Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min killing miaver hele tiden??
  • #1   16. jan 2012 Hvor gammel er den og hvor længe har du haft den?

Jeg tænker den måske kalder på sin mor og søskende smiley

• #2   16. jan 2012 Den kalder på sin mor og søskende. Selv om en killing er 12 uger er det ikke sikkert den er gammel nok til at komme hjemmefra. Flere og flere sælger først killingerne når de er ældre end de 12 uger. Jeg sælger først når de er 16 uger.
    Hvis den ikke er neutraliseret, så få det gjort, det kan hjælpe.

• #3   16. jan 2012 Alder og race kan have stor betydning.

• #5   16. jan 2012 Det er svært at forklare, hvorfor en killing mjaver, når der ikke er nogen oplysninger om noget som helst.
    Hvorfor tror du selv den mjaver? Du må have gjort dig nogle tanker om det...

• C j
    C j Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   17. jan 2012 Han går tit bare rundt i huset, gerne ud på wc'et og så står han der og miaver lidt, så kommer han sponsende ind til mig og så miaver lidt der, så går han lidt igen, men det er ikke alt miav, der er også nærmest sådan en knurre lyd (og nej, mener ikke når han spinder) Han starter et miav, men så går det bare over i vibration... Han/kuldet's mor forlod dem for tidligt, så han er stadig sådan lidt, ja han vil gerne patte hvis jeg dypper min finger ned i killing mælken, men ellers vil han ikke have det, ehm.. Men jo, ellers render han rundt og miaver... mest når jeg ikke er der.. Når jeg er der miaver han bare, så kalder jeg og så kommer han hen til mig ... smiley

• #7   17. jan 2012 han lyder som om han savner en katteven.

• C j
    C j Tilmeldt:
    jan 2012

#8   17. jan 2012 Han kommer også hjem til hans bror fra i morgen af .. Så det er måske meget godt (: Hellere at han har det godt end at jeg har ham hjemme(til min egen fornøjelse) (:

• #9   18. jan 2012 Godt du leverer ham tilbage - det er det bedste at gøre.

Det lyder som om killingen er alt for ung til at være flyttet til ny ejer - dette tilfælde dig. Husk at fortælle ejeren/avleren, at killinger ikke må fjernes fra deres mor før de er 12 uger gamle!

Hvis moderen er væk (?), er det meget vigtigt, at killingerne har hinanden i de første 12 uger, da de i denne periode skal omgås artsfæller for at udvikle sig normalt.

• C j
    C j Tilmeldt:
    jan 2012

#10   21. jan 2012 Så lærte jeg lige noget nyt der !! smiley Tak, er jeg rigtig glad for at du skrev, nu har jeg det endnu bedre med at have sendt ham hjem til hans bror (:

• #11   21. jan 2012 Velbekomme smiley
    Håber også at avleren har lært noget. Giv gerne ham/hende denne kopi af lovteksten:

<b>"Bekendtgørelse om overdragelse af kattekillinger

I medfør af § 11, stk. 1, og § 28, stk. 5, i dyreværnsloven, jf. lovbekendtgørelse nr. 1343 af 4. december 2007, som ændret ved lov nr. 499 og 500 af 12. juni 2009, fastsættes følgende:

§ 1. Med bøde straffes den, der sælger eller på anden måde overdrager eller køber eller på anden måde erhverver kattekillinger, hvis levering af kattekillingerne sker, inden de er 12 uger gamle. På samme måde straffes den, der fra udlandet indfører kattekillinger, der er under 12 uger gamle.

Stk. 2. Reglen i stk. 1 finder ikke anvendelse, når der er tale om en samlet overdragelse, erhvervelse eller indførsel af moderdyr og killinger, eller når moderløse killinger indleveres til dyreinternater eller overdrages til en ammekat.

§ 2. Justitsministeriet kan meddele dispensation fra denne bekendtgørelse, hvis hensynet til moderdyrets og killingernes velfærd taler for det. Dispensationen kan gøres betinget af nærmere angivne vilkår.

§ 3. Bekendtgørelsen træder i kraft den 15. november 2009.

Justitsministeriet, den 29. oktober 2009"</b>

• C j
    C j Tilmeldt:
    jan 2012

#12   23. jan 2012 Skal jeg nok smiley Tak smiley

Kommentér på:
min killing miaver hele tiden??

Annonce