{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.323 visninger | Oprettet:

Gode råd om januarudsalg! {{forumTopicSubject}}

Forbrugerinformation klæder dig på til udsalgsræset med disse gode råd:

Køb kun noget du har brug for. Hvis du kommer hjem med varer, som du ikke har brug for, er pengene ikke sparet, men spildt.

Skriv op hjemmefra, hvad du går efter, og hold dig så til listen. Noter desuden mål og størrelser og eventuelt farver.

Undersøg om det er et ordentligt produkt. Det kan være en mærkevare, som du har gode erfaringer med. Eller det kan være et produkt, som får en god bedømmelse i Forbrugerinformationens test.

Lav en grundig research, så du finder det billigste sted, før du køber større ting.

Der skal være et ordentlig nedslag i prisen, for at det virkelig batter noget. Du skal kunne spare omkring en tredjedel (33 procent) af prisen, før det er et godt køb.

Lidt om reglerne

Der er forskel på en tilbudsvare og en udsalgsvare. Udsalgsvarer skal have kostet en højere pris tidligere og gennem en længere periode. Tilbudsvarer er fremstillet med henblik på udsalget.

Et køb er et køb. Fortrydelsesretten findes ikke i lovgivningen - det er noget, som den enkelte forretning frivilligt tilbyder.

Hvis der er fejl på varen, som sælgeren ikke har oplyst om, kan køberen kræve, at varen bliver repareret eller erstattet med en anden magen til. Udsalgsvarer findes ofte kun i få eksemplarer, så det kan være umuligt at erstatte varen.

Den nye købelov giver kunderne 2 års frist til at reklamere over en vare, som er købt efter den 1. januar 2002.

Hvis der er fejl eller mangler ved varen, kan forbrugeren selv bestemme, om varen skal repareres eller erstattes med en ny magen til, hvis det er praktisk muligt.

Artikel fra DR - Kontant


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd om januarudsalg!
  • #1   5. jan 2009 Ha ja det er vældig gode råd... skriv op hvad du skal have hjemmefra hm... Altså januar udsalget er da netop impulsindkøb ikke LOL?

  • #2   5. jan 2009 Jo det vil jeg da også mene hehe

    Man køber tit en masse bras i Januar, men imellem det er der altid en ting man godt kan bruge *LOOL*

    Har dog ikke planer om at blive fattig i denne mdr så tror jeg springer over alt det shopping i Januar :o)

    Nu har vi jo også finanskrise, så mon ikke rabatterne fortsætter lidt endnu hehe


  • #3   5. jan 2009 Jeg har heller ikke råd til det vilde shopping i denne måned, lidt øv, men jo vi satser bare på finanskrisen fortsætter lidt endnu.. uh hvor er vi egoistiske:))

  • #4   5. jan 2009 Ja for det er jo ganske trist at vi har den krise i hele verdenen! Men man er altid lide egoistisk, især hvis det handler om sko til billige penge *LOOL*

  • #5   5. jan 2009 Ej ikke lige sko til mig, jeg har knyster så det er ikke sjovt at købe sko, men ellers alt andet:))

  • #6   6. jan 2009 Av, så kan jeg godt se at det ikke er så sjovt! :o(

  • #7   6. jan 2009 Jo jo de har meget mere end sko he he:)

  • #8   6. jan 2009 Ja det ved jeg godt *LOOL*
    Det var "av" til det med skoene hihi


  • #9   6. jan 2009 Ja nu er jeg født med dem, så dem har jeg vænnet mig til:) Men når jeg køber sko er det ofte et mareridt, jeg kan sommetider kun passe de dyreste og sommetider er jeg heldig at finde nogle billige til mine fødder.
    Men det med at sko skal "gåes til" duer ikke til mig, de skal passe:)


  • #10   6. jan 2009 Vidste ikke at nogle bliver født med dem - så lærte jeg også lidt idag hehe

    Jeg har brede fødder, ikke platfod hehe men det kan også nogle gange være svært at finde en sommersandal, fordi de ofte er så smalle. Nogle alm sko er lige sådan, så dem får jeg min mor til at gå til, så passer de perfekt bagefter :o)


  • #11   6. jan 2009 Jo jo jeg blev født med dem, en arv fra min mormor:) Jeg gik til kontrol på ortopædigisk afd 1 gang hvert år indtil jeg blev 18. Jeg glemmer aldrig en dum sygepl. der udbrød; jamen du har jo ligeså store knyster som en gammel kone... Hva faen er det for noget, at sige til et barn.. nå jeg lærte selv at lave sjov med dem:)
    Det var smart din mor lige kan gå dit fodtøj til, jeg mangler en der kan gøre det ved mit:)


  • #12   6. jan 2009 Det var da en mærkelig kommentar fra en sygeplejerske! Nogle tænker ikke før de taler!

    Men sikke en arv at få, hva`?! Hehe Har du så også givet det videre til dine børn?

    Man lære også med alderen at man ikke skal være så selvhøjtidlig og det hjælper tit at være lidt ironisk når der er noget der irriterere en. Synes så, at hvis man haft / døjet med noget i mange år, så aftager "smerten" ved at folk gør grin eller kommentere det også en hel del....ved ikke om det gav mening *LOOL*


  • #13   6. jan 2009 Nej knyster springer oftest en generation over, så mine evt børnebørn har risikoen, desværre.
    Jeg lavede selv sjov i skolen med dem og sagde de andre havde grimme "lige-ud" fødder, hvor der var "former" på mine LOL, så jeg er aldrig blevet drillet med dem:)


  • #14   7. jan 2009 Okay det er da heldigt nok for dine børn, kan man da sige! :o)
    Men så lidt uheldigt for evt. børnebørn, men det er jo ikke noget man dør af, så det kunne jo være meget værre :o)


  • #15   7. jan 2009 Ja det er ikke den værste arvelighed man kan komme ud for:)

Kommentér på:
Gode råd om januarudsalg!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce