4.050 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Dannie J
Dannie J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

min kat er sindsyg min kat er sindsyg

Jeg har fået denne rare, kærlige, søde kat.
men da jeg så kastreret ham, blev han sindsyg, han bider, river og hans haler bliver helt stor og fluffy, og an bliver selv helt stor og hopper sidelæns hen mod os. så da jeg tog til dyrelægen med ham fordi jeg tænkte det kunne være noget smerte relateret, men det var det ikke, han sagde at vi skulle "slå" ham når han slog os, men det kan jeg sku ikke få mig selv til, og jeg synes det lyder mærkeligt at skulle slå dyret.
Vi har prøvet at gå ture med ham, men sidste gang vi gjorde det, blev han virkelig, virkelig sur på os.

Nogen der har prøvet det samme?
Og evt. har nogle tips?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min kat er sindsyg
  • Dannie J
    Dannie J Tilmeldt:
    feb 2012

#1   10. feb 2012 OG JEG HAR VIRKELIG BRUG FOR HJÆLP, FOR HAN ER IKKE RAR AT VÆRE SAMMEN MED!

• #2   10. feb 2012 Dannie - jeg ville klart skifte dyrlæge.
    Man skal ikke slå på dyr fordi de ikke lige makker ret.

Hvor gammel er han?

• Dannie J
    Dannie J Tilmeldt:
    feb 2012

#3   10. feb 2012 Ca, 9 mrd. men inden han blev kastereret var han en SÅ sød og dejlig kat, men nu er han ikke sig selv som da vi fik ham.
    Nej nemlig jeg synes også det lyder mærkeligt

• #4   10. feb 2012 Hm det er svært at sige - det burde ikke have noget at gøre med at han er blevet kastreret.
    Har I andre katte? Eller andre dyr?

• Dannie J
    Dannie J Tilmeldt:
    feb 2012

#5   10. feb 2012 og jeg tænkte han han måske bare havde noget testosteron han lige skulle have løbet af, men han blev kastreret da han var 6 mdr.

• Dannie J
    Dannie J Tilmeldt:
    feb 2012

#6   10. feb 2012 Nej det har vi ikke

• #7   10. feb 2012 Okay så er jeg helt blank.
    ved ikke hvorfor han skulle have skiftet karakter efter et dyrlægebesøg.

• #8   10. feb 2012 Hej Dannie

Det lyder godt nok underligt. Kastration i sig selv skulle ikke kunne gøre det ved en kat i sig selv. det kan være hændelserne omkring kastrationen har været traumatiserende for ham. Hvornår blev han kastreret?
    Prøv at købe en feliway, den kan sættes i stikkontakten og spreder nogle feromoner som beroliger katten.

• Dannie J
    Dannie J Tilmeldt:
    feb 2012

#11   10. feb 2012 *Lotte / Forbyd sletning af forum-emner!!! *
    Det her er ikke leg! han bider virkelig hårdt og river i alt, vores hænder og fødder, og revet til blods hele tiden, når han puster sig op springer han på os og bider helt vildt!

• #12   10. feb 2012 HElt enig med Line S, det gør vores også men direkte angriber gør de dog ikke... lyder mærkeligt men ja prøv feliway.

• Dannie J
    Dannie J Tilmeldt:
    feb 2012

#13   10. feb 2012 nej når jeg leger med ham, har jeg altid legetøj med i det, det eneste jeg gøre ved han mave er at nusse ham, og det ELSKER han!

Altså jeg siger ikke at han ALDRIG falder til ro for det gør han, og så er han super dejlig igen, men det meste af dagen, springer han på os.

• Dannie J
    Dannie J Tilmeldt:
    feb 2012

#15   10. feb 2012 men jeg har fået sådan en spray godt nok ikke lige den der feliway, men den anden er han fuldstændig ligeglad med.

• #16   10. feb 2012 Man skal adrig slå sit dyr der kommer der ikke noget godt ud af
    Men prøv med vand der hjælper noget gang det har vi gjordt med vores den ene kat

• #17   10. feb 2012 Feliway er katte-feromoner, har meget ofte en rigtig god effekt.
    Anden spray kan jo være alt muligt andet og med en helt anden virkning, hvad hedder det?

Jeg tænkte også i første omgang leg, måske han trænger til en legekammerat.

I anden omgang tænkte jeg: Startede det lige efter kastrationen?
    Et af de stoffer der ofte benyttes til bedøvelse af kat *kan* give mennesker halucinationer, om samme bivirkning gælder dyr er selvfølgelig svær at sige....

• #18   10. feb 2012 hvor lang tid siden er den han er blivet kasteret

• #19   10. feb 2012 Det er meget typisk leg for en ung kat i den alder. Normalt ville den slags "gå ud over" en anden kat, men da den "kun" har jer, så bliver i så at sige dens sparringspartner. Det i bør gøre er at sige NEJ og ignorere ham, når det sker. så finder han med tiden ud af at det ikke er ok, med den slags overfor jer. Men som med alt adfærdstræning, er det ikke noget der ændre sig på et par dage. Husk at når i hiver hånden til jer og måske himler op, synes han det er sjovt og bliver ved. Det giver også større skrammer når man rykker hånden til sig.
    Feliway hjælper ikke i denne situation, da det er helt normal lømmeladfærd.

• #20   10. feb 2012 Min kat puster sig også op & halen bliver stor, & så løber hun sidelæns hen imod os & siger nogle mærkelig lyde, men det opfatter jeg nu også som ren leg:-).

• #21   10. feb 2012 Sådan leger vores 8 måneders hankastrat altså også:) Dog går det udover vores hunkat (som bare stikker ham en på lampen, når han bliver for meget) og hans legetøj.
    Jeg tænker, at han simpelthen har brug for en legekammerat. Eller mere aktivering.
    Vores bølle kræver en hel masse hver dag, for Yatzy gider kun at lege om formiddagen. Og så må jeg jo finde på noget til ham på de andre tidspunkter. Han er lynende intelligent, så jeg er hele tiden nødt til at finde på ting, så han kan få brugt sit hoved og sin krop. Ellers bliver han træls og angriber mine fødder og potteplanerne for at få afløb for sin energi.

• Dannie J
    Dannie J Tilmeldt:
    feb 2012

#22   10. feb 2012 Nååhr okay jamen så må det jo være leg.
    Jeg blev bare urolig for det kom meget pludseligt, og dengang jeg var til dyrelægen, sagde de også at det var en mærkelig adfær, men min dyrelæge virkede også lidt "kuk kuk" smiley Tusinde tak for hjælpen smiley

• #23   10. feb 2012 Du har da vist fået svar på dit spørgsmål smiley Men ja den skal lære at det bare ikke er i orden at lege vildt med hænder og fødder med kløerne fremme. Hvis I ikke har prøvet kan i evt. prøve at pive når han gør det for at vise "Smerte - stop!" ligesom dens søskende fra lille af, hvor de lærte grænserne. smiley

Desuden så synes jeg det er fuldstændig rablende sindssygt at en dyrlæge siger man skal slå eller daffe til en kat, der gør det samme mod en! Altså.. Den fatter jo ikke hvorfor man gør det mod den! Jesus christ smiley Havde min dyrlæge sagt det havde jeg i et snuptag taget katten ind i tasken og hjem igen med en besked om at han ikke skulle røre min kat.
    Ja jeg kan da godt daske lidt til kattene for at få dem væk fra noget farligt fx. et lys eller sådan, men fandme ikke som afstraffelse. Ej.. :S

• #24   10. feb 2012
    Dannie **da jeg tog til dyrelægen med ham fordi jeg tænkte det kunne være noget smerte relateret, men det var det ikke, han sagde at vi skulle "slå" ham når han slog os**

Gudfrimigvel! smiley Hvem var den dyrlæge? Hvis det er samme dyrlæge der har kastreret ham, skulle det ikke undre mig, om katten har været udsat for et eller andet overgreb af dyrlægen, som har gjort katten mere kortluntet.
    Skift dyrlæge!

Link om legeaggression, og hvad man kan gøre for at forebygge og afhjælpe det.
    (link fjernet)

• #25   10. feb 2012 Tror han vil have godt af en legekammerat. Det skal bare ikke være den mest bly i et kuld, men en der modig..

• #26   10. feb 2012 der findes desværre en hele del dyrlæger, der intet ved om katteædfærd og katte-ernæring. Og desværre er der rigtig mange, især nye katte-ejere der tror på det, blot fordi personen er sød og rar og har læst i x antal år.

• #27   10. feb 2012 Køb en ekstra kat. Så får den kløene og I får en glad venlig og rolig kat i stedet for:-)

• #28   11. feb 2012 Mine to jævnaldrende katte leger på præcis den måde du beskriver. Men de har hinanden og dermed går vi fri for "angreb/legen"

Kommentér på:
min kat er sindsyg

Annonce