418 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Ændret adfærd del 2. Ændret adfærd del 2.

Hej KG.

Så er det i morgen, der er bestilt tid til neutralisering af Kia. Må indrømme, at jeg er lidt nervøs og her til aften bliver jeg i tvivl om det overhovedet skyldes noget hormonalt. Hun har altid været sart over berøring ved halen og bagpartiet, men det toppede her til aften. Hun sad på hendes kradsetræ og jeg plejer lige at give hende et par strøg hvis jeg kommer forbi, som hun plejer at synes om. Men jeg kom åbenbart til at ae lidt for langt, for hun kradsede ud efter mig, lagde ørerne surt og hvæsede af mig.... Det har hun ALDRIG gjort før!!. Hun sidder normalt og går normalt og virker ikke til at have smerter.
Hun bruger kattebakken der er blevet sat ind, men tisser stadig i hjørnet i køkkenet på trods af at jeg har vasket gulvet og lister med 1 : 1 vand og rodalon. Har endda prøvet at rokere om på nogle potteplanter så der ikke er noget at tisse bagved.

Hvad er det jeg overser??

Link til første tråd.
http://www.kattegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?msg_ID=96166

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ændret adfærd del 2.
  • #1   22. feb 2012 der er mange katte, der ikke bryder sig om at blive berørt bagtil. Min erfarring siger at det blandt andet kan være fordi hun er fertil. Men det kan være fordi hun er lidt utryg fordi hun kan mærke din nervøsitet. Katte er fantastiske til at mærke på deres ejere om der er noget galt.

• #2   22. feb 2012 Vi snakkede faktisk lige om det måske skyldes en "angst" for parring. Altså det måske er for at værne om bagenden??

• #3   22. feb 2012 bagdelen er jo et udsat område for alle dyr. Hvis du har lagt mærke til det, så når en kat hilser, så viser den altid numsen, helst lige op i hovedet på en. Det betyder, frit oversat, davs med dig, jeg er tryg ved dig.
    Så hvis du signalerer noget andet end du plejer, bla din nervøsitet for i morgen, så kan den lugte det og reagere på den måde du beskriver.
    Jeg kan såmænd godt forstå du er nervøs, det er jeg stadig efter ca 30 år med katte. Jeg hader når jeg skal forlade dem ved dyrlægen og jeg tvivler på at jeg nogensinde får det godt med det, selv om jeg ved de er i trygge hænder.

• #4   22. feb 2012 Håber i hvertfald vi snart får vores lille SØDE mis igen.

Kommentér på:
Ændret adfærd del 2.

Annonce