2.930 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Planter i fred? Planter i fred?

Jeg kunne godt tænke mig en stor grøn plante i min stue, men desværre har mine katte det jo med at spise af det, og efter få timer ligner den,ja, noget katten har slæbt med ind. Kan man overhovedet få grønne planter, som katte ikke piller ved og spiser, uden at det er giftigt selvfølgelig? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Planter i fred?
  • #2   17. feb 2012 Hehe øv smiley
    Måske kan man sprøjte noget på, så de lader dem være?

• #3   17. feb 2012 Jo der findes en enkelt at selv mine kan lade være, nemlig duftgaranie. Men ellers kan du godt glemme det. Jeg har kun en aloevera, de også lader stå. Duftgaranien er nemlig ikke til at finde, den er ikke IN i øjeblikket. Den dufter af citron.
    Vær meget opmærksom på at mange planter er meget giftige for katte også i buket. Liljer er helt slemme.

• #4   17. feb 2012 Aloe Vera er også giftig for katte.

• #5   17. feb 2012 jeg sprøjtede noget gå væk kat rundt i kanten på mine potter og derefter har mine faktisk ikk rørt dem...

• #6   17. feb 2012 Synd, at afstandene er så store, for jeg har en kæmpe stor duftgeranie (også kaldet ørepineplante og fiseurt), som jeg jævnligt klipper ned, og jeg smider afklippet væk, selv om der kunne blive mange nye planter af det.

Ellers tager man bare en stilk, fjerner de nederste blade og sætter den i en potte jord, der vandes jævnligt. Den kræver lys og må ikke tørre ud.

• #7   18. feb 2012 Ja, øv for afstande....Jeg har osse duftgeranium, og laver nye hvert forår..
    Men man KAN nu godt få dem om foråret.
    Min grønthandler på Ordrupvej, Charlottenlund har dem, og han køber ind på Grønttorvet...

• #9   18. feb 2012 http://www.siamis.com/Helse/giftigeplanter.html

• #10   18. feb 2012 Aloe Vera = Lægealoe

Aloe barbadensis
    potteplante

Bladhud (afførende) giftig
    Diarré, kan give nyreskader

OBS! Forarbejdet aloe vera (drikkealoevera) indeholder ikke det giftige stof, der er i den "rå" plante

• #12   18. feb 2012 Jeg ville nu ikke lege russisk roulette med min kats liv.

• #13   18. feb 2012 Et kæmpe ØV Mega. Jeg har ledt efter planten og spurgt om aflæggere de sidste ca. 2 år.

• #14   18. feb 2012 Jamen, Marianne - du kan da få sendt en aflægger smiley
    De er så utrolig robuste, så man ka da sagtens lægge dem i en lille æske med plast udenom og sende med PostDk.

Det skal nok vente et par måneder, så de har chance for at slå rod.
    De gror som ukrudt !!!
    Har lige smidt et par stykker ud, fordi de var lidt ranglede her i kulden..

• #15   18. feb 2012 wow det ville være fedt Anne, jeg betaler gerne forsendelsen

• #17   19. feb 2012 Så sender jeg nogle fine kraftige, Marianne!

Jeg har en stor kraftig, som jeg alligevel vil beskære om en måneds tid - tror det er bedst at vente lidt med beskæringen.
    Hvis jeg sender uden rod, vil de danne rødder efter en måneds tid, så har den hele sommeren at vokse i ...
    Du kan osse plante direkte i jorden, men så skal man være lidt erfaren, så man ikke drukner de små fine rødder, der kommer - eller omvendt gir dem for lidt væske...
    Jeg forsyner mange mennesker med denne plante - bl.a. min frisør smiley

• #18   19. feb 2012 Hej Winnie smiley det er heldigvis ikke mig, men en anden stakkels mor.

• #19   19. feb 2012 det er bare en aftale Anne.

• #20   19. feb 2012 Jeg har et appelsintræ, som mine katte aldrig rører (men kan jo være at andre katte kunne finde på det, og jeg ved ikke om appelsintræ er giftig).
    Hvis man lader kattene have adgang til stuebambus eller kattegræs (spiret hvede eller havre) så tror jeg de bliver mindre tilbøjelige til at æde i potteplanterne.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #21   19. feb 2012 anne......Fedte fedte fedte....Jeg kan se du også bor i storkøbenhavn, så må jeg også godt få en stor kraftig aflægger, så vil jeg bliver rigtig glad. smiley
    Skal nok betale portoen ingen problem smiley

• #22   19. feb 2012 Selvfølgelig må du det, Janne smiley
    Kun sjovt, når planterne kommer lidt omkring. Jeg bor i Charlottenlund / Ordrup....hvor bor du ?

Jeg har faktisk allerede i dag sat nogle skud i vand, så om 4-6 uger vil jeg tro, at der er fine rødder, som lige kan plantes i noget god nærende jord...

Kommentér på:
Planter i fred?

Annonce