{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Råd til opfedning? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en perserpige på 1 år som i den grad kunne trænge til noget på sidebenene!
Hun er desværre en ret kræsen dame, som er meget glad for sit tørfoder smiley Efter at være gået væk fra killingefoder, er jeg nu gået tilbage til det, efter kyndig rådgivning herfra, men jeg søger flere gode råd.
Jeg har liiiiige fået vænnet hende til at spise sheeba lakse pate, men andet kan jeg ikke få hende til, selvom jeg har prøvet gode mærker med meget kød i. Lakseolie er heller ikke et hit og ej heller kogt fisk!

Så i kan nok se at jeg står over for en lille udfordring! Hvad er jeres erfaringer - please do tell smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd til opfedning?
  • #2   15. dec 2013 Fiskeolien var fordi hun havde tør hud og mat pels, men det er blevet bedre efter hun er begyndt at spise lidt vådfoder. Tror tørkosten blev for ensformig og derved den kedelige hud og pels smiley

  • #4   15. dec 2013 Hun får RC smiley

  • #5   15. dec 2013 Prøv at find et tørfoder, hvor fedtindholdet er okay højt.
    Hvis hun gider at spise det, så prøv at bland en rå æggeblomme ned i hendes vådfoder (en blomme er fuld af gode ting til katten og så er den meget fed. Jeg lavede en blanding af æggeblomme og kattemælk, dengang mew vejede 3 kilo og skulle amme, med succes)


  • #6   15. dec 2013 Lige nu får hun perser kitten med 22% fedt, er det ikke nogenlunde fornuftigt? Ved ikke så meget om det smiley Men det med æggeblommen vil jeg da prøve. Kan man ikke piske hele ægget med en gaffel, ligesom når man pensler boller, der er jo meget protein i hviden?
    Har faktisk også kattemælk.. Tak for tippet - det skal da prøves smiley


  • #7   15. dec 2013 Er hun neutraliseret? Hvis ikke vil en neutralisering meget vel kunne give hende noget mere på siderne. Fertile katte er tit stressede pga. hormoner og kan derfor godt tabe sig, især under løbetid da de som regel har alt andet i hovedet end at spise (:

  • #8   15. dec 2013 Det er ikke farligt at sende en mager kat i narkose? Det kan godt være jeg skal få hende ordnet så smiley

  • #9   15. dec 2013 Nej så længe katten ikke fejler noget kan jeg ikke se det skulle være farlig (: Min Misling er lige blevet ordnet for 10 dage siden, og hun var en lille pind, 2,5 kg, men nu har hun taget 500 g på allerede. Men få hende ordnet, det er helt sikkert en god ide

  • #10   15. dec 2013 Åh, min stakkels konto - min anden kat er lige blevet ordnet smiley Men man må jo gøre hvad der skal til smiley

  • #11   15. dec 2013 Ja sådan er det jo (: Men det er jo ikke fordi katten er syg, så jeg vil da mene det godt kan vente til efter jul, men helt sikkert få det gjort i nærmeste fremtid

  • #13   15. dec 2013 Jo tak, det ved jeg skam smiley

  • #14   15. dec 2013 Tilde - Jeg ville snakke med dyrlægen om det, og hvis dyrlægen mener hun er OK til det, så vil jeg få hende kastreret pronto, og ellers så vil jeg købe nogle p-piller og give hende dem i et par månder og så få hende kastreret..
    Fertile katte kan nemt være svære at holde huld på, og det bliver kun værre når vi går foråret i møde, og hormonerne rigtig kommer igang..


  • #16   15. dec 2013 Det ville i hvert fald være noget jeg kunne gå i gang med hurtigt, og så få lidt huld på hende inden. Så kunne hun blive ordnet i det nye år.

  • #18   15. dec 2013 Ja, jeg er heller ikke vild med p-piller til kat, men tænker at en kort periode går an smiley

  • #20   15. dec 2013 Hun var til dyrlægen i sidste uge, og der kiggede han hende i munden, men jeg ved jo selvfølgelig ikke hvor "grundigt" de kigger hvis ikke mistanken er der. Har din også et generelt problem med at f.eks. godbidder sætter sig i siden af munden (lidt ligesom hvis vi har en lakrids i ganen) og den så sidder og smasker for at få den løs? Måske et ret specifikt spørgsmål smiley

  • #22   15. dec 2013 Ja det er mine også, og gimpet multi vitamin pasta smiley De spiser alle slags godbidder her, men bliver stygt fornærmede over når jeg prøver med nyt vådfoder smiley Jeg kender ikke andre, ud over avleren hvorfra jeg har dem, som har persere. Hvis det er okay vil jeg lige huske dig, til hvis jeg en anden gang har brug for en perser entusiasts mening?

Kommentér på:
Råd til opfedning?

Annonce