{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.847 visninger | Oprettet:

killing slikker og bider {{forumTopicSubject}}

Jeg vi har en killing på 12 uger som når man kæler med den slikker og derefter bider, den spinder og lader til at synes det er hyggeligt at blive nusset. Så hvorfor gør den det ? Jeg vil gerne have den til at lade vær da vi har 2 små piger som jo helst ikke skal bides hvis de nusser med den. Lige nu er min straf at jeg tager hende i nakke skindet og sætter hende den. Og piger bestemt nej. Men hvorfor gør hun det ?
Hun er i øvrigt main coon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  killing slikker og bider
  • #1   15. dec 2011 Hvorfor tager du hende i nakkeskindet?
    Sig bestemt nej og så lad hende være lidt.
    Bliv ved med det.


  • #2   15. dec 2011 Hvis du kigger på hvordan katte soignerer deres pels, nemlig ved at slikke og bide på skift - så er det som bare det din killing gør ved dig, den "ordner din pels". Istedet for at bruge fysisk straf, kan du lave et højt miav, for at vise den at det gør ondt. På den anden måde risikerer du den udvikler kæleaggression .

  • #3   15. dec 2011 Okay tak for svar. Jeg tager den i nakken fordi det gør mor kat når hun opdrager og det har vi altid gjort og det har virket. Og fordi jeg jo ikke synes det er ok at bide.

  • #4   15. dec 2011 Vores hunkatte tager kun killingerne i nakken når de er ganske små og de vil flytte på dem - eller gør de altså ikke.

  • #5   15. dec 2011 Jeg har nu aldrig set en mor kat tage en stor killing i nakken men hvæse, lange ud og bid markere. Katten forstår intet af at i tager den i nakken. Min ene killiing gør det også ved mig jeg løfter hende lidt væk siger bestemt nej og ignorer hende lidt

  • #6   15. dec 2011 En hunkat tager/løfter IKKE sine unger i nakke skindet, men rundt om nakken.
    Se næstsidste billede under Zulu: http://www.kattegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=13147

    Desuden slikker og småbider jeres killing som opfordring til leg og da den ikke har en anden killing at lege med, prøver den i mangel af bedre med jer.

    Brug ALDRIG jeres hænder til leg, men brug et stykke legetøj og giv et højt iiiiiv fra jer, når den bider.

    Det bedste for alle parter ville selvfølgelig være, at I anskaffede en jævnaldrende killing, så de kunne tonse rundt og lege med hinanden.


  • #7   15. dec 2011 Okay så har jeg haft en unormal hun kat med 4 killinger som hun opdrag ved at tage i nakken.

    For det andet har hun sin bror at lege med så hun mangler ikke nogle, men vil da prøve at komme med en høj lyd i stedet for det andet. Så må vi se om det hjælper.
    Og så virker det ikke som leg, men mere som en skrev at det måske er for at vaske mig.


  • #8   15. dec 2011 De kan også bide (ikke sindssygt hårdt) fordi de viser hengivenhed - altså det er lidt som et kram.
    Det gør vores meget - bider blidt og så slikker og slikker og bider lidt igen og slikke slikke smiley
    Det der med at komme med et højt piv eller mjav hjælper absolut ikke på vores - han nærmest overhøre det. Men en anden lyd vi hele tiden har brugt, så er han som en hund, og stopper med det samme hvad han har gang i smiley


  • #9   15. dec 2011 Vores halvandet år gamle kat som vi har fået for en måneds tid siden gør det også. Og det er den samme fornemmelse; at hun gør det i en eller anden positiv medning men jeg ved ikke helt om det er en måde at vise hengivenhed på eller en måde at opfordre til leg på. Det sker i hvert tilfælde i situationer hvor man har på fornemmelsen, at hun hygger sig og man har god kontakt med hende. Man kæler med hende og hun spinder og begynder så at slikke en lidt på hænderne og så kommer der et lille "nap" i ny og næ. Typisk et meget forsigtig et... og så en sjælden gang bliver det lidt mere "voldsomt" og hun rækker også ud efter en med poterne og det virker mere som måske "leg". Så jeg har også en tanke om, at det virker som noget der er positivt ment... Men det kan nogle gange være lidt usmart så jeg har også været usikker på hvad jeg / vi skal gøre... Men vi prøver at sige et tydeligt NEJ og trække os lidt... Har dog på fornemmelsen, at det ikke er helt nemt at få hende til at ændre denne adfærd... Men det er nok nemmere med en killing måske? Hende vi har er jo voksen...

  • #10   15. dec 2011 Sofia R - det er præcis sådan vores også gør med at slikke og så forsigtigt nappe smiley Det er 100% et kram fra hende smiley

  • #11   15. dec 2011 Min dreng på 5½ måned han gør det også. Jeg blot "Nej!" så forstår han det og giver enten helt slip eller slikker lige lidt først og så slipper han.
    Jeg er den eneste han gør det på, og han har aldrig nogen sinde bidt til eller bidt hul i mig.


  • #12   15. dec 2011 Lyder til at vi sandsynligvis har fortolket det rigtig, når vi har tolket det som noget hun mener positivt her og det er jo dejligt nok -:) Om vi så kan få hende til at stoppe når det bliver for voldsomt er så en anden sag... Det er heldigvis ikke tit det bliver for meget men... Vi må se om det kan hjælpe hvis vi siger NEJ, når vi har brug for at hun holder igen med at "kramme".

    Christine W: håber også at du finder en god løsning. -:)


  • #13   15. dec 2011 Det er også det hun gør hun bruge også poten dog uden klør. Men leg synes ikke bare det er kærlig nap leg synes det godt kan gøre lidt nas plus hun som regl bliver ved og faktisk gnaver/bider. Men det er måske bare kærligt ment, men stoppes skal det helst for det andet er ikke så fedt med små piger i huset.

  • #15   16. dec 2011 Okay jamen må jo bare håbe at hun stopper med det snart.

Kommentér på:
killing slikker og bider

Annonce