Hjælp. min kat napper og bider - :) Hjælp. min kat napper og bider - :)
Har den sødeste Hellig Birma kastrat, han er så kærlig og elsker opmærksomhed og det er helt fantastisk, men har to små dilemmaer som jeg ikke kan finde en løsning på.
Den første er at når vi sidder og snakker med ham og nusser om ham, så napper han og bider - aldrig særlig hårdt men en markering.. Og han plejer normalt at være helt afslappet og pludselig sidder hans tænder bare i hånden på en. Og når man sidder og når man sidder og slapper af eller ligger og sover fx så kravler han op i ansigtet på en og kan finde på at bide enten i næse, hage, kind, pande eller øre... Og det gør forfærdelig ondt.. Samtidig med at når han ved man skal ud af døren så render han rundt i hælene på en imens man gør sig klar og bider i enten fod ryggen eller i anklen...
Mit andet problem er at han vil rigtig gerne sove inde i soveværelset hos os.. Eller min kærestes bette pige... Men nu når han kan finde på at bide når man ligger og sover så har vi ham lukket inde i stuen om natten hvilket han ikke finder sig helt i og kæmper derfor flere timer for at få døren op.. Og vandre så videre til en af vores døre.. Han skraber simpelthen dørene i stykker på den måde også selvom vi klipper hans klør..
Har været nede på dyrehospitalet og spørge men de tror bare at han skal aktiveres mere... Og det skal siges vi gør alt for at aktivere ham men han er ikke særlig legesyg ret meget af dagen... Og vi prøver virkelig at kæle med ham og være omkring ham hele tiden men det er som om det ikke hjælper... Nu er hans tendens til at bide spredt sig til at han går og bider i ALT, dyner, ledninger, tæpper, radiatorer osv.
Nogen der har en ide om hvad vi kan gøre?
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
din kat trives ikke. aner ikke hvorfor og kan derfor ikke være til så meget hjælp andet end at du er nødt til at prøve forskellige ting af for at blive klog på hvorfor den er så frustreret. lyder virkelig som om noget er helt galt.
jul 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 124
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
feb 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 4 Svar: 107
Pøj pøj og god jul
Hjælp. min kat napper og bider - :)