6.412 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Hjælp. min kat napper og bider - :) Hjælp. min kat napper og bider - :)

Har den sødeste Hellig Birma kastrat, han er så kærlig og elsker opmærksomhed og det er helt fantastisk, men har to små dilemmaer som jeg ikke kan finde en løsning på.

Den første er at når vi sidder og snakker med ham og nusser om ham, så napper han og bider - aldrig særlig hårdt men en markering.. Og han plejer normalt at være helt afslappet og pludselig sidder hans tænder bare i hånden på en. Og når man sidder og når man sidder og slapper af eller ligger og sover fx så kravler han op i ansigtet på en og kan finde på at bide enten i næse, hage, kind, pande eller øre... Og det gør forfærdelig ondt.. Samtidig med at når han ved man skal ud af døren så render han rundt i hælene på en imens man gør sig klar og bider i enten fod ryggen eller i anklen...

Mit andet problem er at han vil rigtig gerne sove inde i soveværelset hos os.. Eller min kærestes bette pige... Men nu når han kan finde på at bide når man ligger og sover så har vi ham lukket inde i stuen om natten hvilket han ikke finder sig helt i og kæmper derfor flere timer for at få døren op.. Og vandre så videre til en af vores døre.. Han skraber simpelthen dørene i stykker på den måde også selvom vi klipper hans klør..

Har været nede på dyrehospitalet og spørge men de tror bare at han skal aktiveres mere... Og det skal siges vi gør alt for at aktivere ham men han er ikke særlig legesyg ret meget af dagen... Og vi prøver virkelig at kæle med ham og være omkring ham hele tiden men det er som om det ikke hjælper... Nu er hans tendens til at bide spredt sig til at han går og bider i ALT, dyner, ledninger, tæpper, radiatorer osv.

Nogen der har en ide om hvad vi kan gøre? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp. min kat napper og bider - :)
  • #1   26. dec 2011 mine katte skraber også dørene i stykker hvis jeg lukker dem inde. gør jeg dog aldrig da den ekstreme adfærd fra deres side får mig til at stoppe. ønsker ikke at gøre mine katte så desperate. kan ikke være sundt for dyret.
    din kat trives ikke. aner ikke hvorfor og kan derfor ikke være til så meget hjælp andet end at du er nødt til at prøve forskellige ting af for at blive klog på hvorfor den er så frustreret. lyder virkelig som om noget er helt galt.

• #2   26. dec 2011 Det gjorde/gør min Birma han også - men han er begyndt og slappe af nu så det er meget sjældent det sker nu, fordi han gjorde det samme med at hvis han lå på min skød og jeg nussede ham så lige pludselig så tog han bare rundt om min arm (og da han har "side" klør så holder han super godt fast om ens arm med neglene mens han bider ) - men hver gang jeg ser han begynder og skal til at gøre det nu så siger jeg bestemt "NEJ" og smider ham væk og ignore ham et lille stykke tid hvis han prøver at fedte sig ind på mig lige med det samme. Så han ved efterhånden det ikke er OK, og må sige det er begyndt og hjælpe for så lære de til sidst at man ikke "gider" dem hvis de gør det smiley .. det gjorde min ihvertfald, så nu han begyndt og lade være

• #3   26. dec 2011 Måske en legekammerat kan hjælpe på det...

• #4   26. dec 2011 ser lige at det er en gammel avlshan du har. jeg er da helt overbevist om at opdrætter kan hjælpe med at finde kilden til frustration. smuk kat ellers. har en svaghed for de tabbymaskede

• #5   26. dec 2011 Vores ældste kat napper også i fingrene når vi nusser ham om aftenen, og jeg ved desværre ikke hvorfor, jeg ved at vores killing gør det, fordi tænderne klør mm. Hvordan ser hans tandkød/tænder ud ? Birmaen har jo tendens til tidlige tandproblemer. ?

Pøj pøj og god jul smiley

Kommentér på:
Hjælp. min kat napper og bider - :)

Annonce