{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.164 visninger | Oprettet:

Kattens lyde? {{forumTopicSubject}}

Hallo alle derude (:

Jeg har en lille glad madam gående herhjemme, som miaver meget sjældent, men tilgengæld siger en lyd, som jeg vil betegne som en "trutten".. Hun bruger det ofte, men ikke i nogen særlig sammenhæng, og ikke fordi hun mangler noget. Fx har hun lige været ovre og spise, og selvom både mad og vandskål stadig har indhold, så kommer hun lige over og siger "drrruuu" og kigger på mig. Når jeg snakker til hende, så bruger hun selv samme lyd.

Hvad vil det sige? Kommunikerer hun med mig eller mangler hun noget?

vh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattens lyde?
  • #1   26. dec 2011 Den der drruuuuit-lyd kender vist de fleste katteejere smiley og nogle katte "snakker" meget og andre lidt.
    Faktisk påstås det, at katten er det eneste dyr, der har et helt specielt "sprog", den kun bruger til sine mennesker.

Jeg kan faktisk føre lange "samtaler" med mine katte.
    Jeg siger noget - katten svarer - jeg svarer osv. osv.

• #3   26. dec 2011 Katte skulle efter sigende være et af de dyr med flest kommunikationslyde, mange flere end fx hunde.
    Jeg vil tro din kat siger tak for mad.

• #4   26. dec 2011 Ja hun taler vist bare med dig:)
    Katte bruger ikke ret meget lyd indbyrdes, men de finderhurtigt ud af at mennesker reagerer meget mere på lyde end på kropssprog. De syne sikkert, vi er lidt tungnemme:)

• #5   26. dec 2011 Åhr, det var godt at høre. Troede nu Bellatrix var lidt unik med den lyd, for ingen af mine nærmeste med kat genkender lyden.

Men godt at høre, at det er positivt, som jeg formodede (:

God dag til alle

• #6   26. dec 2011 Begge mine katte er voldsomt snakkende (det er jeg osse!) - men min 13 år gamle hunkat er det mest snakkende, jeg nogensinde har været ude for: er ret sikker på, at hun udnytter alle de lyde, som der efter sigende findes i kattesproget - og der kommer hele tiden nye lyde..
    Jeg har haft en del med vilde og halvvilde katte og gøre, og de snakker, som Maiken er inde på, slet ikke - men lærer nu hurtigt, at det gir bonus ;D

• #7   26. dec 2011 Mine katte bruger også den lyd ofte smiley Fx. hvis han vil noget hvor han skal bruge min opmærksomhed. Fx. hvis han vil ud, hvis han vil have noget mad eller hvis han vil kæle og lege. Vi har øjenkontakt imens. Når han kommer gående og han siger lyden, svare jeg: "Hva så, hvad er der med dig?" og så svare de tilbage med samme lyd. Når de kommer med sådan en lyd efterfulgt af et miav, er det som regel når de ikke kan finde ud af hvad de skal. Når de er rastløse ELLER, hvis jeg ikke lige reagerede på at de ville ud første gang de sagde lyd. He he. Jeg føler at jeg ved hvad de ville sige hvis de kunne tale. Det er lidt sjovt.. Tror bare jeg kender dem godt efterhånden. Min norskeskovkat snakker rigtig meget..

• #8   28. dec 2011 Due lyden smiley Meget velkendt og sød lyd.

Den lyd bliver mest brugt i vores hjem i forbindelse med "Hej ! Nus mig, tak! " smiley Og alt andet bavl han siger er alm. mjaven.

Kommentér på:
Kattens lyde?

Annonce