{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

Gode råd om kasteration? :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Min lille skat skal kastreres på næste tirsdag. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre hvad jeres erfaring er med, når så katten kommer hjem igen? smiley
Vi skal aflevere ham om morgenen og så henter jeg ham fra skole.
Er det sådan at jeg skal regne med at han bare er helt groggy resten af aftenen eller?`Hvad gør jeg med min anden kat, hvis han vil hen og snuse eller begynde at rense såret for ham? smiley

Hehe, det er måske dumme spørgsmål.. Men ja, det er jo rart at vide smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd om kasteration? :)
  • #1   23. jan 2012 Der er jo ikke andet end et lille snit.
    Han er måske lidt groggy, men det er ikke sikkert, det kommer selvfølgelig an på hvornår han er blevet opereret (hvad tid på døgnet)

    Tror ikke den anden vil rense såret, men nok snuse, og han skal nok selv sige fra, hvis det bliver for meget smiley


  • #2   23. jan 2012 Okay, det er nemlig første gang vi skal ned og have en kastreret smiley så jeg er lidt nervøs for min lille pusling smiley

  • #4   23. jan 2012 Det er meget forskelligt hvordan de reagerer på narkosen.
    Jeg har for nyligt fået kastreret to killinger samme dag. Den kat der kom for først var stadig meget groggy, da jeg fik ham hjem. Ham der blev taget til sidst var frisk som en havørn (havde dog lidt svært ved at koordinere alle 4 ben på en gang, men ellers frisk nok i hovedet).

    Bare sørg hvor at missen kommer hjem og kan ligge et lunt sted.
    Mht. din anden kat, tror jeg ikke du skal være nervøs for det. Den friske af mine katte var henne og snuse, og synes det var lidt mærkeligt at Tyson ikke var helt frisk. Han gav sig til at slikke ham på hovedet, og indimellem kiggede han op på mig og miauwede, for at fortælle at der altså var noget galt med Tyson, hvorefter han nussede videre smiley

    Den mis vi fik hjem der var meget groggy, var nogenlunde frisk efter en 2-3 timer.

    Næste dag var der intet at mærke på nogen af dem smiley


  • #5   23. jan 2012 Jeg vil bestemt være opmærksom på den anden kats reaktion når vi kommer hjem med ham smiley .. Ja, jeg har hørt lidt om, at man skal sørge for at holde dem godt varme.. smiley

    tror i han vil gå hen til mad og vand selv når han vil, eller skal jeg lave en lille "ekstra" skål med det tæt ved hvor han så ligger? smiley


  • #6   23. jan 2012 Jeg ville tilbyde missen vand og vådfoder hvor den ligger, hvis den ikke er helt frisk. Evt også lige sætte den på kattebakken en tur. Men vær lidt forsigtig, og giv den mange små portioner. De har det med at overspise = opkast når de har været i narkose samt har fastet.

    Jeg mosede lidt vådfoder, og hældte lidt vand i, til mine missere, så de bare skulle lappe det i sig. Ville nok ikke give dem tørfoder, før de var klare i hovedet igen, da det kan komme i den gale hals.


  • #7   23. jan 2012 cathrine - altså, du moste vand sammen med vådfoderet ? for at gøre det endnu nemmere at få ned eller hvad? smiley for det vil jeg da gøre så. det er bare det, at jeg tvivler på, jeg kan have det stående ret længe ved ham, uden at det bliver spist af den anden. skal jeg evt. lukke ham i et andet rum, eller ganske enkelt bare tage ham op, mens den anden spiser? smiley

  • #8   23. jan 2012 Ja jeg mosede vand i vådfoderet, så det blev sådan enmasse ala tynd øllebrød, de bare kunne lappe i sig.

    Mens du fodrer den lille kan du evt. lukke den anden kat ind i et rum.


  • #9   24. jan 2012 Og det er alt efter hvor "fuld" den er I narkosen, en kat som er meget fuld af narkosen gir du ikke vand, i det den kan falde i søvn i vandskålen og så drukner den altså.

  • #10   24. jan 2012 det er helt normalt at selv de mest godmodige katte hvæser af fremmede lugte, som en kat har straks den har været ude i andre omgivelser...

    så lad katten være kommet godt til sig selv inden sammenføring og hold ham varm evt. på badeværelset, hvor han er mere beskyttet - pas på at han kan koordinere sine bevægelser, så han ikke kommer til skade, hvis han springer rundt - så derfor også badeværelset

    mine hunner kan finde på at hvæse af deres elskede killinger, når de bare har været til vaccine.... og ja det er jo kun 1 time, så er de hjemme igen...

    katte er utrolig sensible hvad lugt angår - spiser eks. heller ikke dårlig mad

    Hilsen Heidi og co


Kommentér på:
Gode råd om kasteration? :)

Annonce