret ell. stresset, sååå .. AV i pengepungen, men YAY for at hun slipper for forvirringerne smiley
    - Samtidig bliver hun vaccineret og øremærket:)
    Dyrlægen sagde hun skulle have skånekost - forklarede hende det jeg havde og det er lige det, det skulle være, så det passer jo bare super smiley

    Håber det lille pjok kommer hurtigt oven på igen ! smiley


  • #11   6. dec 2011 *Lotte

    Det er heller ikke for altid hun skal have skånekosten smiley Det er fordi hun i en længere periode har haft diarré ( men har haft alm. afføring i 4 hele døgn nu ) ..
    Men som dyrlægen sagde er hendes mave jo noget øm endnu, og fortsætter med at være det lidt efter neutraliseringen og så vil skånekosten kun gøre godt der..

    Men det er fra Hills i/d diæt ( eller noget i den stil hedder det ).
    Men hun plejer normal godt at kunne regulere sin indtagelse af mad og drikke, så det tror jeg bestemt ikke bliver noget problem derefter smiley

    Men 1000 tak for dit svar ihvertfald smiley


  • #13   6. dec 2011 *Lotte

    Sådan som jeg forstod det var det ihvertfald pga operationen + hendes mave ikke ville være hel tip top i form til den tid, så for at gøre den stærkere skulle hun fortsætte med det smiley



Kommentér på:
Tid til neutralisering .. Spørgsmål :

Annonce