{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
785 visninger | Oprettet:

Råd kød? {{forumTopicSubject}}

Hej KG'ere!

Nu har der været en del emner oppe omkring fodring af katte, hvor der både er spurgt ind til råt kød, tørfoder, vådfoder mm.!

Jeg har på et tidligere tidspunkt lavet en tråd, indeholdende spørgsmål omkring slankekur til kat, og blev på daværende tidspunkt anbefalet at give kattene vådfoder/råt kød, hvilket er gjort (desværre stiger vægten fortsat på Perle).

Og imens kattene er lidt "trætte" af mit vådfoder, er tankerne så gledet over på råd kød! smiley

SÅ:

Hvad giver DU?
Kogt/ikke kogt?
Hvor meget / Hvor lidt ?
Med ben / uden ben
Med Brusk/uden brusk ?

P.S Har købt nogle frosne sillefileter, men bør jeg være urolig for alle de mange små ben i dem, eller kan katten godt selv styre det ? ( Hun fik lige et lille stykke uden ben, og hun ELSKER det!).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd kød?
  • #1   6. feb 2012 Jeg giver ALT råt kød, som regel det vi selv får til aften. Der må gerne være knogler og brusk med, men som sagt kun hvis det er råt. De fleste katte bryder sig ikke om fisk, de er jo generelt ikke fiskere fra naturens side, med undtagelse af et par racer, min fx. Men vil de have det er det fint. Jeg mener ikke de små trådtynde ben der er i sild kan gøre skade. Men giver jeg fisk er det som regel filetter.

  • #2   6. feb 2012 Marianne: Tak for svaret!

    Det jeg har købt er netop også sillefileter, og den ene kat gider dem slet ikke smiley

    Men ingen katten nu fik en hel at slås med, ville jeg lige sikre mig at benene ikke kan gøre skade på hende ! smiley


  • #5   6. feb 2012 Har hørt at de ikke må få rå fisk. Men hvad med rå kylling? Vi spiser en del kylling herhjemme, og har indtil nu kun givet dem det tilberedt fra ovnen.

    Men er bange for at de med tiden vil blive for fede, så kunne godt tænke mig at råfodre lidt mere. Dog gider den ene ikke spise råt hakket okse, og er i det hele taget ikke meget for at spise andet end tørfoder - og desværre er han ikke faldet synderligt for applaws - men tænker.... hvis der ikke er andet mad end det "sunde", så spiser han det vel nok når sulten melder sig.

    De er nu 4½mdr - kastereret og sunde og fine - ville blive så ærgerlig over at få små fede katte smiley


  • #7   7. feb 2012 Katte må spise ALT, der er råt.

    Jeg giver alt lige fra kyllingehalse, lever, fisk, vinger, brusk, rådyr, vildt og så videre.


  • #8   7. feb 2012 Vil der være nogen forskel på at give rå kylling/kalkun, fremfor tilberedt ? (kogt)
    Er der forskel på næringsindholdet :-)?

    Vil helst gerne gi' min "tykke" perle noget som mætter meget, men som ikke er fyldt med en masse kcal mm smiley


  • #10   7. feb 2012 Det giver mening smiley

    Er katte så mere resistent overfor f.eks salmonella :-)?


  • #12   7. feb 2012 Jamen så er det bare at gå i krig med det rå kød smiley

  • #15   7. feb 2012 Susan: Mange tak for dit svar smiley

  • #16   7. feb 2012 Det er godt nok ikke min tråd men hold da op en masse gode råd jeg fik..

    Jeg troede ikke de måtte få råt kød, men at det er det bedste for min kat er da klart nemmere for mig.. Min kat elsker fisk.. den torskefilet den fik i går forsvandt hurtigere end noget andet.. alt med laks er også bare guld værd..

    Dejligt at kunne læse at de sagtens kan tåle det, samt andet rådt kød.. Er det sandt de ikke må få oksekød - sådan hakket osv..?? kun oksekød fra steg eller bøffer..??


  • #20   7. feb 2012 Susan - Det lyder som logisk tankegang. Jeg holder mig nok også selv fra det..

    Er der noget som katte generelt ikke må få eller ikke kan tåle..?


  • #22   7. feb 2012 Har så lige et tillægsspørgsmål til jer garvede katteejere.

    Mine er som tidligere skrevet ca.4½ mdr, og syntes der er meget de ikke rigtig kan tygge ordentligt - de prøver, men får slugt det i for store stykker, for derefter at kaste det op..... er det normalt?

    Mener at have læst, at der kun er ganske få flere tænder i det blivende tandsæt, så kan ikke helt forstå at de f.eks ikke kan spise en hel reje.


  • #23   7. feb 2012 Der er nogle katte der sluger maden og derved kommer det ofte op igen. Det er ikke kun killinger, min gamle MCO gør det også- Jeg giver 4 mdr killinger daggamle kyilinger og den kan de sagtens flænse i stykker. Så jeg tror det er et spørgsmål om at din killing skal vænne sig til at spise "ordenligt". Eller også er den bare en slughals, som æder på den måde og så kan det være en god ide at skære det i mindre stykker, så den får glæde af maden.



  • #25   7. feb 2012 Marianne.
    Som det er nu, der skærer jeg meget af det ud i mindre stykker, men da de jo er små rovdyr, så ville jeg mene, at de kunne klare som dine - selv at flænse det.

    Lotte.
    De har tørkost stående - et miks af Applaws, Specific og Noget andet killingefoder jeg ikke kan huske navnet på. Derudover, så får de en halv dåse Lux vådfoder til deling dagligt, og derudover kylling, rejer eller hvad vi nu lige har lidt af, og så selvfølgelig godbidder. Ville ikke mene at de sulter.


  • #27   9. feb 2012 altså vores kat elsker rejer..

  • #29   9. feb 2012 rejer giver jeg meget sjældent og kun som "slik" da indholdet af magnesium er meget højt. Og da man som regel køber færdigkogte rejer er indholdet af salt også alt for højt til det er sundt for en kat, hvis den får det hver dag.

  • #30   10. feb 2012 Jeg har i dag købt en pose med nogle "tørrede fisk"
    Indeholder soltørrede kenyanske mini karper.

    Det skal bruges som godbider, og mine katte elsker dem smiley

    det jeg finder godt ved dem, er at kattene skal arbejde lidt for dem (altså ikke en godbid de bare sluger). smiley

    Nogle andre som kender til denne godbid ?


Kommentér på:
Råd kød?

Annonce