{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
407 visninger | Oprettet:

Er der nok plads til 2? {{forumTopicSubject}}

Hej i søde mennesker.

For øjeblikket, bor vi i en 3-værelses lejlighed med vores lille fis, Obie. Inden vi fik ham, læste jeg en masse bøger, blandt andet for at finde ud af om det ville være synd at have ham i en lejlighed indtil vi en dag får noget med have (så han rigtig kan komme ud på eventyr) Det fandt jeg så ud af, at det ikke var noget problem så længe der var hvertfald 2 rum.
Her på det sidste har jeg tænkt på om han går og keder sig, på trods af timevis af leg. Derfor har jeg overvejet om jeg skulle finde ham en legekammerat.

Mit spørgsmål er så, om det vil være synd eller for trangt at have 2 katte i vores lejlighed, som overstående er en 3-værelses? Han/de skulle jo nødig mistrives!

P.s Jeg ved godt at der er mange der mener det er synd for katten at være indekat, selvom flere "eksperter" siger at den ikke ved hvad den går glip af, så længe den ikke har været ude før! Derfor be'r jeg om relevante svar til mit spørgsmål!

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er der nok plads til 2?
  • #2   19. jan 2012 Jeg syntes bestemt ikke din lejlighed er for lille til 2 katte, Og med hensyn til om den skjal være inde eller ude mis, er jo dit helt eget valg,
    Blot du ved hva du risiker ved at den render løst rundt, her tænker jeg ikke mindst på hva den kan smittes med, og biler der kan køre den over, for ikke at tænke på de syge personer den kan rende ind i.
    Hvis din kat aldrig har været ude, savner den det heller ikke.
    Og hvis du anskaffer dig en nr 2 kat, kan de jo have glæde af hinanden.
    Jeg ved ikke om din kat re neutraliceret ? men ellers ved at få både den og din evt nye kat ordnet, vil du få katte der hviler mere i sig selv, og du vil være fri for katte der strinter !!! ( hunkatte kan også strinte )

Lene og Høgerstedets skovkatte

• #3   19. jan 2012 Lejligheden er vidst på 64 kvm, men med store rum. Så der er skam rigeligt plads at spurte rundt på. Plus et klatre/kradsetræ på vej smiley

Jeg ved heller ikke om han savner en ven. Problemet er at Obie bider og kradser hænderne, det har han gjort siden helt lille, og jeg indrømmer gerne at det nok er vores egen skyld, da vi har leget med ham netop med hænderne. ( Vi troede bare han ville vokse sig fra det ).
    Derfor har jeg læst en masse tråde, hvor mange har det samme problem. Der var mange der sagde at det kunne være kedsomhed eller at det ville hjælpe med en lille ven.

Det kan også være at et sjovt aktiveringslegetøj vil være nok.. Måske også det smarteste at prøve med det først.

Tak for så hurtig svar smiley

• #4   19. jan 2012 Hej Lene.

Jeg syntes også vi får mere glæde af hinanden, når han er inde kat. Jeg har erfaret med vores tidligere katte, der netop var udekatte, aldrig ville snakke og aldrig var hjemme.
    Jeg syntes også der er masser af plads. Og så har jeg en idé om, at jo før han får en ven, jo bedre kan de enes. Ved ikke om det passer smiley

Han er ikke neutraliseret endnu. Apropos det, hvor gammel skal han egentlig være før det kan gøres? Han er ved at være 4 måneder nu? smiley

• #5   19. jan 2012 Camilla han kan sagtens kastereres nu ingen problemer deri smiley

Jeg tror da også du har støre glæde af din kat er inde, og ikke mindst så ved du da den er i gode hænder jo.

Jeg vil mene du nu sagtens kan anskaffe dig kan nr 2 det vil din store killing da elske, og det er så sjovt at se hvordan de leger sammen

Held og lykke smiley

Lene og høgerstedets skovkatte

• #6   19. jan 2012 Jamen, så skal vi jo en tur forbi dyre-doktoren, så vi kan få det overstået smiley

Mange tak for hjælpen!
    Så kan jeg roligt prøve at kigge efter en lille mis, uden dårlig samvittighed smiley

• #7   19. jan 2012 Vi bor i en to-værelses på 59 m2, og vi er ved at anskaffe kat nr. 2. Jeg har slet ingen betænkeligheder ved tanken om 2 katte her i lejligheden. Der er jo rum nok til, at de kan undgå hinanden lidt, hvis de ikke lige er i det selskabelige hjørne. Og plads nok til at lege også. Så det bekymrer jeg mig ikke om.
    Så længe begge katte er neutraliserede, så burde der ikke være noget bøvl.

• #8   19. jan 2012 Ja, der er også masser af rum at gemme sig i her og plads at lege på. Tror også kun at han ville syntes det var hyggeligt med lidt selskab! smiley

• #9   19. jan 2012 Simba havde i hvert fald meget glæde af at lille mille kom til. Vi havde blot simba i 3 uger før mille blev en del af famlien, men trods det, kan man mærke på ham, at han elsker at have en legekammerat, og det samme gør hun. Når vi ikke er hjemme eller sover, kan de stadig hygge sig sammen, og behøver ikke på samme måde at tilpasse sig vores døgnrytme, som de ellers ville som ene+inde katte.

• #10   19. jan 2012 Jeg bor selv i en 2-værelses lejlighed på 69 kvm, med 2 maine coon`er og en fransk bulldog.. Vi har 3.20 til loftet så kattene nyder godt af hylder, galop pæle, og kæmpe kradsetræ mens bulleren hygger sig på gulvet og jeg har igen problemer med plads mangel smiley

• #11   19. jan 2012 Det er dejligt at høre så meget positivt til det.
    Nu kan jeg med god samvittighed lede efter Obie's nye bedste ven smiley

Tak for hjælpen allesammen smiley

• #12   19. jan 2012 Siger fuldstændig det samme som Maiken A smiley skal os selv til at sætte endnu en kat ind i en 56 kvm lejlighed smiley

• #13   19. jan 2012 Der er masser af plads til to katte... Jeg har godt nok 6 kvadratmeter mere i min lejlighed (den er på 70kvm) og jeg skal have kat nummer 2 til sommer.

• #14   23. jan 2012 vi har 50 kvm og det går fint smiley leder efter nogert større men pladsen har ikke været åroblem. Kan godt anbefale en mere. Vores er blevet brødre der spiser soverleger og går på toilet sammen smiley

Kommentér på:
Er der nok plads til 2?

Annonce