Er der nok plads til 2? {{forumTopicSubject}}
Hej i søde mennesker.
For øjeblikket, bor vi i en 3-værelses lejlighed med vores lille fis, Obie. Inden vi fik ham, læste jeg en masse bøger, blandt andet for at finde ud af om det ville være synd at have ham i en lejlighed indtil vi en dag får noget med have (så han rigtig kan komme ud på eventyr) Det fandt jeg så ud af, at det ikke var noget problem så længe der var hvertfald 2 rum.
Her på det sidste har jeg tænkt på om han går og keder sig, på trods af timevis af leg. Derfor har jeg overvejet om jeg skulle finde ham en legekammerat.
Mit spørgsmål er så, om det vil være synd eller for trangt at have 2 katte i vores lejlighed, som overstående er en 3-værelses? Han/de skulle jo nødig mistrives!
P.s Jeg ved godt at der er mange der mener det er synd for katten at være indekat, selvom flere "eksperter" siger at den ikke ved hvad den går glip af, så længe den ikke har været ude før! Derfor be'r jeg om relevante svar til mit spørgsmål!
På forhånd tak
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 66 Katte: 20 Emner: 23 Svar: 197
Blot du ved hva du risiker ved at den render løst rundt, her tænker jeg ikke mindst på hva den kan smittes med, og biler der kan køre den over, for ikke at tænke på de syge personer den kan rende ind i.
Hvis din kat aldrig har været ude, savner den det heller ikke.
Og hvis du anskaffer dig en nr 2 kat, kan de jo have glæde af hinanden.
Jeg ved ikke om din kat re neutraliceret ? men ellers ved at få både den og din evt nye kat ordnet, vil du få katte der hviler mere i sig selv, og du vil være fri for katte der strinter !!! ( hunkatte kan også strinte )
Lene og Høgerstedets skovkatte
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 51
Jeg ved heller ikke om han savner en ven. Problemet er at Obie bider og kradser hænderne, det har han gjort siden helt lille, og jeg indrømmer gerne at det nok er vores egen skyld, da vi har leget med ham netop med hænderne. ( Vi troede bare han ville vokse sig fra det ).
Derfor har jeg læst en masse tråde, hvor mange har det samme problem. Der var mange der sagde at det kunne være kedsomhed eller at det ville hjælpe med en lille ven.
Det kan også være at et sjovt aktiveringslegetøj vil være nok.. Måske også det smarteste at prøve med det først.
Tak for så hurtig svar
nov 2008
Jeg syntes også vi får mere glæde af hinanden, når han er inde kat. Jeg har erfaret med vores tidligere katte, der netop var udekatte, aldrig ville snakke og aldrig var hjemme.
Jeg syntes også der er masser af plads. Og så har jeg en idé om, at jo før han får en ven, jo bedre kan de enes. Ved ikke om det passer
Han er ikke neutraliseret endnu. Apropos det, hvor gammel skal han egentlig være før det kan gøres? Han er ved at være 4 måneder nu?
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 66 Katte: 20 Emner: 23 Svar: 197
Jeg tror da også du har støre glæde af din kat er inde, og ikke mindst så ved du da den er i gode hænder jo.
Jeg vil mene du nu sagtens kan anskaffe dig kan nr 2 det vil din store killing da elske, og det er så sjovt at se hvordan de leger sammen
Held og lykke
Lene og høgerstedets skovkatte
nov 2008
Mange tak for hjælpen!
Så kan jeg roligt prøve at kigge efter en lille mis, uden dårlig samvittighed
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Så længe begge katte er neutraliserede, så burde der ikke være noget bøvl.
nov 2008
dec 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 38
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 50
nov 2008
Nu kan jeg med god samvittighed lede efter Obie's nye bedste ven
Tak for hjælpen allesammen
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770