1.667 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Lige efter kastration Lige efter kastration

Vi har lige fået kastreret vores hankat på 24 uger i dag. Vi afleverede ham kl. 7 og kunne hente ham igen kl. 13, men Timerne gik langsomt mens man ventede på at kunne hente ham igen og vores anden mis ledte efter ham da vi kom hjem med den tomme kasse. smiley
Nå men han klarede det bare så fint og operationen gik som det skulle heldigvis. Blev lidt overrasket da vi hentede ham for han var næsten sig selv, og havde ellers regnet med at han ville være noget mere groggy. Der gik heller ikke længe da vi kom hjem før han gik på bakken, drak og spise, så det var jo bare rigtig fint.

Mit spørgsmål er så: Vi fik den her skærm med hjem til ham, og det der jo lystig debat om hvor vidt de skal have den på eller ej, men dyrlægen sagde han skulle have den på 1 uges tid. Vores mening om det er at han ikke skal have den på hvis det kan undgås. Men hvor meget må de slikke i det sår? For han er vældig interesseret i at slikke i det, hvis han kan komme til det, så lige nu har han faktisk fået den på. Det ikke helt med min gode vilje, men vi synes måske bare at han er lidt FOR interesseret i slikke i det. Er dog overrasket over hvor pænt han tager det og hurtig vænner sig lidt til at have den på.
Planen er så at jeg tager til mine forældre i morgen og låner en bodystocking ting at give ham på i stedet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lige efter kastration
  • #2   14. dec 2011 Jamen det gør han altså? Men så betyder det ikke så meget når det er så lille et snit eller hvad?

• #3   14. dec 2011
    Altså min pige blev stereliseret i fredags - hun fik en krave som hun accepterede efter få timer og nu hygger hun sig bare med den - hun får den af flere gange om dagen så hun kan ordne sin pels puffer lige lidt til hende når hun slikker i såret, men ellers er der faktisk ingen ting .

VED godt at der er flere der syntes at kraven er ihh og åhh så ond - men come on ! Det er en blød krave og katten kan gå og hoppe rundt hvor den vil efter en smule øvelse..

• #4   14. dec 2011 Jeg har da aldrig beskyttet hanner med noget som helst - og aldrig haft nogen problemer.

Pigerne ja - men ikke drengene

• #7   14. dec 2011 Hmm det virker tilsyneladende til at det ikke skulle være nødvendigt på hannerne, og også det jeg har læst mig frem til, men når han ikke har det på, er det måske ikke konstant men stadig meget han gør det? Vi satser da i hvert fald på at han ikke skulle have den på en hel uge som dyrlægen sagde, men at han ville lade være med at slikke så meget at han kunne få den af hurtigt igen.

Pernille - Ja læste godt din historie her forleden, og det virker lidt som vores. smiley Han har nærmest også accepteret den nu, og vi vil så også tage den af flere gange om dagen så han har mulighed for lidt pause hvor han kan ordne sig osv. Synes heller ikke det er direkte ondt at putte krave på katte, men vil da som sagt helst undgå det, og så lidt som muligt. Synes bare han slikker for meget i det til ikke at bruge den lige nu..

• #9   14. dec 2011 Lotte - Ja ved heller ikke en heller ikke hvorfor hun ville have at han skulle have den på en hel uge.. Men som sagt er det heller ikke noget vi havde tænkt os at rette os efter.

Jo det sagde hun at han havde fået, men giver jo mening at han gør det fordi at det måske gør ondt. Nu har vi lige prøvet at tage den af igen og nu sidder han staks og vasker i det. Prøver at holde øje med hvor meget han gør det, for ja vil da helst undgå at putte den på ham. Kan også være jeg er lidt pylret, meeen det er også første gang jeg prøver det jo smiley Synes jo bare at han er lidt for interesseret i såret.

• #11   14. dec 2011 Vi har aldrig brugt skærm til hverken hanner eller hunner...og kommer aldrig til at bruge det. Har man behov for at holde katten fra et sår, anbefaler jeg bitterspray Cothivet.

• #12   14. dec 2011 Min første birma fik skærm på, fordi hans ene sten ikke var faldet ned, så kastereringen var lidt større. han tog den af mange gange og gik ind i ting, men jeg gav ham den på igen og igen , fordi dyrlægen sagde det var vigtigt han ikke slikkede. Hvis det er hvad du har fået afvide syntes jeg du skal holde den på ham, og så prøve at binde den så han ikk smutter ud af den smiley .. Held & lykke ..

• #13   14. dec 2011 Da jeg havde min dreng og pige afsted fik jeg os kun skærm med til min pige.

Nu har jeg jo så fået mig en hellig Birma som også lige er blevet neutraliseret i dag, han manglede så den ene sten, så de måtte lukke helt op, så han har fået skærmen med hjem og fået afvide at han skal have den på i 10 dage.

• #14   15. dec 2011 Jeg har i 24 år uden problemer aldrig brugt krave til hverken hunner eller hanner, heller ikke hvis de har været kryptorcide.
    Kattene har selvfølgelig været smertedækkede.

Kommentér på:
Lige efter kastration

Annonce