{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.578 visninger | Oprettet:

Hvornår er nok NOK?!! {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og er lidt ulykkelig, fordi min katte sammenføring måske ikke er lutter lagkage og så fint som jeg gerne så det sku være........

Vi har Magnus som kat nr 1, han er fra Juni 09 og alene kat herhjemme til januar mdr i år. Så får vi Samson som er fra Maj 09, men væsentlig større, ham har vi haft nu i en lille mdr.

De har haft deres ture, få alvorlige slagsmål, men irettesættelse, og de jagter hinanden rundt herhjemme.
Dels er noget for sjov og de slår meget ud med poterne efter hinanden, speciel Magnus slår med poten uden grund.

Samson har lært af det og forsvare sig..... Ingen skrammer, bortset fra små rifter på Samsons næse tip.

Idag har de haft en større tur og Samson er godt kuet og har ligget under vores seng hele dagen. Vi må holde Magnus væk når de skal spise da han ellers stjæler mad, både sin egen og Samsons.

Samson er blevet mere sky og forståeligt.
Vi holder naturligvis enormt af dem begge, og Samson betyder alt for os.....

Spørgsmålet om der stadig er håb forude for sammenføring af disse to herre??!

De er begge kastrerede, og det skal da oz siges at de oz kan være i samme stue og sagtens gå forbi hinanden uden at slås eller hvæse......

Hvad skal vi gøre??

Håber der kommer fornuftige svar, da det gør os så ondt!

Pft.


Kommentarer på:  Hvornår er nok NOK?!!
  • #1   23. feb 2010 Var de begge to også kastrerede før/ved sammenførelsen, eller blev de det først senere - og i givet fald, hvor lang tid siden er det?

    Jeg synes nu, det er gode tegn, at de godt kan være i samme rum uden at slås, men jeg ville undgå situationer, der kan provokere dem til kamp.
    F.eks. ville jeg sørge for at have mad og vand stående flere steder i huset, ligesom der skal være bakker, placeret hvert sit sted.



  • #3   23. feb 2010 PS: Ser nu, du kun har haft kattene sammen i godt i måned, og som du selv er inde på, er størstedelen af deres "sammenstød" for det meste leg.

    Det ser i dine øjne nok værre ud, end det er, men de er jo "teen-age drenge" og spiller med musklerne, som sådanne lømler gør.
    Du kan jo også prøve at sætte Feliway i stikkontakterne. Det skulle have en beroligende virkning, og mange har prøvet det med succes.


  • #4   23. feb 2010 Oki, vi har skåle med mad og vand to forskellige steder i huset. Jo de var begge kastrerede da de mødtes, samson blev det i november sidste år og Samson for en mdr siden. Kan det evt have en betydning???

    Jeg må ærligt indrømme at jeg har svært ved at finde ud af hvornår det er leg og hvornår det er mere voldsomt.........

    Vil vove og påstå at jeg har oplevet begge dele.
    De kan ligge og tjatte til hinanden, gå sammen, men Magnus er meget jægeren som holder øje med samson og gerne jagter ham..... smiley


  • #5   23. feb 2010 Ja de har kun godt og vel været sammen en mdr. Måske er det bare teenageri, men det ser da voldsomt ud og når den lille jagter den store......

    Hvor får man Feliway henne????


  • #6   23. feb 2010 Lotte * Nu med opdateret hjemmeside* S
    :
    Tak for de gode råd.

    Jo vi har altid mad stående fremme, tørkost og vand. To gange om dagen morgen og aften, får de vådkost, det er mest der der er problemer.

    Samson "bor" under vores seng. Magnus har resten af huset mere eller mindre.


  • #7   23. feb 2010 Ulla P. Tusinde tak for dit råd, ja, jeg håber skam du har ret, det er godt nok Magnus som er nyest kastreret, synes oz jeg stadig kan lugte hans urin i kassen hvad jeg ikke kan med Samson smiley

    Vil da prøve med Feliway, min dyrelæge har det vist, har lige tjekket på netettt, nemlig smiley

    Skal lige love for at sådan to teenager drenge kan lege vildt.....


  • #8   23. feb 2010 Jeg havde for alvor problemer med 2 af mine og de slås virkelig for livet, hunkatten bed sig fast i hannens strube det var meget slemt, men de er blevet venner nu. Det har taget tid og en del Feliway og felifriend, men det er lykkes, så der er ihverifald håb for dig endnu. Giv dem mere tid og når hormonerne er helt væk skal der nok falde lidt mere ro på..

  • #9   23. feb 2010 Man kan godt mærke på dem de har været i kløerne på hinanden med de kan spise-sove sammen osv men de vaske ikke hinanden som de andre gør

  • #10   23. feb 2010 Ja sagtens, det var kun mens de ude efter hinanden jeg adskildte dem når vi ikke var her... Men hold op det var vildt en overgang, hannen Bastian fik så mange tæsk at bare han så hende så gik han, men nu er der ikke noget.. Var ellers ved at sælge ham, da det var synd for ham, men man skulle tro de havde hørt det for så holdt de op.

  • #11   23. feb 2010 Jeg har et par billeder i hans profil hvor de er sammen, det er Jasmin der (tortien) som han var uvenner med da han flyttede ind, som du der kan se, er de ret cool overfor hinanden

  • #12   23. feb 2010 Mine gik fra at prøve at slå hinanden ihjel hele tiden til engang imellem og nu prøver de aldrig. Især Bastian kan godt lige markere sig med poten, men der går aldrig videre derfra

  • #13   23. feb 2010 Ja det er jo bare deres måde.



  • #15   24. feb 2010 Tak for jeres svar. Det lyder da dejligt hvis der er håb forude, kan godt se at der er meget magtkamp i det.

    Maria: Glæder mig at dine katte enes nu, jeg køber Feliway idag og ellers har jeg altid vandsprøjt indenfor rækkevidden, men så vidt muligt blander jeg mig naturligvis ikke.

    Ved det er bedst at de selv klare det, og Samson trækker sig for det meste altid tilbage, når Magnus "angriber", men det signalere oz at Magnus er stærkest.

    Vi glæder os til der forhåbeligt falder mere ro over dem, skønt de naturligvis oz ska ha lov at være teenagere og lege smiley


  • #16   24. feb 2010 Skal voksne katte sættes sammen - så skal sammenførslen foregå langsomt.

    Det er hver deres værelse, gerne med en netdør. Man bytter kattene rundt så de får mulighed for at lære hinandens lugte at kende.

    Den dag interessen er større end agressiviteten kan man lukke op.

    Det er better safe than sorry modellen


  • #17   25. feb 2010 vi havde 2 der havde gået sammen i mange år,og fik en mere sidste år i april,ingen af dem er perlevenner,men slås indimellem...så tager de lige en tur...men ik mere alvorligt end de kan gå forbi hinanden....så dine er DA MEGET bedre end mine Allerede...du er IKKE i tvivl,hvis det bliver for ALVOR !! tror du bare skal lade dem selv finde ud af det,,,held og lykke

Kommentér på:
Hvornår er nok NOK?!!

Annonce