Strinte-kat Strinte-kat
Hej,
Vi har en 10 måneders gammel hankat, som først blev kastreret for 14 dage siden. Vi bor i en stor lejlighed og derfor er blackjack en indekat.
Vores veninde, som havde en killing, kunne desværre ikke flytte ind i deres nye lejlighed med husdyr, derfor testede vi hvor vidt begge hankatte kunne sammen - og det gik rigtig godt! Så vi tog åbent imod vores nye kat - dog begyndte vores ældste kat at strinte 3 uger efter (om det er pga af den anden kat, vides ikke)....
Vi ved godt at det er normalt for en hankat at begynde at strinte når den ca. er 6 måneder gammel og vi ved også godt det var for sent at vi fik ham kastreret. Men stopper det? Vi vil nødigt af med ham, men fortsætter dette - har vi ingen anden mulighed...
Dyrlægen sagde at det max vil tage 2 uger før han evt. vil stoppe med at strinte, men han gjorde det så sent som for 20 min siden! Dog gør han det ikke dagligt...
Jeg ved godt at dette forum minder lidt om EB's Nationen, hvori der er mange useriøse svar... Derfor beder jeg kun om seriøse henvendelser og svar, da vi søger hjælp og det bedste for vores kat
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Husk at det er meget vigtigt at du/i rengøre meget grundigt der hvor katten har strintet. Enten bruger i Rodalon eller Eddikevand. Hvis den nye hankat ikke er kastreret, så få det gjort ellers eskalerer det bare.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Det at han har taget det fint , betyder ikke altid at der ikke har været lidt stress faktor over at der kommet en nye kat ind , især når han ikke var været neutraliseret inden.
Nogle gange så tager det lidt længere tid inden homonerne ebber ud end 2 uger , så tålmodighed.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
jan 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 38
den nye killing er kastreret fra da vi fik ham.
har godt hørt den med feliway til stikkontakten, så det vil vi prøve at undersøge nærmere.
Der kan gå flere dage imellem hans strint, og vi sørger for at fjerne alle "tillokkende" steder. OG fanger vi ham i det, bliver han straks standset .. så det er ikke fordi han får lov til at gøre det som det passer ham. det er bare stadig ikke "godt nok" at han gør det ..
jan 2012
vi har også lidt et andet spørgsmål, som det kunne være én af jeg kendte svaret på - efter han er kastreret, er han fuldstændig stoppet med at spise alt andet end sin tørkost . alt vådkost, kød, godbidder m.m. er ikke interessant .. kan det kædes sammen med en evt stresset eller usikker kat ? eller er han bare sær
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
jan 2012
Vi har lige købt den til stikkontakten, rengjort hele hytten og haft den sat til i et døgns tid. Vi har fjernet alt fra stuen som kan være fristende at strinte på.
Og efter deres seng er blevet vasket, nåede den kun lige akkurat ind i stuen, før han var på den igen ... værsgo' !
Modtager gerne ALLE mulige råd - uanset hvor mærkelige de måtte være !!!!!!!
Strinte-kat