Katten spiser hundemad Katten spiser hundemad
Jeg er lige i spørge-hjørnet i dag.
Vi har to huskatte, som pt. får Porta21 foder.
- Deres foder står på et bord i fred for hundene og de har hele tiden foder til rådighed og kan spise når de vil - ingen grovædere her i huset.
De får så også dåsefoder af forskellige mærker hver dag.
Men, deres yndlings er altså - hundenes mad!
Hundene får enten Taste of the Wild, Wolfsblut eller Orijen - alle rimelig naturlige foderprodukter.
Mit spørgsmål er så; Tager kattene skade af at de nogle gange spiser med af hundenes foder?
- De spiser også deres eget, men vil gætte på de spiser 50/50 af hver.
jun 2008
Følger: 25 Følgere: 14 Katte: 10 Emner: 122 Svar: 478
Men jeg ville ikke tro dine katte tager skade af de, har hørt mange historier hvor katten spiser af hundens skål og omvendt.
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 7 Emner: 25 Svar: 113
Sad og tænkte lidt over det, 50/50 er nok en overdrivelse - altså de spiser en del hundemad, men der ryger helt klart en god portion kattemad ned hver dag også!
Så de skulle meget gerne få hvad de har brug for, - samt hver nat er de lukket væk fra hundemaden.
- Men de er åbenbart bare helt vilde med det, så spekulerer lidt på at prøve de samme mærker i kattemad og se om de holder sig til deres egen mad så *GG*
mar 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
Hundemad indeholder mindre kød end katte har behov for.
Foder producenter tilsætter taurin i kattefoder for at sikre sig at det indeholde nok af dette. Taurin kommer fra kød. Mangel på taurin giver skader på cellestave i øjene og man ender med at blive blind.
Hjemme hos os fodre vi med "Rigtig Specialkost" hvilket er et foder der forebygger nyresten. Prisen er 555 kr for 15 kg og 235 kr for 4 kg. Foderet er meget populær og kattene brokker sig hvis vi løber tør. Kan købes på nettet hos Agrosam
Katten spiser hundemad