{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
503 visninger | Oprettet:

Bør han aflives? {{forumTopicSubject}}

Det lyder lidt hårdt, så vil gerne starte med at sige jeg elsker ham ufatteligt højt. Men min ene kat, vores han kat har psyske problemer, han kan ikke med andre katte eller børn og han er meget konfliktsky, tør ikke bruge kattebakken og bliver tit dehyderet hvis man ikke holder øje med ham. HAn er utrolig stresset og har det ikke godt her, da vi har 2 andre katte. Vi har kæmpet på at finde ham et nyt hjem i 6 mdr. men uden held har nu snakket med dyrlægen som mener den bedste løsning er aflivning, men det er utroligt svært for han har jo ikke nogle synlige sygdomme.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bør han aflives?
  • #1   1. feb 2007 Uh,det er svært emne og med fare for at blive lynchet,
    for må jeg sige at jeg er enig med dig og ville give ham fred...
    Sådan en kat er svær at rette op,men skulle han have et nyt hjem,skulle han afgjort være enekat hos en enlig eller et par uden børn.
    Men kan du fortælle lidt mere om ham,hans race,er han kastreret,hans alder og hans opvækst...?

• #2   1. feb 2007 Det er da selvfølgelig svært, men det lyder da ikke til at han har det helt godt... Har han altid været sådan eller er det noget der er kommet med tiden?

• #3   1. feb 2007 Han er halv main coon, og kastreret samt øremæsket, han er købt igennem dyrelægen for et par år siden, og har altid været "anderledes" vi ved derfor ikke noget om hans opvækst da han er ca. 6 år. --- dyrelægens bud. Ja det er et utroligt svært emne og jeg er blevet disset uanset hvor jeg har spurgt. Men selfølgelig er det sværer for mig end for ham, at tage beslutningen. Men min erfaring siger at ingen ville have en "underlig" kat så gammel

• #4   1. feb 2007 Uh det er sq svært.... Hvad med et omplacerings hjem...??

(link fjernet)

Det var evt en mulighed...

Naja

• #5   1. feb 2007 Gitte B: Det er en svær alder at omplacere ham i og de nye ejere skal i hvert fald vide "hvad de går ind til",forstået på den måde,at de ikke skal være 1.gangs katteejere men har noget erfaring i kattehold.
    Men han lyder som en stor mundfuld og det kræver at man har lid og lyst til sådan en opgave som han er...
    Og ikke mindst,det skal være på hans præmisser og ikke bare fordi det er "synd" at aflive ham.
    Hvis ikke han kan få et godt og værdigt liv,nytter det ikke noget at omplacere ham,han har ikke brug for flere nederlag...

• #6   1. feb 2007 Ups,lid = tid

• #7   1. feb 2007 Jeg giver dyrlægen og Hanne ret.
    Havde det været min kat havde jeg også valgt den løsning, især med det du fortæller. Når det har stået på så længe, vil der ikke være store chancer for at rette ham op psykisk.
    Der ud over vil det blive svært både at finde et hjem, hvor man kan tage den rigtige vare på ham og hans problemer og egentligt er det jo hverken fair overfor katten eller evt. nye ejere.
    At aflive ham, viser netop at du elsker ham og kun vil det allerbedste for ham.
    Jeg ved det er hårdt at tage sådan en beslutning, har næsten lige stået i samme situation, men man skal hele tiden huske på, at det ikke er synd for katten at blive aflivet. Den har ikke følelser for fremtid.
    det er mere synd at lade en kat lide, uanset det så er psykisk eller fysisk.
    Jeg sender jeg masser af trøstetanker.

• #8   1. feb 2007 Har i børn eller meget larm derhjemme? Det kunne jo tyde på at han ikke har haft det alt for godt før ihvertfald... Min mening er enten, som Hanne siger, et roligt hjem uden andre katte og uden børn eller, desværre at give ham ro... Det er selvfølgelig forfærdeligt, men det er bestemt også synd for ham nu. Der er jo en grund til at din dyrelæge anbefaler det...

• #9   1. feb 2007 Giver jer ret. det skal være på hans vildkår. Som både dyrelægen og af egen erfaring er det ikke muligt at finde ham et nyt hjem. Og min viden og kendskab til ham er det synd at omplacerer ham, vi ved jo ikke hvad hans tidligere liv har været og om han kan klarer det psykisk. Katte er jo utrolig meget knyttet til deres hjem og han vil ikke være være i stand til at skulle finde sig til rette igen uden nederlag.
    Nej vi er en meget rolig husstand hehe, uden børn og fest - det er højst computerens larm der kan høres hehe

Men synes ikke det er værdigt for ham at blive her og selt ikke at skulle starte forfra.
    # neja - har nu prøvet at kontakte noget omplacering, men de ville ikke tage imod ham da det er muligt at finde ham et nyt hjem og han vil ende med at blive aflivet, det samme sagde dyrelægen, også ender det med de afliver ham

• #10   1. feb 2007 Umuligt *

• #11   1. feb 2007 Puha det er hårdt, har nu bestilt en tid til aflivning i eftermiddag =(. Mange tak fordi i ikke har dømt mig på indlæget men er derimod kommet med forstående indlæg =)

• #12   1. feb 2007 Ud fra hvad du skriver, så lyder det til at du tager det rigtige valg! Super flot gjort. Inderst inde er det nok også helt klart det bedste for katten!

Ja, der er vel ikke så meget andet man kan skrive ...

• #13   1. feb 2007 Jamen Gitte, selvfølgelig dømmer vi dig ikke. Det er FLOT at du fortæller om dit problem og at du søger råd.
    Jeg vil sende dig en varm tanke i eftermiddag.

• #14   1. feb 2007 Må sige jeg støtter dig i valget af aflivning. Det er mega svært at give katten lige det den har behov for, og det er ved at være for sent, når han er som han er.
    Valget er det bedste for katten.
    Trøstekrammer herfra..

• #15   1. feb 2007 synes ik han skal ha et andet hjem når han har det sådan så hellere give ham fred... det er da ik noget liv at være så bange,stresset og utryg i en flok....

synes det er god beslutning at ta, du har jo forsøgt.

• #16   1. feb 2007 Gitte B: Stort knus til dig,for at være en god og omsorgsfuld katteejer der tager sit ansvar seriøst.

• #17   1. feb 2007 Så fik han en god afslutning..... Tusinde mange tak for de støttende og søde ord i gav os med på vejen =) Er glad for at se at mit valg ikke var forkert men forstående, jeg er overbevist om at han har det bedre nu smiler.... MAnge tak for hjælpen glæder mig til at bruge siden til min 2 tøser - Kæmpe knus tilbage

• #18   1. feb 2007 Kære Gitte.

Et ps. herfra - et stort knus og ros herfra. Jeg har selv prøvet at skulle lægge et par søstre til hvile, som absolut heller ikke egnede sig til omplacering.

Og så er det vores fulde ansvar at sørge for at de får fred, fremfor et liv fuld af frustrationer og sorg.

kh Nynne

Kommentér på:
Bør han aflives?

Annonce