12. nov 2011 Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 5 Emner: 8 Svar: 367
Har i også en kat der kaster op dagligt? {{forumTopicSubject}}
Vores ene kat (Mathilda), kaster stort set op hver eneste dag.
Der er som regel aldrig noget i selve opkastet - og hun kaster kun op, lige efter hun har spist...
Det har hun sådan set gjort i flere år - og dyrlægen kan heller ikke se nogle sygdomme, eller infektioner, og hun får regelmæssig ormekur.
Jeg har hørt om, at nogle katte enten kaster op fordi de spiser for hurtigt, er lidt nervøse eller simpelthen fordi de har problemer med at lade være....??
Nogen der kender til det?
Hun får selvf. også anti-hairball kattefodder - og ind imellem noget til at fjerne hårboller - men som sagt er det sjældent det der er problemet.
Opkastet består - som jeg skrev tidligere - faktisk kun af fodder 99% af gangene...
Nogen der har nogle gode råd??
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 5 Emner: 8 Svar: 367
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Har haft Hector i godt og vel 8 måneder nu - og har set ham kaste op 1 gang hvor det kun var væske. Så nej har bestemt ikke og synes ikke det er normalt :S
nov 2011
Hun kan bedst lide at spise alene - og er ikke meget for at spise med alt for meget selskab fra os heller.
Dyrlægen snakker bare om hårboller - men altså, det er jo sjældent der er noget i opkastet - for det meste er det som om, fodderet lige har været nede og vende, og så kommer op med det samme.
Det underlige er jo, at hun ellers spiser fint, og taber sig ikke, eller noget
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
nov 2011
Jeg vidste der var en sygdom eller lidelse, der hed noget specielt, men har ikke rigtig kunne finde andet end engelske artikler, og ikke noget dansk.
Dyrlægen nævnte det heller ikke.... men jeg vidste, at der måtte bare være nogen herinde der havde/har oplevet noget lignende,
Jeg vil forsøge med større fodder - for sådan et bræt vil hun sikkert ikke lege med, og jeg er ikke sikker på, at hun kan få lov at have det for sig selv.
Så jeg vil finde noget større foder til hende (og de andre)....
Vil oprette et nyt forumemne, og fortælle hvordan det går
Har i også en kat der kaster op dagligt?