min kat er sindsyg min kat er sindsyg
Jeg har fået denne rare, kærlige, søde kat.
men da jeg så kastreret ham, blev han sindsyg, han bider, river og hans haler bliver helt stor og fluffy, og an bliver selv helt stor og hopper sidelæns hen mod os. så da jeg tog til dyrelægen med ham fordi jeg tænkte det kunne være noget smerte relateret, men det var det ikke, han sagde at vi skulle "slå" ham når han slog os, men det kan jeg sku ikke få mig selv til, og jeg synes det lyder mærkeligt at skulle slå dyret.
Vi har prøvet at gå ture med ham, men sidste gang vi gjorde det, blev han virkelig, virkelig sur på os.
Nogen der har prøvet det samme?
Og evt. har nogle tips?
feb 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 831
Man skal ikke slå på dyr fordi de ikke lige makker ret.
Hvor gammel er han?
feb 2012
Nej nemlig jeg synes også det lyder mærkeligt
jun 2011
Har I andre katte? Eller andre dyr?
feb 2012
feb 2012
jun 2011
ved ikke hvorfor han skulle have skiftet karakter efter et dyrlægebesøg.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
Det lyder godt nok underligt. Kastration i sig selv skulle ikke kunne gøre det ved en kat i sig selv. det kan være hændelserne omkring kastrationen har været traumatiserende for ham. Hvornår blev han kastreret?
Prøv at købe en feliway, den kan sættes i stikkontakten og spreder nogle feromoner som beroliger katten.
feb 2012
Det her er ikke leg! han bider virkelig hårdt og river i alt, vores hænder og fødder, og revet til blods hele tiden, når han puster sig op springer han på os og bider helt vildt!
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 353
feb 2012
Altså jeg siger ikke at han ALDRIG falder til ro for det gør han, og så er han super dejlig igen, men det meste af dagen, springer han på os.
feb 2012
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 29
Men prøv med vand der hjælper noget gang det har vi gjordt med vores den ene kat
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Anden spray kan jo være alt muligt andet og med en helt anden virkning, hvad hedder det?
Jeg tænkte også i første omgang leg, måske han trænger til en legekammerat.
I anden omgang tænkte jeg: Startede det lige efter kastrationen?
Et af de stoffer der ofte benyttes til bedøvelse af kat *kan* give mennesker halucinationer, om samme bivirkning gælder dyr er selvfølgelig svær at sige....
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 29
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Feliway hjælper ikke i denne situation, da det er helt normal lømmeladfærd.
okt 2011
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 26
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Jeg tænker, at han simpelthen har brug for en legekammerat. Eller mere aktivering.
Vores bølle kræver en hel masse hver dag, for Yatzy gider kun at lege om formiddagen. Og så må jeg jo finde på noget til ham på de andre tidspunkter. Han er lynende intelligent, så jeg er hele tiden nødt til at finde på ting, så han kan få brugt sit hoved og sin krop. Ellers bliver han træls og angriber mine fødder og potteplanerne for at få afløb for sin energi.
feb 2012
Jeg blev bare urolig for det kom meget pludseligt, og dengang jeg var til dyrelægen, sagde de også at det var en mærkelig adfær, men min dyrelæge virkede også lidt "kuk kuk"
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Desuden så synes jeg det er fuldstændig rablende sindssygt at en dyrlæge siger man skal slå eller daffe til en kat, der gør det samme mod en! Altså.. Den fatter jo ikke hvorfor man gør det mod den! Jesus christ
Ja jeg kan da godt daske lidt til kattene for at få dem væk fra noget farligt fx. et lys eller sådan, men fandme ikke som afstraffelse. Ej.. :S
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Dannie **da jeg tog til dyrelægen med ham fordi jeg tænkte det kunne være noget smerte relateret, men det var det ikke, han sagde at vi skulle "slå" ham når han slog os**
Gudfrimigvel!
Skift dyrlæge!
Link om legeaggression, og hvad man kan gøre for at forebygge og afhjælpe det.
(link fjernet)
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 425
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
min kat er sindsyg