Bedste løsning ? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Mig og kæresten er kommet i den situation at vi begge er kommet i tidmangel til at passe vores kat ordenligt. Vi har haft katten i snart ca 5 år. Han er ca 5 år gammel
Da vi begge synes at han fortjener det bedste, er vi kommet frem til, efter en lang overvejelse at det er bedst at komme af med ham.
Det er synd at han er ofte alene og når vi er hjemme, så er der andre ting som tager opmærksomhed ( Nyt barn osv)
Problemet er bare at vi ikke gider at aflive ham. Det kan vi ikke, da det ike er hans skyld at situationen er sådan.
Så jeg tænkte, hvordan finder man et nyt hjem til ham ?
Og vil dyreinternatet aflive katten hvis den blev afleveret der ?
eller vil den finde et nyt hjem til katten.
Katten har været igennem meget, og det er nok den mest venlig kat jeg nogensinde har mødt. især for folk den har lært at kende.
Vil meget gerne høre råd, men også gerne fra nogen der måske kunne tænke sig en ny kat eller overvejer...
Det er en indkat, men har meget nemt ved at lære at komme udenfor. Har trænet den lidt, men da jeg bor på 3 sal og ikke må have katte hvor jeg bor, så er det lidt svært..
mange tak for hjælpen...
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Jeg synes de skal gøre alt hvad du kan for selv at finde et nyt hjem. Sæt annoncer op alle mulige steder, og spørg rundt i hele din omgangskreds, om nogen vil overtage din kat.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
Så har han en at være sammen med når i ikke er der, og får sit sociale behov dækket hos andre end jer.
Og så vil jeg sige, at det er nemt at være bagklog, men jeg er helt enig med Susan her.
Jeg bliver ked af det på missens vegne, i har selv anskaffet ham, så er det også jeres opgave at sikre at der er tid og opmærksomhed til ham.
Kan han evt. leve med lidt mindre opmærksomhed i en periode mens baby er lille, så vil han og barnet jo få stor glæde af hinanden om nogle år.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Hvad så når baby sover? Så kan han vel få opmærksomhed der. babyer sover gerne 2-3 timer ad gangen 2-3 gange om dagen (små babyer).
Prøv engang at forestille hvor travlt den lille kan få med at komme hen til katten. Det kan være baby kommer hurtigere på benene end andre, fordi han/hun vil slide i det for at komme hen til katten. Rulle rundt efter katten, løfte hovedet for at se katten osv. Så het skidt er det ikke. misser har jeres opmærksomhed når baby sover må jeg formode. Ellers bør han have den.
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 56
Hvad ligner det at sidde og kalde andre mennesker for uansvarlige? Hvorfor er det I føler behov for det ? Tror I at det hjælper ejer eller kat?
Vi er ikke altid selv herre over hvordan vores liv udvikler sig, og der kan være ting i ejers tilfælde, men som blot ikke er beskrevet. Vi ved f.eks ikke om barnet var planlagt for 5 år siden - ej heller, om ejer vidste hvor meget arbejde der er i at have et barn. Har vi ikke alle lov at blive klogere?
Synes nogen gange, at visse brugere herinde er liiiige lovlig hurtige til at dunke andre oven i hovederne - har I aldrig selv lavet fejl ?
Der er jo ikke ligefrem tale om en dyremishandler.....
Så kan vi alle ikke godt prøve at skrive pænt, og holde vores personlige mening for os selv - om trådoprettere - indtil de ligefrem BEDER om den.
I dette tilfælde - som så mange andre - står en katteejer i en dum situation, og søger råd - for at blive klogere, OG finde den bedste løsning for katten. Det bør man vel ikke klandres for ?
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 56
Nej, kom ikke med råd, da jeg blev så harm over at læse tilsviningerne, så det glemte jeg.
Men vil skrive mig bag øret, at man her på KG MÅ FORVENTE den slags - for det er jo tilladt, og dermed skal man da benytte sig af det......
På vejen ud vil jeg så erklære mig aldeles enig med Lena L (rigtig godt indlæg som går efter bolden, og IKKE personen)
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
apr 2008
Følger: 41 Følgere: 49 Katte: 14 Emner: 37 Svar: 713
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 429
jeg har selv 5 børn, og haft kat, på et tidspunkt 3, mens børnene var små.
og ja det kan være at katten i en kort periode får lidt mindre opmærksomhed, men det bliver så rigeligt opvejet når baby bare kan sidde...
hold op en stor glæde både kat og børn har haft og stadig har af hinanden;)
det er til både dyr og børns fordel at vokse op sammen;)
aug 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 863
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
jeg ville beholde ham. Give ham opmærksomhed når babyen sover - for det gør han formenligt mange timer i døgnet - som inkluderer dagtimerne. Hvis han sover indenfor, så køb en brugt barnevogn til en billig pris på DBA, QXL feks. og læg barrnet til at sove i den på altanen. Så kan du og kat lege, kæle mv i ro og mag indenfor.
jeg ville ikke fjerne katten. Istedet ville jeg lære barnet at omgås katten. de kan lige så godt lære det fra starten af, og børn er som svampe. de suger alt indenbords. Katte kan faktisk være utroligt overbærende overfor børn. Vær sammen med barnet og katten, lær barnet at ae katten, lær barnet at når katten går væk, lsover, spiser, går ind under et møbel, så skal barnet lade den være i fred. Katte trækker sig væk når de er blevet trætte - eller barnet bliver for hårdhændet.
Jeg regner ikke med at det er den mangelende tilladelse til husdyr der driver jer hertil.
feb 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 39
Er selv enlig mor og har været det siden min datter var helt spæd og katte har altid været en fast del af mit/vores liv.
Ja også hund og heste - forstår ikke hvordan du ikke kan have tid til kat?
Nu har jeg så også stort set altid haft min 2 katte og de har været både ude og indekatte, men kan ikke rigtig forstå det alligevel?
Da jeg fik min datter havde jeg faktisk kun én kat, som jeg havde haft i en hel del år - han blev helt vild da jeg kom hjem med en baby og han var en fantastisk babysitter
Idag er min datter 7 og han døde i sommers og ligger herude i haven.
Min datter er kattepige med stort k og vi har ikke mindre end 4 katte som kommer herinde, en enkelt er indekat og så er der 3 staldkatte også!
Hun bruger oceaner af tid sammen med dem og de elsker hende hver og en!
En hund derimod kræver en del mere og ja heste er også tidskrævende, men selvom man er alene, så kan det fungere - i min verden handler det om hvilket liv man vil leve og hvilke værdier man sætter højest?
Kattene har en stor betydning i mit liv - og ja datteren er vist ligefrem et større kattemenneske end jeg selv. De har kun gjort noget positivt for min datter og jeg ville aldrig være foruden dem.
sep 2011
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
Carina J
"Vi ved f.eks ikke om barnet var planlagt for 5 år siden - ej heller, om ejer vidste hvor meget arbejde der er i at have et barn."
Hvis folk ikke kan forestille sig, at der er meget arbejde i at have børn, ja så ved jeg snart ikke rigtig...
Bedste løsning ?