7.111 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Bule på ryggen. skal jeg være bekymret eller ej? Bule på ryggen. skal jeg være bekymret eller ej?

Hej jeg har en kat på omkring 17 måneder som har været udekat siden august sidste år og den lille herre (han blev kasterret da han var 4 måneder) er også begyndt at slås for nogle måneder siden men det har altid været ret små og overfladiske skrammer, men her for en uge eller to siden kom han hjem med en bule på rygraden som havde et lille sår på (såret ser ud til a været helet og væk nu) han var ikke øm på den eller noget og tænkte "det går nok væk af sig selv" men da jeg kom hjem idag var den blevet en smule større og han vil heller ik rigtig ha man rør for meget ved den..

er det noget jeg skal være bekymret for eller ej?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bule på ryggen. skal jeg være bekymret eller ej?
  • #1   27. feb 2012 Det kunne lyde som en byld måske :S Jeg ville nok lige kontakte dyrlægen smiley

• #3   27. feb 2012 jammen der ik hul på den eller noget og det er kun efter idag han er blevet øm

• #4   27. feb 2012 Du kan jo altid ringe til dyrlægen og høre ad.

• #5   27. feb 2012 Hmm ja tænker lidt jeg stadig lige vil vente en uges tid eller noget og se hva der sker

• #6   27. feb 2012 Det lyder meget nøjagtigt som en byld med din beskrivelse.

Kattebid kan lave bittesmå huller, som er inficeret.
    Hullet lukker sig ind i mellem hurtigt til, hvorefter, der kommer en infektion inde 'under' huden, dvs der kommer en byld.
    Det er meget ømt og du bør lade en dyrlæge kigge på det.
    Er det ikke en byld kan det være et andet problem, men hvis din kat har ondt er det synd ikke at få den undersøgt.
    mvh
    Pia, Charley & Chili

• #7   27. feb 2012 Ja men jeg syns bare at det er mærkeligt den først er begyndt at være øm nu? og det er altså kun når man rør ved den han er øm

• #8   27. feb 2012 Sandra, det er altså MEGET typisk byld og naturligvis kan du ikke vide om det gør ondt konstant, katte er dygtige til at skjule smerte. Men når du rør ved det er det klart der kommer en reaktion, huden er spændt af bylden.

Det er ikke spor mærkeligt at den først er øm nu, det er først når huden bliver spændt, det gør rigtig ondt.

Jeg har (i min tid som veterinærsygeplejerske) set masser af katte, der har en bule der er øm og det er i 99,99% af tilfældene en byld.

*Hvis* det er en byld risikerer du kun det bliver værre OG dyrere ved at trække tiden.
    Under alle omstændigheder er det synd for din kat, at den skal gå og ha' ondt. Så ja du skal være bekymret indtil du ved, hvad det er.

Jeg forstår ikke helt hvorfor du spørger, hvis du mener du allerede har det rigtige svar...

• #9   27. feb 2012 okay har også planlagt at ringe til dyrelægen i morgen

• #10   27. feb 2012 Super Sandra smiley
    Håber du kommer med en update i morgen
    smiley

• #11   27. feb 2012 Iøvrigt ser han rigtig lækker ud, din katte-dreng og flotte billeder du har af ham.
    smiley

• #12   27. feb 2012 Min hankat Mik, som desværre ikke er her mere, havde engang en byld. Vi havde slet ikke lagt mærke til den, den sad på brystet. Han reagerede ikke når vi rørte ham overhovedet. Men pludselig en dag sprang den, da jeg løftede ham op. Det blev en halv dyr affære, og sikkert ikke sjovt for den lille mis smiley

• #13   27. feb 2012 det skal jeg nok og mange tak (:

Ej det lyder ik godt smiley opdagede den dog med det samme da jeg strøg ham over ryggen

• #15   27. feb 2012 som sagt ringer til dyrelægen i morgen (:

• #16   28. feb 2012 Har lige været til dyrelægen med ham og det var en byld (: da jeg kom hjem var den sprunget så dyrelægen gav ham bare et skud penecilin og så skal han bare ha nogle penecilin piller over de næste par dage (:

• #18   28. feb 2012 ja (:

• #19   28. feb 2012 Tak for updaten, rigtig god bedring til ham den smukke
    smiley

• #20   28. feb 2012 det var så lidt og mange tak (:

og min lille hund prøver hele tiden at slikke hans sår nu men hver gang blir lille mis sur selv om de ellers altid er gode venner :b

Kommentér på:
Bule på ryggen. skal jeg være bekymret eller ej?

Annonce