503 visninger
|
Oprettet:
Bør han aflives? {{forumTopicSubject}}
Det lyder lidt hårdt, så vil gerne starte med at sige jeg elsker ham ufatteligt højt. Men min ene kat, vores han kat har psyske problemer, han kan ikke med andre katte eller børn og han er meget konfliktsky, tør ikke bruge kattebakken og bliver tit dehyderet hvis man ikke holder øje med ham. HAn er utrolig stresset og har det ikke godt her, da vi har 2 andre katte. Vi har kæmpet på at finde ham et nyt hjem i 6 mdr. men uden held har nu snakket med dyrlægen som mener den bedste løsning er aflivning, men det er utroligt svært for han har jo ikke nogle synlige sygdomme.....
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
for må jeg sige at jeg er enig med dig og ville give ham fred...
Sådan en kat er svær at rette op,men skulle han have et nyt hjem,skulle han afgjort være enekat hos en enlig eller et par uden børn.
Men kan du fortælle lidt mere om ham,hans race,er han kastreret,hans alder og hans opvækst...?
nov 2006
Følger: 1 Katte: 4 Emner: 28 Svar: 111
feb 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 38
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.860
(link fjernet)
Det var evt en mulighed...
Naja
jun 2006
Men han lyder som en stor mundfuld og det kræver at man har lid og lyst til sådan en opgave som han er...
Og ikke mindst,det skal være på hans præmisser og ikke bare fordi det er "synd" at aflive ham.
Hvis ikke han kan få et godt og værdigt liv,nytter det ikke noget at omplacere ham,han har ikke brug for flere nederlag...
jun 2006
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Havde det været min kat havde jeg også valgt den løsning, især med det du fortæller. Når det har stået på så længe, vil der ikke være store chancer for at rette ham op psykisk.
Der ud over vil det blive svært både at finde et hjem, hvor man kan tage den rigtige vare på ham og hans problemer og egentligt er det jo hverken fair overfor katten eller evt. nye ejere.
At aflive ham, viser netop at du elsker ham og kun vil det allerbedste for ham.
Jeg ved det er hårdt at tage sådan en beslutning, har næsten lige stået i samme situation, men man skal hele tiden huske på, at det ikke er synd for katten at blive aflivet. Den har ikke følelser for fremtid.
det er mere synd at lade en kat lide, uanset det så er psykisk eller fysisk.
Jeg sender jeg masser af trøstetanker.
nov 2006
Følger: 1 Katte: 4 Emner: 28 Svar: 111
feb 2007
Nej vi er en meget rolig husstand hehe, uden børn og fest - det er højst computerens larm der kan høres hehe
Men synes ikke det er værdigt for ham at blive her og selt ikke at skulle starte forfra.
# neja - har nu prøvet at kontakte noget omplacering, men de ville ikke tage imod ham da det er muligt at finde ham et nyt hjem og han vil ende med at blive aflivet, det samme sagde dyrelægen, også ender det med de afliver ham
feb 2007
feb 2007
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 20 Svar: 487
Ja, der er vel ikke så meget andet man kan skrive ...
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Jeg vil sende dig en varm tanke i eftermiddag.
jul 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 765
Valget er det bedste for katten.
Trøstekrammer herfra..
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 23 Emner: 39 Svar: 241
synes det er god beslutning at ta, du har jo forsøgt.
jun 2006
feb 2007
jun 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 1
Et ps. herfra - et stort knus og ros herfra. Jeg har selv prøvet at skulle lægge et par søstre til hvile, som absolut heller ikke egnede sig til omplacering.
Og så er det vores fulde ansvar at sørge for at de får fred, fremfor et liv fuld af frustrationer og sorg.
kh Nynne
Bør han aflives?