2.750 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Nr. 2 kat, han eller hun? Nr. 2 kat, han eller hun?

Hej alle inde på KG.

Jer der har erfaring med det, er der så forskel på at have to hunkatte eller en af hvert køn sammen?
Jeg har en hunkat, & har planer om endnu en killing.
Jeg tænker selv en hankat, men det er mere fordi jeg tit har oplevet, at de har tendens til at blive mere kælen & kontaktsøgende. Det kan selvfølgelig også være indbildning, så nu spørger jeg om råd fra jer med erfaringer.

Jeg understreger lige, at bare fordi jeg har planer om en hankat, skal de ikke have killinger. Han skal kastereres, hvis det selvfølgelig bliver en hankat:-).

Jeg håber på information fra jer:-).

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nr. 2 kat, han eller hun?
  • #1   27. feb 2012 Jeg ville ta en hankat:)

• #2   27. feb 2012 Jeg har gode erfaringer med både hanner og hunner. Det er nok mere killings temprement du skal kigge på

• #3   27. feb 2012 DK Pelsen, tænker du, at jeg skal gå efter et temperament der minder om hende jeg har nu:-)?

• #4   27. feb 2012 Hvor Camilla F:-)?

• #5   27. feb 2012 Hvis du ønsker en kælepot, kig efter en der er det. Jeg har 4 killinger alle med forskelligt sind. Jeg har fx en der spinder konstant og elsker at putte en anden er fræk og legesyg, så kig efter de egenskaber du ønsker i en kat.

• #6   27. feb 2012 Så længe de begge er neutraliseret er det underordnet

• #7   27. feb 2012 Dk Pelsen, jeg tror jeg er lidt dårligt til det, fordi da vi hentede hende vi har nu, der virkede hun meget rolig, men nu da vi har hende, fiser hun rundt, & er ikke rigtig en kælepot, & hun gider ikke bare ligge og hygge, hun har krudt i røven. Men hun var også den sidste i kuldet, så ved ikke, om det har noget at sige:-).

• #8   27. feb 2012 Du kan jo prøve at søge råd hvor du køber kat. De fleste vil gerne hjælpe til man får den rigtige killing hjem v

• #9   27. feb 2012 Men killinger er jo nogle banditter der farer rundt v

• #10   27. feb 2012 Jeg ville nok vælge en hankat, han og hun har en tildens til at kunne enes bedre, men der er selvfølgelig også hunkatte som bare klikker totalt.

Ens kat falder meget til jorden når den er neutraliseret, begge mine er neutraliseret (Huskat og Europé) på 2 og 4 år. Men de har stadig deres flip hvor den bare ikke får for lidt også vælter de rundt som om det var sidste minut i deres liv smiley

• #12   27. feb 2012 Jeg mener IKKE det er ligegyldigt hvilket køn du vælger. Han og hunkatte leger ikke ens. Drengene er meget mere til tumle og bryde lege, og hunnerne er mere til fangelege og kan blive ret så mugne på sådan en dreng der forsøger at tumle med hende.
    Værst er det hvis den ældste er en hunkat og den yngste en hankat (den anden vej rundt går det lidt bedre, da killingen er mere legesyg, og så lidt mere får det lært som den vokser op)

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #13   28. feb 2012 Enig med Eva, det er også min erfaring. smiley

• #14   28. feb 2012 Jeg kan slet ikke nikke genkendende til, at en han- og en hunkat ikke skulle kunne gå godt i spænd og lege godt sammen.
    Vi har voes hunkate Yatzy på2½ år, og købte for 6 uger siden en hankat på 8 måneder. Og de leger altså fint sammen, og kan godt lide hinanden. De leger mest fangelege, og jeg fornemmer at det er yatzy der bestemmer hvornå de skal lege, og hvad de skal lege. Og han indordner sig. Så det kan altså fint lade ´sig gøre.

• #15   28. feb 2012 vi har en han og en hun og de har det fint sammen. hannen er 5½ mdr og hunkatten er 4 mdr gammel og de går super godt i spænd. De måder løber rundt og tumbler sammen. der har intet været. de både hygger leger putter og nusser og total uundværlige.

• #16   28. feb 2012 Tja.. jeg har KUN oplevet at en hun og en han går godt sammen.
    Jeg er dæleme glad for at vi fik en hunkilling som nr. 2 for en tumle tumle hankilling ville have været for voldsomt for Hector - som stadig er killing, men meget rolig og blid af sind.

• #17   28. feb 2012 Der er heller ingen der siger at det ikke kan gå godt ;o) Bare at det KAN være et problem, da de netop leger forskelligt.. Og i øvrigt er det ofte først når de er lidt ældre, og nr. 2 ikke længere bare er en sød killing der indordner sig, at problemerne kan opstå ;o)

Thilde - Jamen så har du jo netop også valgt rigtigt. Du havde en følsom hankat, og de findes jo :o) Som ikke ville kunne klare en typisk tumle hankilling, så en hunkilling var netop lige matchet :o)

For udover at der er kønsforskelle, så er man selvfølgelig nødt til at se allermest på kattenes individuelle temperament :o)

• #19   6. mar 2012 Tak for jeres alle jeres svar:-). Jeg kan høre, at der er forskellige oplevelser, men at det selvfølgelig også kommer an på den individuelle kat:-).

Kommentér på:
Nr. 2 kat, han eller hun?

Annonce